1. Turda "çekimser" kalanları hedefleyen ikinci tur kampanyalar

Görevdeki Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Millet İttifakı'nın adayı Kemal Kılıçdaroğlu'nun, 14 Mayıs'ta ilk oylamada yüzde 50 barajını geçememesi ve ikinci tura kalması nedeniyle oy kullanmamayı seçen yaklaşık 8 milyon vatandaşı hedef alması bekleniyor.

Her iki lider de ikinci tur kampanyalarının başında yaptıkları sosyal medya paylaşımlarında gençleri hedef alırken, Erdoğan onlara “Sizinle gurur duyuyorum. Sizler bizim umudumuz, gözbebeğimiz, aydınlık geleceğimizin teminatısınız.”

Başkan onları “sizinle hayalleriniz arasına kimsenin girmesine, sizi korkutmasına, korkutmasına ya da kendi zehrini enjekte etmesine izin vermeyin” çağrısında bulundu.

Gençlerin yaşadığı ekonomik zorluklara da değinen Kılıçdaroğlu, “Bir kahve için bile düşünmeniz gerekiyor. Yaşama sevinciniz çalındı. Yine de gençlik kaygısızdır. Bunu size bir gün bile yaşatmadılar.”

Ayrıca ilk turda oy kullanamayacak yaşta olan yaklaşık 47 bin kişi genç seçmen hedef kitlesine eklendi.

Her iki lideri de taban tabanlarını güçlendirmeye çalışacakları ve aynı zamanda ilk turda oy kullanmayan yaklaşık 8 milyon vatandaşı 28 Mayıs'ta sandık başına getirecekleri zorlu bir iki hafta bekliyor.

Buna göre Kılıçdaroğlu, gençleri ve kadınları sık sık ikinci turda oy kullanmaya çağırıyor. Yüzde 5'in üzerinde oy alan milliyetçi Ata İttifakı'nın adayı Sinan Oğan ile yapılacak müzakerelerde de terörle mücadelede güçlü bir ses çıkarması bekleniyor.

Bu arada Erdoğan, bu hafta başlarında cumhurbaşkanlığı seçimlerinin ikinci turu için miting düzenlemeyi planlamadığını, ancak depremin vurduğu illerde miting benzeri mitingler düzenleyeceğini söyledi.

Aynı şekilde Kılıçdaroğlu'nun da güçlü mesajlar vermeyi planladığı deprem bölgesi başta olmak üzere stratejik noktaları ziyaret ederek harekatını yürütmesi bekleniyor.

Turkish News

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.