MESUT AYDENİZ yazdı: "Alışverişte yeni usül eskinin yerini tutar mı?.."

Mesut Aydeniz (@MesutMaydeniz34) | TwitterEski bir söz vardır, silah icat oldu mertlik bozuldu işte böyle bir dönemi ülkemizde de 1960 yılındaki bir çok köklü değişiklikle birlikte araya sıkıştı ve geliverdi… 

Tabii zamanla kendisini güncelleyerek ilerledi, internet alt yapısının gelişimiyle birlikte artık internette satışa odaklanamayan bu altyapıyı kullanmadan uzakları yakın edemeden yaşanan bu süreçle birlikte değişen belki de gelişen alışkanlıklarımızdan birisi de internetten alışverişin diğer adı E- ticaretti. 

Eski geleneksel usül nasıldı ? İnsanlık olarak Ilk önce takasla başladık, sonra para yerine geçen madeni eşyalar ile devam ettik, bazı dönemlerde çalışmak için yaşayan bir nesilde oluvermedik desek yalan olur. Neyse ki süreçte kendini olgunlaştırdı, Türk insanıda kendisini internetten alışverişe odakladı ki, alışveriş sitelerini ve işletmeleri kendi çatısı altında toplayan yepyeni E- Ticaret portalları ortaya çıktı. Bunlardan bazılarının adını verecek ve neredeyse sürekli internetten alışveriş yapan birisi olarak bu alışveriş sitelerinden birisi ile yaşadığım bir iletişim diyaloğunu paylaşacağım. 

Bu alışveriş sitelerinin ortak özelliği her tür ürünü satmaları ve belli bir alana odaklanmamış olmalarıdır. 

Ülkemizde hizmet veren ihtisas odaklı olmayan internet siteleri olarak belirtebileceklerimin bazıları  

https://www.gittigidiyor.com/

En eski alışveriş sitelerinden olan gitti gidiyor ilk internet alışverişi yaptığım siteydi. Harici HDD almıştım.  

https://www.n11.com/

Web sitesinin tasarımı hantal ve grafiksel görüntüsü itici olsa da, ülkemizin en bilinen sitelerinden biri ve yerel esnafa öncelik vererek iç piyasanın hareketlenmesine önem veren bir imaja sahip, ülkemizin bir çok köklü kurumu n11 sitesini kamu ihtiyaçları için değerlendiriyor. 

https://www.hepsiburada.com/

Hepsi burada derken özellikle İzmir depremi ile sosyal ve yardımsever yönünü bir kez daha ortaya çıkaran hepsi burada ailesine teşekkür etmek amacıyla alışverişlerimizde değerlendirmek gerektiğine inanıyorum. Sıkça alışveriş yaptığım bir site ve hizmetleri etkileyici. 

https://www.trendyol.com/   Alışveriş yapmanın yılan hikayesine döndüğü site de diyebiliriz. 

Alışveriş nasıl yapılamaz, müşteri ile iletişim nasıl kurulamaz halkla ilişkilerin nasıl yapılamaz aldığınız ürünün arkasında garantisi olmayan bir site sorarlarsa cevap olarak Trendyol diyebiliriz.  

Burada yazan ve yazmayan bir çok alışveriş sitesinden alışveriş yaptım ve yapıyorum. Ama trendyol.com deneyimim acaba bir daha internetten alışveriş yapar mıyım? Eski usülün neyi vardı da dolanbaçlısını istedim diye düşündürttü. 

Ortalamayla günlük 4 saat bilgisayar başında zaman geçirdiğim için özellikle geceleri ses yüksek çıkmasın düşüncesiyle kendime trendyol sitesinden JBL Marka T500BT Kablosuz Kulaküstü kulaklık satın alma gafletine düştüm. Ürün Aras kargo Poyraz şubesi aracılığı ile adresime teslim edileceğini beklerken, kargo şubesi çalışanı beni aradı ve adresi tekrar söylememi istedi. Ben evde değilim lütfen Aras kargo şubesine bırakın ben oradan alayım dedim. Evinize gidip bulamayınca isterseniz uygun gördüğünüz birine  bırakıyoruz cevabıyla karşılaştım iyi siz bilirsiniz annem evde kimlik kontrolü ve imza karşılığı teslim ediniz dedim.  

Adresi kolay bulacağınız şekilde tarif edebilirim dedim. Gerek yok adres yazıyor biz işimizi biliriz şeklinde bir cümle ile karşılaşınca, neyse diyerek telefonu kapadım. Akşamleyin eve vardığımda kargoyu annem bana teslim etti ve senden kimlik istedi mi diye sorduğumda Aras kargo Poyraz şubesi rezaletini öğrendim. Ürünü binadaki komşumuza vermiş o sırada birde Aras kargodan kendisi aldı maili ve sms mesajını da görünce umarım daha beteri olmaz dedim ki, bu sadece başlangıçmış… 

Trendyol ile görüşmemde öğrendiğim bilgiye göre tüm bilgisayarlara uyumludur diye satılan ürün, benim bilgisayarıma uyumlu olamadı. Bilgisayarımdan kaynaklı hata olabileceğini düşündüğüm için başka ürünleri de telefonumu da denedim. Hiçbirinde sorun yaşamadığım için bilgisayarda kullanmak için satın aldığım ürünü trendyol’ a iade ettim. İadeyi red ettiler gerekçeleri ise paketin açılmış olmasıydı. Açılmadan bir ürünün arızalı (Bilgisayarda çalışmaması ve teknik olarak yönlendirebilecek personellerinin olmayışı) olup olmadığını tahmin ederek bilmemi bekliyorlarmış.  

Tabii bende ilk önce trendyol sitesinin tüm resmi kanallarını yazılı ve arama yoluyla iletişime geçmeye çalıştım. Her defasında samimiyetine emin olduğum ve hala dava açmama sebebim olan müşteri temsilcisinden öteye gidemedim. En son 27 Ekim 2020 tarihinde bana önceden verdikleri iade koduyla trendyol’ un kendi talebi ile ürünün teknik kontrolü için JBL markası teknik servisine göndermek için aradığımda Tüketici hakem heyetine gideceğimi söyleyince biranda her şey değişmeye başladı ve kendileri servise göndermek istediler. İade kodu verdiler ki kendileri de bilmiyormuş iade kodu 2 kez verilebiliyormuş. Üstelik bana bahsettikleri teknik servis onlarla çalışmayı aylar önce bırakmasına rağmen koskoca Trendyolun bundan haberide olamamış, bunu söylemek için kendilerini aradım. Günler oldu henüz dönüş yapamadılar aslında yapmadılar  ve müşteriyle muhatap biz değiliz. JBL servisi veren servisle sizin aranızda, bizi parayı aldıktan sonrası ilgilendirmez diyorlar. 15 günlük iade sürecinin dolmasını bekliyorlar böylece iade hakkım yasal olarak son bulacak. Bu süreçlerden yaklaşık 10 gün sonra servis için iade kodu verdiler kod 7268290657387 ve COVİD 19 tedbirlerini düşündükten sonra ben ürünü servis için iade etmedim bile… 

Çünkü benim kaybım  400 TL onlar ise, benim gibi çok sık  bilgisayar başından internet siparişi ile alışveriş yapan aktif bir müşteriyi kaybettiler. 

Bunları neden anlattım sorusuna cevaben bir internet sitesinden alışveriş sonrası iade süreci yaşandığında neler yaşanıyor bilin istedim. Ama muhatabınızı ve satın aldığınız ürünü bizzat görerek başka değişle eski üsülle alışveriş yapıldığında kolaya kaçılan internet alışverişin “ucuz etin yahnisi olmaz” misali durumunu paylaşmak istedim. 

Dünyaca ünlü ve genellikle ucuz işçiliği nedeniyle Çin ve Amerika devletleri sınırları içerisinde üretilen ürünlerin satıldığı internet alışveriş siteleri… 

https://www.amazon.com.tr/

https://www.alibaba.com/

https://tr.aliexpress.com/

Ucuza mal ettiğim için tüm elektronik ve mekanik ihtiyaçlarımı kargo süreci günleri ayları bulacağını bilsem bile vazgeçemediğim internet alışveriş deneyimlerim diye kısaca bahsetmiş olayım. 

https://www.ebay.com/

Ebay.com sitesi Ülkemizde PalPay ödeme sisteminin kullanıma kapatılması sonucu alışveriş yapılması zor olsa da iyi bir site. Hiç alışveriş yapma imkanım olmadı ama aklımda kalacağına alışveriş sepetimde kalsın isterim.  

İşin püf noktası işte bu örneklerde verdiğim siteler en bilinenleri, bu alışveriş sitelerinde Türkiye içerisinde hizmet veren genel kategorisel olarak ürün sunan sitelerin ücretlerinin karşılaştırılabildiği alışveriş siteleri örnekleri  bulunuyor. 

https://www.cimri.com/

https://www.akakce.com/

Tüm bu yazılarımı okuduktan sonra Covid – 19 tehlikesinide eklerseniz umarım beni anlarsınız. 

Yazının Sözü Uygulaması : 

Tüfek icad oldu mertlik bozuldu, gayrı kılıç kında paslanmalıdır.”  Köroğlu Ruşen 

     Türk tarihinde bugün…

  • 1996 – Yayınına uzunca bir süre ara vermiş olan Son Havadis gazetesi, yeniden çıkmaya başladı.
  • 1997 – Basında promosyonu yasaklayan yasa TBMM‘de kabul edildi.
  • 2001 – Vikipedi yayın hayatına başladı.

https://www.mesutaydeniz.com/2021/01/15/alisveriste-yeni-usul-eskinin-yerini-tutar-mi/

https://www.mesutaydeniz.com/

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.