Marketlerde fırsatçılık! Fiyatlar yeniden uçuşa geçti

BURSA ARENA / Haber Merkezi

Döviz kurlarındaki yukarı yönlü hareketlerin ardından zamlanan gıda ürünlerine ilişkin uzmanlardan dikkat çeken bir uyarı geldi. Artık fiyata değil gramaja bakmak gerekiyor. İşte detaylar...

Marketlerde geçen yılın Aralık ayında rekor kıran döviz kurlarının ardından atılan kur korumalı TL vadeli mevduat sistemi adımının ardından düşen fiyatlar yeniden yükselişe geçti. Uzmanlar gıda ürünlerinde yapılan yeni hileyi açıkladı. Artık sadece fiyata değil gramaja da bakmak gerekiyor.

Tedarikçilerin gıda ürünlerinde yaşanan fiyat artışlarını gramaj hilesiyle kamufle etmeye çalıştığına dikkat çeken Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, TV100'de yer verilen haberdeki açıklamasında "Bunu daha önce çerezde de çikolata da gördük. Bu ürünlerin fırsatmış gibi sunulması ise aldatıcı eyleme girer. Vatandaşlar aldıkları üründe fiyata dağil gramaja da bakmalı" dedi. Özellikle gıda fiyatlarında kurdaki ani yükselişin ardından çıkan fiyatların kurdaki düşüşle birlikte hemen inmediğine dikkat çeken Ağaoğlu, "Vatandaşın verdiği yüksek tepkinin ardından küçük de olsa fiyat indirdiler. Ancak bu çok kısa süreli oldu. Son dönemde biz de fiyatların yeniden yükseltildiğini görüyoruz. Kur o rekor seviyeye gelmemişken bazı ürünlerin fiyatlarını o dönemin dahi üzerine çıkaran marka, market ya da tedarikçiler var. Temel gıda ürünlerinde daha sıkı denetimler gerekiyor" ifadelerini kullandı.

Pirinç ve ayçiçek yağında yapılan fırsatçılıkta online platformlarda satılan Osmancık pirincin kilogram fiyatı kurlar yüksekken 17.50 TL'ydi, 24 Aralık'tan itibaren 16 TL'ye gerilemişti. Bu ürün şimdi 19.50 kuruşa yükseldi. Yine 20 Aralık'ta 182 TL'den satılan 5 litrelik teneke yağın 25 Aralık'tan itibaren 172 TL'ye gerilediği ancak yılbaşından sonra yine eski fiyatına yükseldiği görüldü.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.