Yapay Zeka Savaşı: Arama motoru yarışında kim önde?

Chat GBT, Bard, Ping ve Lambda 2 önde gelen uygulamalar arasında yer alıyor.

Sürekli gelişen teknolojik ortamın önünde, yapay zeka ile güçlendirilmiş arama motorları, birçok alanın önemli bir oyuncusu haline geldi.

Hangi motorların sizin için en iyisi olduğunu merak ediyorsanız ya da onları nasıl kullanacağınızı bilmiyorsanız bile sorun değil.

İşte bu alandaki başlıca rakiplerin bir karşılaştırması ve geniş dijital evrendeki benzersiz algoritmaları ile yeteneklerinin bir incelemesi:

Arama motoru endüstrisinin hakimiyeti

Google her zaman ve muhtemelen hala dünyanın en popüler arama motoru ve insanların yüzde 90'ından fazlası tarafından kullanılıyor. Google, doğru ve ilgili arama sonuçları sağlama becerisiyle öne çıkıyor ve ayrıca haritalar, metin çevirisi, resimler ve e-posta gibi çok çeşitli başka özellikler de sunuyor.

Ancak ChatGPT, Bard, Bing ve Lambda 2 öncülüğünde yapay zekaya dayalı arama motorları ortaya çıkmış durumda.

Bard, temmuz ayında Arapça da dahil olmak üzere çeşitli dillerde kullanıma sunuldu. (Shutterstock)

Bard, temmuz ayında Arapça da dahil olmak üzere çeşitli dillerde kullanıma sunuldu. (Shutterstock)

Google Code Red’i geri çekiyor

Google, 2022 yılının sonunda GPT Chat ve diğer benzer yapay zeka destekli sohbet robotlarının oluşturduğu tehdide yanıt olarak Code Red'in geri çekildiğini duyurdu.

Code Red projesinin amacı OpenAI şirketi tarafından başlatılan ChatGPT ye bir rakip geliştirmekti ve yanıt bu yılın başlarında ‘soğuk bir lansmanla’ Google’dan geldi.

Temmuz ayında Arapça da dahil olmak üzere çeşitli dillerde kullanıma sunulan ‘Bard ile Sohbet’, Meta'nın dilsel modeli Lama 2'nin açık kaynak sistemine göre şirketlere ve araştırmacılara ücretsiz olarak sunulacağını duyurmasıyla Chat GBT4 için yeni bir meydan okuma olarak ortaya çıktı.

Fotoğraf Altı: ChatGPT yaratıcı metin formatları üreten en iyi arama motorlarından biri olarak öne çıkıyor. (Shutterstock)

ChatGPT yaratıcı metin formatları üreten en iyi arama motorlarından biri olarak öne çıkıyor. (Shutterstock)

Kullanım koşullarındaki farklılıklar

Bing, ChatGPT, Bard ve Lambda'nın hepsi büyük dil modelleri (LLM'ler) tarafından destekleniyor ancak her biri farklı veri kaynakları kullanıyor ve farklı güçlü ve zayıf yönleri bulunuyor.

OpenAI'nin ChatGPT'si önceden eğitilmiş bir üretici dönüştürücü (GPT-4) kullanırken Bard diyalog uygulamaları için lambda dil modeline güveniyor.

GPT-3 ve GPT-4, internet siteleri, kitaplar, makaleler, belgeler vb. gibi internetten elde edilen çok çeşitli metinler üzerinde eğitilirken, lambda eğitimi, esas olarak diyaloglara ve konuşmalara odaklanan bir veri kümesi olan Infiniset ile zenginleştirildi.

Infiniset, bilgi için Common Crawl, Wikipedia, yayınlanmış belgeler ve zengin bir web tabanlı konuşma koleksiyonuna dayanmaktadır.

OpenAI'nin piyasaya sürülmesinin ardından Google'dan Cool yanıtı geldi.

Buna ek olarak, Bard'ın yapay zeka modeli de kullanıcıların sorularına ilgili ve güncel yanıtlar üretmek üzere tasarlandı.

Common Crawl, Wikipedia, kitaplar, makaleler, belgeler ve açık internet içeriğinden toplanan eğitim verilerine de dayanan ChatGPT, üzerinden erişilebilecek bilgiler sadece 2021 yılına kadar sınırlı. Bu da motorun yapay zeka, araştırmalardaki son gelişmelere ayak uyduramadığını gösteriyor.

Şarku’l Avsat’ın edindiği bilgilere göre Bing ise internet sayfaları, haber makaleleri ve akademik makaleler de dahil olmak üzere çeşitli veri kaynakları kullanıyor. Bu geniş bir bilgi yelpazesi sağlıyor ancak belirli bilgileri bulmayı da zorlaştırabiliyor.

Yapay zeka araçları, insanınkine çok benzeyen gerçek cevaplar üretmeyi amaçlar. Ayrıca bir insan konuşması gibi konular arasında hareket etmeye çalışır. Dikkat çekici bir şekilde, OpenAI'nin GPT AI motoru daha doğal dil odaklı görünüyor. Bu, kapsamlı internet komut dosyası eğitimi ve istatistiksel kalıplara dayalı yapay zeka içeriği oluşturma sayesinde gerçekleşiyor.

Bing, sonuçları bir kullanıcının sorgusuyla alaka düzeyine göre sıralamak için bir arama motoru algoritması kullanıyor. Bu, çeşitli bilgileri bulmak için kullanılabilecekleri anlamına geliyor ancak her zaman en doğru veya güncel olmayabiliyor.

ChatGPT, daha doğal ve ilgi çekici konuşmalar için kullanılabilecek bir yapay zeka modeli kullanıyor ancak her zaman Bing kadar doğru olmayabiliyor.

Fotoğraf Altı: Bing sonuçları, kullanıcının sorgusuyla ilgi düzeyine göre sıralamak için bir arama motoru algoritması kullanıyor. (Shutterstock)

Bing sonuçları, kullanıcının sorgusuyla ilgi düzeyine göre sıralamak için bir arama motoru algoritması kullanıyor. (Shutterstock)

Farklı arayüz

Kullanıcı arayüzü, kullanıcıların herhangi bir bilgisayar programı veya uygulamasıyla etkileşim kurma şekli olarak biliniyor. ChatGPT genellikle şiirler, kodlar, komut dosyaları, müzik parçaları, e-posta ve mesajlar gibi yaratıcı metin formatları oluşturmada daha iyi. Bununla birlikte, Cool bazen zor veya garip olsalar bile soruları yardımcı bir şekilde yanıtlamada daha iyi.

Ayrıca ChatGBT, Bard'a kıyasla daha sezgisel. Zira birkaç düğme ve menü içeren basit bir kullanıcı arayüzüne sahipken, Bard birden fazla sekme ve seçenek içeren daha karmaşık bir arayüze sahip.

Microsoft'un Bing'i, kullanıcıların sorgularıyla ilgili sonuçlar sağlamak için yapay zeka kullanır. Büyük bir dil modeli değil. Ancak metin oluşturmak, dilleri çevirmek ve soruları yanıtlamak için kullanılabilir.

Bir arama motoru olduğu için, kullanıcıların arama sorgularını girmelerine ve sonuçları bir liste halinde görüntülemelerine olanak tanıyan farklı bir kullanıcı arayüzüne sahip.

Lambda 2’nin, metin oluşturarak kullanıcı sorularına ve sorgulamalarına yanıtlar üreten, kullanımı kolay internet tabanlı bir arayüzü bulunuyor.

Genel olarak, Lambda 2 daha kullanıcı dostu bir arayüze sahipken, ChatGPT’nin daha fazla işlevselliği bulunuyor.

Yapılan değerlendirmeler, farklılıklar ve benzerlik noktaları ne olursa olsun en iyi seçimin kullanıcının özel ihtiyaçlarını ve bilgi ihtiyacını karşılayan olduğu yönünde.

Şarku'l Avsat / Londra

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.