Organik Tarımda Üretim Arttı

BURSA ARENA / Haber Merkezi

Artan dünya nüfusu, hızla artan gıda gereksinimi tarımsal ürünlerde kimyasal girdi oranını giderek arttırıyor. Durum böyle olunca tüm Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de üretimde ve tüketimde organik tarım trendi hızla yükseliyor. Ülkemizde organik tarımile ilgili son verilere göre 2002 yılında 150 olan ürün sayısı 2016'da 225'e çıkarken üretim miktarı 310 bin tondan 2 milyon 473 bin tona ulaştı. Gittikçe büyüyen ve önem kazanan bir sektörü uluslararası alanda bir araya getiren tek ihtisas fuarı Exponatura19, Türkiye ve Dünya’nın birçok farklı yerinden 20 bin ziyaretçi ile sektöre yeni bir soluk kazandıracak.

Son yıllarda tarımda kullanılan kimyasallar, insan sağlığını tehdit ederken beslenmeye dayalı sağlık sorunlarında artışa neden oluyor. Tüketiciler bu durumu göz önüne bulundururak organik ürünlere yöneldi. Üretim aşamasında hiçbir kimyasala maruz kalmadan üretilen mahsullere organik veya ekolojik ürün deniliyor. Artan ilgi karşısında organik ürün satış yerlerleri gün geçtikçe artış gösteriyor.

Farkındalık Arttı, Pazar Büyüdü!

Tüketicilerin farkındalığının artmasıyla beraber organik ürün pazarı büyürken, sağlıklı ve doğal kavramları önemini bir kat daha arttırıyor. Bu kapsamda ülkemizde sağlıklı, doğal ve organik ürünleri tek çatı altında toplayan Doğal, Organik ve Sağlıklı Ürünler Fuarı Exponatura19, alıcılara ve sektör ilgililerine büyük kolaylık sağlıyor.10-13 Ocak 2019 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde 9’uncu kez kapılarını açacak fuar, gıdadan, doğal kozmetik ürünlere, bitkisel tedavi ürünlerinden anne-bebek ürünlerine kadar birçok ürüne ev sahipliği yaparken yeni ticari bağlantıların oluşmasına da katkı yapacak..

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.