Özgürlüğüne düşkün turizmcilerin tercihi: Karavan Dünyası

Son yıllarda turizm sektörü çeşitli alternatifler yaratmaya başladı. Deniz, kum, güneş ekseni dışında karavan seyahatleri de ciddi oranda ilgi görüyor. Seyahat hareketlerinde, kitlesel turizmden ziyade, turistlerin bireysel istek ve ihtiyaçlarını gidermeye yönelik turizm türlerinin öne çıkması ve ev konforunu taşınabilir bir ortama dönüştürmek isteyenlerin arayışı, karavan satışlarında tarihi zirveler yarattı.

Bir otele bağlı kalmadan özgürce tatil yapmak ve bunu 365 güne yaymak isteyen kişilerin tercihi karavan oluyor. İsteğe göre tasarlanan karavanların yanı sıra, seri üretim karavanlarda oldukça ilgi görüyor. Kimi, hafta sonunu yakın destinasyonlarda geçiriyor, kimi ise, uzun süreli çözümlerle şehir şehir gezerek dinlenme ihtiyacını ev ortamında karşılıyor. Mutfak, banyo, tuvalet, salon, yatak odası gibi birçok alanı içinde bulunduran karavanlar, estetik görünüşü pratik çözümlerle destekliyor, küçük alanlarda büyük konfor yaşatıyor.

Karavan Parklar
Ülkelerin karavan turizmine yönelik çalışmaları ise her geçen gün artmakta. Kurulan Karavan Park alanlarıyla, güvenli bir şekilde yürüyen evinizi park edebiliyorsunuz. Karavan Parklar için çeşitli ihtiyaçlara yönelik çalışmalar yapılarak hazırlanan, park alanında olması gereken özellikler arasında; alanın güvenliği, ortalama 10 bin metrekare büyüklükte olması, her bir karavan için 80 ile 100 mt2 alan ayrılması, elektrik altyapısının bulunması ve içme-atık su gibi hizmetlerin verilmesi şartı da yer alıyor.
Yapılan araştırmalara göre, Avrupa’da karavan kullanımı en yoğun ülkeler arasında Almanya ilk sırada yer alıyor. Slovenya ise en az karavan kullanımı olan ülke. Pandemi ile hayatımızda önemi artmaya başlayan karavanların, Türkiye'de satışları katlanırken ihracatı da büyüme gösteriyor. Ülkemizde hızla gelişen genç sektör; kaliteli üretim, çeşitlilik ve tasarım avantajıyla 600 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Sektörde son 2 yılda üretici sayısı da 5 katına çıkarak 280'e ulaştı.

Merakla beklenen fuar
Karavan tutkunlarının merakla beklediği Karavan Show Eurasia’ya sayılı günler kaldı. 19-23 Ekim tarihleri arasında BİFAŞ organizasyonuyla İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek olan Karavan Show Eurasia’da birbirinden modern karavanlar sergilenecek. Yüzlerce firma ve markanın katılımıyla sektörel ve nihai tüketicinin bir araya geleceği fuara yurtiçinden ve yurtdışından 30.000’i aşkın ziyaretçi bekleniyor.

Üretimde 10 kat artış
Yurtiçi ve yurtdışından katılacak yüzlerce firmanın yeni karavan modellerini görücüye çıkaracağı fuar hakkında konuşan BİFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Vural, ‘’Ekim ayında İstanbul’da düzenlenecek Karavan Show Eurasia, hem minimal yaşam konsepti hem de karavan tatilciliği konusunda önemli bir boşluğu dolduracak. Karavan hayatı adeta bir yaşam felsefesi oldu. Özellikle evlerde kaldığımız dönem sonrasında sektöre çok daha fazla ilgi gösterilmeye başlandı. BİFAŞ olarak karavan, kamp hayatını yaşayan ya da yaşamak isteyenlerin ayağına büyük bir organizasyonu getirdik’’ dedi. Vural, 2020 yılında 3 bin karavan ve motokaravan imal edilirken, 2021 yılında üretimdeki artışın 10 kata çıktığını bildirdi. 

Geniş katılımcı yelpazesiyle turizm profesyonellerine, seyahat ve doğaseverlere son teknoloji ve tasarım ürünler sunacak Karavan Show Eurasia, alıcı ve üretici ile tek çatı altında buluşturarak alternatif turizme de katkı sağlamayı hedefliyor. Fuar alıcılara, kamp çadırlarından kampçılık ekipmanlarına, bisikletlerden doğa sporları merkez ve ekipmanlarına kadar insanı doğa ile bütünleştiren birçok ürün ve malzemeyi de inceleme imkânı sunacak. Fuarla eş zamanlı organize edilecek birbirinden efektif ve renkli etkinlikler ve sürpriz konuklarıyla ilgi odağı olacak.

bursaarena.com.tr

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.