Son günlerde artan kamuoyu araştırmaları Millet İttfakı’nın Cumhur İttifakı’nın önüne geçtiğini gösterdi. Her iki ittifak ortakları ayrı ayrı yaptıkları açıklamalarda kendilerinin önde olduğunu söylüyorlarsa da anketlerden çıkan sonuçlar durumun farklı olduğunu gösteriyor.

Elimizde son yapılan bir anket ve sonuçları var. Önce bunu paylaşalım:

Araştırma şirketi MetroPOLL’ün yaptığı Mayıs ayı anketinde, ilginç sonuçlar geldi. Ankette Millet İttifakı, Cumhur İttifakı’nın önüne geçtiği, AKP’li seçmenin yüzde 51’inin Sedat Peker’in videolarından haberi dahi olmadığı ortaya çıktı.

MetroPOLL Araştırma'nın Kurucusu ve Yöneticisi Özer Sencar, 'Türkiye'nin Nabzı Mayıs 2021' araştırmasının sonuçlarını sosyal medya hesabından paylaştı.

Araştırmada katılımcılara “Hangi ittifaka daha yakınsınız? AK Parti ve MHP'nin yer aldığı Cumhur İttifakı mı? CHP ve İYİ Parti'nin yer aldığı Millet İttifakı mı?” sorusu yöneltildi.

MetroPOLL anketinde, seçmenin yüzde 43'ü Millet İttifakı'na, diğer yüzde 38'lik kesim ise Cumhur İttifakı'na daha yakın olduğunu belirtti. Buna karşılık ikisine de yakın olmayıp “Millet İttifakı'nı tercih ederim” diyenlerin oranı yüzde 5, ikisine de yakın olmayıp “Cumhur İttifakı'nı seçerim” diyenlerin oranı ise yüzde 2 oldu.

Sencar bu sonucu, “Son bir ayda Millet İttifakı güç kazanmış görünüyor” notuyla paylaştı.

Sencar'ın paylaştığı tabloya göre; Nisan'dan Mayıs'a Millet İttifakı 1.9 puan artarken, Cumhur İttifakı 2.7 gerilemiş bulunuyor. Öte yandan iki ittifak arasındaki fark 4.6 puan daha açılmış gözüküyor.

Ankette katılımcılara “Sedat Peker'in Youtube'daki videolarını izlediniz mi?” sorusu da yöneltildi. Bu soruya AKP’li seçmenin yüzde 51’inin “Haberim yok” yanıtı verdiği görüldü. AKP'den sonra en yüksek oranlar ise SP ve MHP seçmenleri oldu. En az ise İYİ Parti seçmeni.

Videoların tümünü izleyenlerde en yüksek oran ise HDP seçmeni oldu.

Özer Sencar sonuçlarla ilgili önemli bir veriyi daha paylaştı. Sedat Peker videolarında hep 40 yaş altına sesleniyor ancak Sencar, “Sedat Peker’in videolarının tamamını izleyen veya kısmen izleyenler bakımından 18-40 yaş grubu ile 41 ve üzeri yaş grupları arasında fark olmadığını gördük” ifadelerini kullandı.

İYİ Parti Genel Başkanı Akşener’in tüm baskılara rağmen yurt gezlerini sürdürmesi, esnaf ile bire bir görüşüp, sorunlarını dinlemesi, bu partinin hızla yükselişe geçtiğini göstermişti. Akşener, yurt gezilerine daha fazla ağırlık vereceğini açıkladı.

Ana muhalefet Partisi Genel Başkanı Kılıçdaroğlu da daha önce kurmayları ile yurt gezilerine başlamış, esnaf ziyaretlerine hız vermişti. CHP’de bugünlerde bu konularda bir hareketlilik gözlenmiyor.

Özetleyelim:

Ekonomideki sıkıntılar sürüyor. Pahalılık ve enflasyonla mücadelede beklenen başarı sağlanamadı. İşsizlik ise çok daha başka bir sorun. İçte ve dışta sıkıntılarımız azalma yerine artıyor. Bugünkü rejim ile işlerin yürümediğin ve yürüyemeyeceğini söyleyenlerin sayısında da artışlar var. Zaten tüm bunlar yapılan kamuoyu araştırmalarında anketlere de yansıyor.

Şunu unutmayalım:

Organize suç örgütü lider Sedat Peker’in art arda yayınladığı suçlamalarla dolu videoları iktidar partisini bir hayli yıprattı. Her ne kadar söylenen suçlamaların doğruluğu bilinmiyorsa da bunun ciddi bir sıkıntı yarattığı açık biçimde görülüyor.

Bir de AK Parti içinde özellikle tabanda da bazı sıkıntıların yaşandığı iddia ediliyor. Tabanda yaşanan sıkıntıların seçmeni etkilememesi mümkün mü? Bütün bu gelişmelerin masaya yatırılması ve “Nerelerde yanlış yapıyoruz?” sorgulaması gerekiyor.

Muhalefet partilerinin de artık “İktidar hata yapsın puan kaybetsin” beklentisinden uzaklaşıp umut verici konuma yükselmesi gerekiyor. Özellikle ana muhalefet Partisi CHP’nin bu konuda daha aktif durumu sergileyip, durağan oyunu yükseltebilmesi kaçınılmazdır.

necdetbuluz@gmail.com

www.facebook.com/necdet.buluz

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.