Şu gerçeğin altını çizelim:

Bu sezon turizmde yüzler gülecekti. Pandemi sonrası İngiltere ve Almanya kapıları açmış, Türkiye’ye rezervasyon akını başlamıştı. Ancak, adı geçen ülkelerde personel eksikliği ve grevler nedeni ile uçaklar kalkamaz oldu. Şimdi grevlerin önünün alınması ve personel eksikliğinin tamamlanması için yoğun bir çaba gösteriliyor.

Özet:

Turizm alanında işler kötü gidiyor.

Beklediğimiz döviz ve hesaplarımız da alt-üst oldu. Rusya-Ukrayna savaşı nedeni ile bu alanda da beklenen turist akını olmadı.

Şimdi gelişmelere birlikte göz atalım.

Almanya'da okulların kapanmaya başlamasıyla girilen tatil sezonu nedeniyle havalimanlarında yaşanan personel sıkıntısına çözüm arayışı sürüyor.

Aralarında Alman Sivil Havacılık Ekonomi Birliğinin de (BDL) yer aldığı sektör temsilcisi kurumlar sorunun giderilmesi amacıyla Türkiye'den havalimanı personeli getirilmesi için başlatılan sürecin hızlandırılmasını bekliyor.

DW Türkçe'de yer alan habere göre BDL, Türkiye'den getirilmek istenen 2 bin işçi için talep edilen özel iznin Alman makamlarınca bir an önce verilmesini ümit ediyor. BDL sözcüsü bugün konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Bunun çok hızlı bir şekilde gerçekleşeceğini umut ediyoruz" dedi.

Alman haber ajansı dpa, Türkiye'den gelmesi planlanan 2 bin işçi ile ilgili gerekli incelemelerin altı hafta içinde bitebileceğini ve bu kişilerin yaz sezonu bitmeden Almanya'daki havalimanlarında çalışmaya başlayabileceğini belirtti.

Almanya'da bu pozisyonlar için uygun aday olmadığını belirten havacılık sektöründen birlikler geçtiğimiz haftalarda Almanya Çalışma Bakanlığına sundukları teklifte Türkiye'den 2 bin işçi getirebilmeleri için yasal engellerin kaldırılmasını talep etmişti.

Teklifte, Almanca konuşabilen kalifiye işçi bulunması için İstanbul'daki bir firmayla anlaşıldığı belirtilmişti. Alınacak işçilerin A2 seviyesinde Almanca bilmesi ve tehlikeli maddelerle ilgili olarak Uluslararası Hava Taşımacılığı (IATA) standartlarını karşılayabilecek düzeyde eğitim almış olması gerektiği açıklanmıştı.

Almanya dâhil bazı Avrupa ülkelerindeki havalimanları ve havayolu şirketleri, pandemi kısıtlamalarının iki yılı aşkın bir sürenin ardından kaldırılması sonrası personel sıkıntısı yaşıyor.

Pandemide havayolu şirketleri ve havalimanları, personel sayılarında kesintiye gitmişti.

British Airways (BA) çalışanları, ücretlerin iyileştirilmesi için temmuz ayının son iki hafta sonunda Heathrow Havalimanında greve gitmeye hazırlanıyor. Grev için yapılan oylamaya işçilerin ezici çoğunluğu evet ededi.

Personel eksikliği nedeniyle halihazırda büyük iptallerin ve ertelemelerin yaşandığı İngiltere'de, British Airways çalışanlarının grevi nedeniyle daha büyük aksaklık yaşanması bekleniyor. Şirket, bu havalimanında günde ortalama 600 uçuş yapıyor.

İşçilerin bağlı olduğu sendika, British Airways'in pandemi döneminde yapılan yüzde 10 maaş kesintisini geri vermemesi nedeniyle greve gittiklerini duyurdu. Sendika temsilcisi Oliver Richardson, "British Airways çalışanlara hakaret etti. Üyemiz olan işçilerden kesilen yüzde 10'u geri vermiyor ancak yönetim kademesinde bulunanlarını kesintilerine son veriyor." dedi.

İngiltere Türk Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Engin, Pandemide havalimanı çalışanlarını kısa çalışma ödeneği sistemine alınmadılar. Servis sektöründe de yoğun bir şekilde Doğu Avrupalılar çalışıyordu ve bu dönemde onlar da İngiltere’yi terk ettile. Hal böyle olunca inanılmaz bir kadro eksikliği ortaya çıktı. Bu eksiklikten dolayı sistemi döndüremiyorlar ve havalimanlarında bagaj problemi, check in problemi, pasaport kontrollerinde uzun kuyruklar gibi ciddi sorunlar yaşanıyor. Bu sorunlardan dolayı havalimanları kendi kapasitelerini azaltıyorlar. Daha önce uçuş için verdikleri slotları azaltarak hava yollarından daha az uçuş yapmalarını talep ediyorlar. ifadelerini kullandı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.