Turizm sektörü sezon başında beklediğini bulamadı. Ancak ilerleyen dönemde turizmde beklenmeyen hareketlilik gözleniyor.

Bir de şu var:

Sezon bu yıl Kasım ayı sonuna kadar uzayacak. Gelen rezervasyonlar da Türkiye’nin şu an itibarı ile İspanya’nın önüne geçtiğini gösteriyor. Güneş, kum ve deniz ülkesi olan Türkiye sezon sonuna kadar bundan gerektiği gibi istifade edecek.

Covid nedeni ile dışa kapanan Almanya’nın şimdi kapılarını ardına kadar açması da Türkiye’nin önünü açıyor.

İngiltere ve Rusya’dan beklenen turist kafileleri Haziran sonu Temmuz ayı başından itibaren Türkiye’ye gelmeye başlayacak. Görebildiğimiz kadarı ile her şey kısa zamanda normale dönecek.

Umutlarımızı yitirmeyelim.

Sezona ve Almanya turizm pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bentour CEO’su Deniz Uğur, 2022 yılı için hedef büyüttüklerini söyledi. Şirket olarak 2013’ten bu yana en iyi sezonu yaşadıklarını kaydeden Uğur, “Bu sene 2013 yılını da geçeceğiz. 140 milyon euro ciro ve 200 bin ziyaretçi sayısına ulaşacağız. Almanya’da Türkiye tatili talebi oldukça yüksek.” diye konuştu.

Deniz Uğur, Türkiye talebinin fiyattan mı kaynaklandığı sorusuna ise, Böyle olduğunu düşünmüyorum. Almanlar iki yıldır tatile gidemedi ve tatil parası ellerinde duruyordu. Şimdi ‘pandemi sonrasında güzel bir tatil yapalım’ diyorlar. Talep o nedenle büyük. Akdeniz çanağında talep Türkiye, Yunanistan ve İspanya’da yoğunlaşıyor. Ancak İspanya biraz kan kaybetti. Çünkü İspanya’da bizdeki gibi güler yüzlü personel ve yüksek servis yok. Otellerini de yenilemiyorlar. İspanyol iş adamları yenilemeye para harcamak istemiyor. Ama bizde bakıyorsunuz iyi durumda oteller bile daha iyi hizmet verebilmek adına yenileniyor. İspanyol otelciler bunu yapmadıkları için kaybediyor.” dedi.

Almanya’da işlerin genel olarak iyi gittiğini, ancak durumun şirketlere göre farklılık gösterdiğini söyleyen Deniz Uğur, şunları söyledi:

Mesela biz 2019’un yüzde 50 üstünde gidiyoruz. Ancak, örneğin, TUI ve FTI gibi büyük şirketlerde durum aynı değil. Çünkü artık insanların acentelerden beklentileri de değişti. Telefonla aradıklarında 2-3 dakika içinde yanıt almak istiyorlar. Büyük seyahat şirketleri bunu sağlayamıyor.

Almanya’daki büyük şirketlerden kimileri fiyatlarını yükseltti, kimileri de bir miktar düşürdü. Ancak satışların yüksek olmasının nedeni fiyatlar değil. Ülkede enflasyon var ve paraları sürekli değer kaybediyor. Onlar da paraları daha fazla değer kaybetmeden tatillerini satın almak istiyorlar. Çünkü bugün bu fiyata almadıkları tatil yarın daha da pahalı hale gelecek.

Rusya-Ukrayna savaşının Almanya pazarına nasıl yansıdığı ile ilgili soruya da yanıt veren Uğur, bu iki pazardaki büyük daralma nedeniyle otel yatağı kontenjanı konusunda Almanya’nın avantajlı hale geldiğine dikkat çekti.

Bentour’un büyüdüğünü ve bu yıl personel sayısını yüzde 50 arttırdığını ifade eden Deniz Uğur, 2023 yılında da yüzde 50 büyümeyi hedeflediklerini açıkladı. Uğur, Ürünlerimizi ucuza satmıyoruz. Buna rağmen günde bin 500 kişi bizden rezervasyon yapıyor. Bu nedenle büyümek zorundayız. İlginç bir şekilde fiyatlar oldukça yüksek ama Almanya’da havalimanları tıklım tıklım. şeklinde konuştu.

Bir iyi haber de Rusya’dan:

Son açıklamasında Rusya'nın Nizhny Novgorod, Ufa ve Yekaterinburg'dan Türkiye’ye charter uçuş başlatacağını açıklayan Azur Air, iki şehirden daha uçuşlara başlama kararı aldı. Şirkete yakın kaynakların bildirdiğine göre Azur Air, Soçi'den Antalya'ya, Samara'dan ise Antalya ve Dalaman'a charter uçuş başlatacak.

18 Haziran'da başlayacak Samara-Antalya-Dalaman uçuşlarında ANEX Tour, Coral Travel, PEGAS Touristik, FUN&SUN ve Intourist'in blok koltuk alacağı bildirildi

Soçi-Antalya uçuşlarının da 18 Haziran'da başlayacağı ve bu uçuşlarda da Intourist hariç diğerlerinin (ANEX Tour, Coral Travel, PEGAS Touristik, FUN&SUN) blok koltuk alacağı kaydedildi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.