Ayakkabı Sektörünün Gövde Gösterisi Başladı!

BURSA ARENA / Haber Merkezi

Ayakkabı modasında 2022 yılının yaz trendleri AYMOD’da görücüye çıktı

Sektörün beklentisi bu yılın sonunda 1,5 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak

Türkiye’nin en kapsamlı ayakkabı moda fuarı AYMOD, Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD)’nin ev sahipliğinde 65. kez kapılarını ziyaretçilerine açtı. İstanbul Fuar Merkezi’nde 2 Ekim Cumartesi gününe kadar devam edecek Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı’da 1.000’in üzerinde markanın 2022 İlkbahar - Yaz sezonu koleksiyonları da görücüye çıktı.

Kadın - erkek ayakkabısından çocuk ayakkabılarına kadar klasik, spor ve el yapımı binlerce yeni modelin tanıtıldığı fuarda, 2022 yılının yazına damga vuracak koleksiyonlar AYMOD vitrinindeki yerlerini aldı.

Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Berke İçten, “İhracatçıları, mağaza sahiplerini, satınalmacılar ile zincir mağazaları, toptancıları, sektörel dernekleri ve sektör temsilcilerini bir arada buluşturan bu büyük organizasyona ev sahipliği yaptığımız için oldukça gururluyuz. Ayakkabı sektörünün Türkiye’den dünyaya açılan küresel vitrini olan AYMOD, bu yıl 65. kez misafirlerini ağırlıyor” diye ifade etti.

“2022 yazına hazırız”

Başkan Berke İçten, “Önümüzdeki yaz, ayakkabı modasına daha soft renkler hakim olacak; krem rengi, açık kahverengi ve mango gibi renklerin yanında canlı renkler arasında mavinin daha turkuaz tonlarını da göreceğiz. Ayrıca kullanıcıların tüketim alışkanlıkları doğrultusunda siyah ve nude tonlar her dönem olduğu gibi tasarımlarda yine tercih ediliyor” dedi. İçten ayrıca, “Smart casual olarak adlandırılan rahat ve şık modeller de 2022 yazında ön planda olacak. Doku olarak kapitoneli yüzeyler ve soft deriler modellerde kullanılırken, ayakkabı tabanlarında ise mantar ve mantar dokulu çalışmalar yeniden yükselişe geçecek. Zincir aksesuarları ve mat deri materyallerinden oluşan garniler ise ayakkabı ve çanta detaylarında göze çarpacak” diye belirtti.

Geri dönüşüm tabanlarda

Başkan Berke İçten, “Her adımda teknolojinin ayak izlerinin göründüğü ve yoğun ar-ge çalışmaları sonucunda ortaya çıkan yeni tasarımlarda, hem görsel şıklığın ve hem de fonksiyonelliğin ayakkabı modellerine entegre edildiği görüyoruz dedi. Sürdürülebilirlik kapsamında ise geri dönüşüm malzemelerinden oluşturulan tabanlarla hazırlanan ayakkabı modelleri de fuarda sergilenen özel ürünler arasında yerini alıyor” diye ifade etti.

“İhracat yıldızı ayakkabı da yılsonu hedefi 1,5 milyar dolar”

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Berke İçten, katılımcı markaların üretim hacmiyle, başta Türkiye olmak üzere; Rusya, Ukrayna, Pakistan, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Gürcistan, İran, Irak ve Ürdün gibi yakın coğrafyada yaşayan 600 milyona yakın insanın ayakkabı ihtiyacını karşılar nitelikteki 65. Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı’na tüm sektör profesyonellerini beklediklerini ifade etti. Başkan son olarak, İstanbul Fuar Merkezi’nde toplam 6 Hall’de ve 30 bin metrekare alanda düzenlenecek organizasyonun yılsonuna kadar 1,5 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmayı hedefleyen Türkiye ayakkabı sektörüne hayırlı olmasını dileyerek sözlerini noktaladı.

TÜRKİYE AYAKKABI SEKTÖRÜ 2021 YILI VERİLERİ

Sektörde 15 bin üretici buluyor.

Ayakkabı sanayinde ve perakende tarafında 320 bin çalışan sayısı.

2023 hedefi ihracatta 2.5 milyar dolar

Türkiye ayakkabı sektörü yıllık 550 milyon çift üretim kapasitesine sahip.

Dünyanın 6. büyük üretim merkezi

Dünyanın 5. büyük ihracat merkezi

2021 Ocak-Ağustos döneminde yüzde 24'lük ihracat büyümesi gerçekleşti.

2021'in ilk 8 ayında 674 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi.

Ağustos 2021 deri ve deri mamulleri ihracatında 90 milyon dolarla yılın rekoruna ulaşıldı.

Kaynak: Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği , Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.