Şu bir gerçek:

Yapılan taraflı tarafsız tüm kamuoyu araştırmalarında AK Parti’nin oyları düşüyor. Ana muhalefet partisi CHP oyları yerinde sayıyor. İYİ Parti, oyunu en fazla artıran parti olarak öne çıkıyor. İktidarın küçük ortağı MHP oylarında yükseliş yok. HDP’nin oyları ise % 10 bandında devam ediyor.

Seçime daha iki yıl var. Bu süre içinde köprülerin altından daha çok sular akacaktır. İktidar partisi önündeki bu iki yılı başarılı atlatabilirse eski konumuna kavuşabilir mi? AK Parti’nin öncelikle pahalılık ve enflasyonla mücadelede başarılı olması işsizlik sorununu çözmesi bekleniyor.

İşin en ilginç tarafı Ana muhalefet partisi CHP’nin oylarında beklenen yükselişin olmamasıdır.

Muhalefet partileri ise kazanmaları durumunda neleri yapabileceklerini millete anlatmalıdırlar. Sadece esnaf ziyaretleri ile bu iş olmaz. Torbada neler var bunları kamuoyu bilmek durumunda.

Şu açıklama bir gerçeği daha ortaya koyması açısından önemsenmelidir:

ORC Araştırma’nın Genel Müdürü Mehmet Pösteki, "Kamuoyu araştırmaları iyi durumdayken AK Parti yöneticileri bizi arayıp tebrik ederdi. Araştırmalarımızı referans gösterirlerdi. Son veriler düşük çıkınca karalama kampanyalarına başladılar" dedi.

AK Parti’nin oyunu yüzde 31.9 gösteren son anketi iktidarın tepkisini çeken ORC Araştırma’nın Genel Müdürü Mehmet Pösteki, Radyo Sputnik’te Atilla Güner’le Akşam Postası’nın konuğu oldu.

Pösteki, “Kamuoyu araştırmaları iyi durumdayken AK Parti yöneticileri bizi arayıp tebrik ederdi. Araştırmalarımızı referans gösterirlerdi. Son veriler düşük çıkınca karalama kampanyalarına başladılar ki bu konuda karalanan ilk ben değilim. Türkiye’de işini doğru yapan hiç yoksa 50 araştırma şirketi var ve hepsi yalan söylüyor olamaz” dedi.

Son genel seçimleri en iyi tahmin eden şirket olarak öne çıkan ORC’nin Genel Müdürü Pösteki’nin yaptığı açıklamalara birlikte göz atalım:

“24 Haziran genel seçiminde yani son seçimde Avrupa’dan, Amerika’dan birçok yerden takdir aldık çünkü milimetrik hata payıyla sonuçları tahmin ettik. Şimdi gelinen nokta, AK Parti genel merkezinin verilere itibar etmemesiyle alakalı bir durum. Kamuoyu araştırmaları iyi durumdayken hiçbir tepki göstermeyen yöneticiler, son dönemde yayınlanmış olan gerçek rakamlar medyada geniş yer bulduğunda karalama kampanyalarına başlıyorlar ki bu konuda karalanan ilk ben değilim. Bu bahsettiğimiz yöneticiler bizim defalarca raporlarımızı inceleyen okuyan zaman zaman tebrik eden insanlarken bir anda oranlar düşük geldiğinde bundan ders çıkartmak ve parti olarak ne yapabiliriz demek yerine bizim için karalama yapmaya başladılar. Bu anketi AK Parti bize yaptırdı ve 31.9 çıktı diye bir şey demedik. AK Parti’ye yakınlığıyla bilinen bir görüntümüz var.. AK Parti’de her şey yolunda giderken de biz araştırma yayınlıyorduk ve AK Parti’nin yoğun olarak referans gösterdiği bir araştırma şirketi olduğumuz için bu nedenle ortaya çıkmış olan bir şey. Bu olay yaşandığından beri beni arayan yüz kişi varsa 99’u AK Partili siyasetçi. Benim söylediğim aslında, 'Cumhurbaşkanı bu olup biteni görmüyor mu? Yanlış yönlendirildiğini ne zaman anlayacak' şeklindeydi. Türkiye’de işini doğru yapan hiç yoksa 50 araştırma şirketi var ve hepsi yalan söylüyor olamaz. Cumhur ittifakı olarak baktığımızda bu oranı yüzde 40-45 arası bulurlar ama AK Parti’nin devamlı olarak oylarının düşmekte olduğunu biz dahil bütün şirketler söylüyor hatta biz raporlar gönderdik ve kendileri de rica ettiler. AK Parti kurulduğu günden bu yana kamu araştırmalarına en fazla değer veren ve toplumu yönlendiren, toplumu okuyan bir siyasi parti. İşler kötüye gittiğinde bilimselliğe inanmamak olur mu? Bizim tepkimiz buna."

Özetleyelim:

İktidardaki AK Parti oyları neden eriyor? Kamuoyu “Ülke iyi yönetilemiyor” görüşünde. Kamuoyu araştırmalarına da bu görüş yansıtılıyor.

Dahası ekonomideki kötü gidiş, pahalılık ve getirdiği enflasyon erimenin başka nedenleri. İşsizliğin artması da baş sorun olarak öne çıkıyor.

necdetbuluz@gmail.com

www.facebook.com/necdet.buluz

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.