Türk halkının iftarla sınavı... Yüzde 11'i uyuyor Yüzde 50'si dışarıda yiyor... Yüzde 30'u iftar çadırına gidiyor

Ramazan ayı, sadece dini açıdan değil aynı zamanda kültürümüzde oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu ay içerisinde maddi ve manevi güzellikler bir arada yaşanır; sevgi, hoşgörü ve dayanışma gibi olumlu hissiyatlar ön plana çıkar. Peki, Ramazan ayı ülkemizde nasıl geçiyor? Mutfak harcamalarımız nasıl etkileniyor?

NG Araştırma 22-27 Mart 2023 tarihleri arasında, Türkiye genelinde 15 yaş ve üstü, oruç tutacağını belirten, 1577 kişinin katılımı ile bir kamuoyu araştırması yaptı. Oda tv'de yayınlanan bu araştırma aşağıdki detayları içeriyor;

Ramazan ayında mutfak harcamalarını nasıl etkileniyor?

Ramazan ayında, oruçlu olan kişilerin tükettiği öğün sayısı iftar ve sahur olmak üzere 2 öğünde sınırlı kalıyor. Bu durum mutfak harcamalarımıza nasıl yansıyor?

Her 10 kişiden 6’sı Ramazan ayında mutfak harcamalarının arttığını belirtirken, 3’ü ise harcamalarında bir değişiklik olmadığını belirtiyor.

İftara misafir çağırmayı düşünüyor musun?

Ramazan ayı aynı zamanda paylaşma ayı. Bu nedenle iftar denildiğinde aklımıza misafir de geliyor. Peki, iftara davet etmeyi düşünüyor muyuz?

Katılımcıların yüzde 82’si iftara misafir çağıracağını, yüzde 18’i ise çağırmayacağını belirtti.

İftara misafir çağırmayacak kişilere nedenlerini sorduk. %40’ı misafir ağırlayacak ekonomik durumu olmadığından, yüzde 25’i davet etmeyi düşündüğü kişilerle aynı yerde yaşamadığından, %14’ü ise artık eski adetlerin kalmadığını düşündüğünden misafir çağırmayacak.

Dışarıda bir mekanda iftar yapacak mıyız?

Katılımcılara dışarda bir mekanda iftar yapıp yapmayacaklarını sorduk. Katılımcıların yüzde 44’ü dışarıda iftar yapacağını belirtirken, yüzde 56’sı ise dışarıda iftar düşünmüyor.

Dışarıda iftar yapmam diyenlerin nedenleri şu şekilde sıralandı:

Katılımcılarımızın yarısı, aktif olarak bir işte çalıştıklarını belirttiler. Biz de şu an aktif olarak çalışan kişilere, oruçlu olmanın iş hayatına etkisini sorduk.
Katılımcıların yüzde 21’i oruçlu çalışmanın, verimi düşüreceğini belirtirken, yüzde 32’si ise oruçlu olmanın çalışma verimine herhangi bir etkisi olacağını düşünmüyor.

Her 3 kişiden 1’i Ramazan ayına özel çalışma saatlerinde esnemeler yapıldığını belirtti.

İftar çadırına gitmek

Ramazan ayının birlik beraberlik ayı olması nedeniyle yardım amaçlı bir çok iftar çadırı kuruluyor.

Her 10 kişiden 7’si iftar çadırlarına gitmeyi düşünmüyor. 3’ü ise gitmeyi planlıyor.

Ramazan pidesi fiyatlarından memnuniyet

Ramazan ayında iftar sofralarının vazgeçilmez ürünlerinden bir Ramazan pidesi. Türkiye Fırıncılar Federasyonu tarafından 300 gram pidenin fiyatı 10 TL olarak açıklandı. Katılımcıların fiyat hakkındaki düşünceleri ise bir hayli olumsuz.
Her 10 kişiden yaklaşık 8’i Ramazan pidesinin fiyatının pahalı olduğunu düşünürken, 2’si ise ne pahalı ne de ucuz olarak görüyor. Ucuz olduğunu düşünenler ise yok denecek kadar az.

Oruçluyken zaman nasıl geçiriliyor

Katılımcılara oruçlu olduklarında boş vakitlerini nasıl değerlendirdiklerini sorduk. Sonuçlar şu şekilde sıralandı:,
Sahur vaktinde gelen davulculara bakış nasıl?

Çok eski bir gelenek olan sahur vakti davulcuları günümüzde nasıl karşılanıyor? Özellikle teknolojinin gelişmesiyle gece uyanıp sahur yapmak artık çok daha kolay. Peki, davulcular hakkında genel düşüncemiz nasıl?

Sahur vaktinde gelen davulculara bakış nasıl

Çok eski bir gelenek olan sahur vakti davulcuları günümüzde nasıl karşılanıyor? Özellikle teknolojinin gelişmesiyle gece uyanıp sahur yapmak artık çok daha kolay. Peki, davulcular hakkında genel düşüncemiz nasıl?

Sahur vaktinde gelen davulculara bakış nasıl

Çok eski bir gelenek olan sahur vakti davulcuları günümüzde nasıl karşılanıyor? Özellikle teknolojinin gelişmesiyle gece uyanıp sahur yapmak artık çok daha kolay. Peki, davulcular hakkında genel düşüncemiz nasıl?

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.