Anadolu Ajansı’nın haberine göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "2053 net sıfır emisyon hedefimizle, kara yolu taşımacılığını yüzde 72'den yüzde 57'ye düşürmeyi, demir yolu yük taşımacılığını da yüzde 5'ten yüzde 22'ye çıkarmayı planlıyoruz." dedi.  

İnternet haberlerinde bunu okuyunca 1969’dan sonra üniversite için Ankara’ya gidip gelirken Erzurum-Erzincan arasında tren yolu üzerinde yapılan köprüler aklıma geldi.  Olmadık yerde tren yolunun iki kenarında dört ayak üzerine yapılmış beton köprüler vardı. Ne işe yaradıklarını çok merak etmiştim.

Sorduğum kişilerde bilmiyordu. Bir yaşlı yolcu: “bunlar Menderes zamanında yapıldı. Trabzon’dan İran’a gidecek kamyonlar için önce köprüler yapıldı. Sonra yollar yapılacaktı. Rahmetli olunca bu köprüler böylece kaldı.” Dedi.. Bir seferinde de bir başka yolcu: “bunlar müteahhitlere para kazandırmak için yapılan propaganda köprüleri” şeklinde bilgi verdi.

Oysa, o zaman memlekette araba lastiği bulunmadığı için, malzeme ve işçi taşımacılığında raylardan yararlanmayı tercih etmişler. Demirel Başbakan olduktan sonra bu köprüler de bir kaç yıl içinde ortadan kayboldular. 

1999 yılında Ecevit hükümeti tarafından projelendirilen Bursa- Bilecik tren yolunun yapımına başlanalı herhalde onbeş yıl oldu. 

2024 Yılında tamamlanacağı geçtiğimiz seçimden önce söylendi. 

Kalan 30 yılda ekonomi bu halde iken nasıl başaracaklarını da bilemiyoruz.  

Olur mu dersiniz?

Bizimki dua etmek; İnşallah olur.. 
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.