Uzun yaşamın sırrı bağırsak bakterilerinde mi saklı?

Yapılan bir araştırma, bağırsak bakterilerinin uzun ömürlü insanların sağlığıyla ilişkisini ortaya koyuyor (AFP)

Çinli bir araştırma ekibi, dünyanın en sağlıklı ve uzun ömürlü insanlarının bağırsaklarında yaşayan iyi ve kötü bakterileri inceleyerek bağırsak mikrobiyomunun sağlık açısından önemine dair kanıtlara bir yenisini ekledi.

Şarku’l Avsat’ın Nature Aging dergisinden aktardığı habere göre, dergide yayınlanan bir araştırma makalesinde, “Alleg Life Science” şirketinde bağırsak mikrobiyomlarını çalışan araştırmacılar, yaşları 20 ile 117 arasında değişen ve 297'si yüz yaşın üzerinde olan bin 500'den fazla kişiyi inceledi.

Katılımcılar yaşlarına göre beş gruba ayrıldı ve araştırmacılar “100 yaşındakilerin bağırsak mikrobiyom parmak izinin, eşit mikrop türlerine sahip genç yetişkinlerle benzer olduğunu, aynı zamanda iyi türden mikroplara sahip olmakla birlikte bağırsaklarındaki zararlı türlerin de az olduğunu keşfettiler.

45 yaşlarında genç bir grup, bir buçuk yıl boyunca iki kez test edildi ve sonuçlar, yaşla birlikte farklı türlerin eşitliğinin devam ettiğini ve zararlı türlerin azaldığını gösterdi.

Araştırmacılar “mikrobiyomun uzun ömürlülükle ilişkili olduğunu ve bu çalışmanın yaşlanmayı veya genel olarak yaşlanmaya eşlik eden kronik hastalıkları tersine çevirebileceğini” öne sürdü.

Araştırmacılar şu anda, 100 yaşın geçmiş insanların binlerce bakteri türünü nasıl izole  ettiğini inceliyor. Buna ek olarak insan ömrünü uzatabilecek mikroorganizmaları bulmak için faydalı olan türleri hayvanlar üzerinde test ediyor.

Alleg Life Sciences şirketi bu bakterileri ticari ürünler olarak sunacak.

“Science X Network” tarafından yayınlanan bir raporda, söz konusu araştırmada incelenen katılımcılarının hepsinin hayatlarını Çin'in Guangşi Eyaletinde geçirdiği, bu eyaletin uzun ömürlü birçok insanla ünlü olduğu ve yine burada yaşayan Luo Meizhen'in en yaşlı insan olarak dünya rekorunu elinde tuttuğu ifade ediliyor. Luo Meizhen’in 127 yaşında olduğu iddiası Çin Gerontoloji Derneği'nin bir raporuyla da desteklenmektedir. Zira Luo Meizhen'in doğduğu dönemde Guangşi'de güvenilir doğum kayıtları bulunmamaktaydı.

Araştırmacılar, “Dünyada 100 yaşın üzerindeki insanların doğrulanabilir doğum kayıtlarına sahip olduğu çok yer var dolayısıyla bu çalışma tekrarlanabilir” diye ekledi.

Şarku'l Avsat Ortadoğu Haber Ajansı