Türkiye’nin israf karnesi zayıf! Sınıfta kaldı..

BURSA ARENA / Haber Merkezi

Türkiye, dünyada en fazla gıdanın israf edildiği ülkeler arasında yer alıyor. 2021 BM Gıda İsrafı Endeksi Raporu, Türkiye’de her yıl 7,7 milyon tondan fazla gıdanın israf edildiğini gösteriyor. Rapora göre, Türkiye'de her yıl kişi başına 93 kilogram yiyecek çöpe gidiyor. Sosyal medya platformlarında yayınlanan yemek videolarında malzemelerin israf edilmesine neden olan yanıltıcı unsurlara yer verildiğini belirten Mutfak İşleri Müdürü İçerik Üreticisi Ülkühan Gemi, “Yemek videolarının hazırlık aşamasında reçetelerin pek çok kez denenmesi ve en iyi sonucu aldıktan sonra çekim aşamasına geçilmesi gerekiyor. Ancak bu süreç çok uzun sürdüğü için reçeteler çoğunlukla denenmeden aktarılıyor. Bu da Türkiye’nin israf karnesine eksi olarak yansıyor” dedi.

Türkiye’de sosyal medya platformları ve yemek yarışmalarının etkisiyle yıldızı parlayan aşçılık mesleği, beyaz yakalı çalışanların da kariyerlerinde yer bulmaya başladı. Mutfak İşleri Müdürü hesabından yöresel ve pratik lezzetlerin yanı sıra dünya mutfaklarından reçeteleri paylaşan Ülkühan Gemi, “Tüm reçeteleri pek çok kez deneyip en iyi sonucu aldıktan sonra paylaşıyorum. Reçetelerimin tüm ayrıntılarını YouTube kanalında derinlikli olarak işlerken, takipçilerimin her sorusunu eksiksiz yanıtlıyorum. Her evde bulunabilen malzemeleri doğru ölçülerde kullanarak geliştirdiğim reçeteleri anlattığım videolarda takipçilerimi yanıltabilecek, malzemelerin israf edilmesine neden olabilecek unsurlara asla yer vermiyorum. Tüm reçeteleri daha önce pek çok kez deneyimlemenin verdiği avantajla takipçilerimin hedefi 12’den vurmalarını sağlıyorum. Başarılı sonuç elde edemeyen takipçilerimin yaptığı teknik ve ölçü hatalarını ortaya çıkararak onlarla çözüm ortaklığı kuruyorum” diye belirtti.

Türkiye’nin Mutfağı yarışmasında Şampiyonlar Ligi’nde yarışacak

Finans sektöründe faaliyet gösterirken yemeğe olan tutkusunun izinden giderek Mutfak İşleri Müdürü markasını yaratan Ülkühan Gemi, “2 sene önce başlayan aşçılık serüvenim sosyal medya platformlarıyla hızlandı. Bir yandan Mutfak İşleri Müdürü hesabından evde yapılabilecek sağlıklı, lezzetli ve pratik reçeteler geliştirirken diğer yandan KampAşım hesabını olgunlaştırdım. Pandeminin etkisiyle giderek daha çok insan tarafından benimsenen kamp aktivitesi sırasında yapılabilecek basit ama lezzetli reçetelerimle kamp tutkunlarının sağlık ve lezzet asistanlığını üstlendim. Bu gelişmeler bana TRT1’de yayınlanan Türkiye’nin Mutfağı yarışmasında haftanın birinciliğini kazandırdı ve Şampiyonlar Ligi’nde yarışmaya hak kazandım. Çok heyecanlı ve keyifli bir sürecin içerisindeyim. Gastronomi dünyasında kısa sürede elde ettiğim deneyimin Şampiyonlar Ligi’nde bana rekabet avantajı getireceğine inanıyorum” dedi.

500 videoda samimiyeti ve uzmanlığı buluşturdu

YouTube, Instagram ve TikTok gibi sosyal medya platformlarında Mutfak İşleri Müdürü ve KampAşım adlı hesaplarıyla lezzetli ve sağlıklı yemek ile kamp ve doğal yaşama ilişkin içerikler geliştirdiğini kaydeden Mutfak İşleri Müdürü İçerik Üreticisi Ülkühan Gemi, “Kendi mütevazi mutfağımda ve kamp koşullarında çektiğim videolarla sadece yemek reçeteleri paylaşmıyor, her türlü olanaksızlıklara rağmen iyi yemek yapmanın ipuçlarını veriyorum. 2 yılda çektiğim 500 videoda samimiyeti ve uzmanlığı buluşturdum. Eş zamanlı olarak dijital platformlarda yemek yazarlığı yaparak kendimi daha da geliştirdim. Geldiğim son noktada reçetelerimi daha da geliştirerek israfı azaltmak için bir stüdyo kurmayı, tüm içeriklerimi tek bir sanal platformda buluşturmayı ve kamp ve mutfağa yönelik özel ürünler geliştirerek Mutfak İşleri Müdürü markasını daha geniş kitlelere ulaştırmayı hedefliyorum” diye belirtti. 

World Media Group (WMG) 

Anahtar Kelimeler:
TürkiyeIsrafIsraf Karnesi
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.