Seçimler bitti. Şimdi geçim derdi başlıyor.

Ancak iç ve dış şartlar değişiyor, bazı alanlarda sorunlar büyüyor.
Ekonomi ile yeni bir başlangıç şart. Seçimler öncesi verilen sözlerin yerine getirilmesi herkesin beklentisi.

Enflasyonun düşmesi ve alım gücünün artması için çalışmalar başlıyor.

İş dünyası zaten 22 yıldır AK Parti iktidarları politikalarına göre konum alıyor. Türk iş dünyası bu kadar yeterince deneyim sahibi. Ancak iç ve dış şartlar değişiyor, bazı alanlarda sorunlar büyüyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, vatandaşların 14 Mayıs'ın ardından 28 Mayıs'ta da büyük bir demokratik olgunlukla sandık başına giderek tercihini yaptığına işaret ederek, şunları söyledi:

"Öncelikle sonucun ülkemize ve milletimize hayırlı olmasını diliyorum. Seçimlerin tamamlanmasıyla birlikte belirsizlik ortamı sona erdi. Artık tüm enerjimizle işimize odaklanmanın zamanı geldi. Biz Türkiye'yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma vizyonu ile çalışıyoruz. Ancak zor bir dönemden geçtiğimizin altını çizmem gerekiyor. Yılbaşından bu yana maliyetlerdeki yüksek artışa rağmen kurun baskılanması ihracatçılarımızın rekabetçiliğine zarar verdi. Büyük emeklerle girebildiğimiz bazı pazarlarda kayıplar yaşamaya başladık. Oysa bizim pazar kaybetmeye tahammülümüz yok. Aksine rekabetçiliğimizi artıracak adımlarla yeni pazarlarda bayrak gösterebilmeliyiz. Biz yeni dönemden daha da umutluyuz. Üretimi ve ihracatı iyi bilen, küresel ticaretin dinamiklerine hâkim bir ekonomi yönetimiyle mevcut sorunların hızla üstesinden gelebileceğimize inanıyoruz."

İstanbul Sanayi Odası (İSO) Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan da Cumhurbaşkanlığı 2. tur seçimi sonucuna yönelik yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:

"Milletimiz demokrasi geleneğine yakışır bir olgunlukla; 14 günün ardından yapılan ikinci tur seçimlerinde ülkemizi beş yıl daha yönetme yetkisini Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'a vermiştir. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ı tebrik ediyorum. Seçim sonuçları ülkemiz ve milletimiz için hayırlı olsun. Şimdi artık ülkemizin temel meselelerine odaklanma zamanı. Hep birlikte, ekonomimizi gelişmiş bir noktaya taşıyarak huzurlu bir refah toplumu için çalışma vakti." BMD Başkanı Sinan Öncel de şunları kaydetti: "Yeni dönemde hem demokrasimizi hem de ekonomimizi daha da güçlendirecek adımların hızla atılacağına inanıyorum. Enflasyonla mücadele yeni dönemin en öncelikli gündem başlıkları arasında yer alacak. Türkiye'nin önde gelen 489 markasını temsil eden BMD olarak enflasyonla mücadele konusunda devletimizin yanında yer almaya ve her türlü katkıyı vermeye devam edeceğiz."

Dış Ticarete Yön Verenler Derneği (DIŞYÖNDER)Başkanı Dr. Hakan Çınar da görüşlerini şöyle yansıttı:

"Yeni dönemde ekonomide, para politikalarında ve dış siyasette önemli değişimlere tanık olacağımızı tahmin ediyorum. Aralıksız para basılarak dönen çarkın sadece enflasyonu tetiklediğini ve sistemin tıkanma noktasına geldiğini hepimiz biliyoruz. Öte yandan ülkemiz ciddi bir dış borç sarmalına girmiş bulunuyor. Dolayısıyla yeni ekonomi yönetiminin kaynak ihtiyacının çözümü için acilen görüşmelere başlaması gerekecek" ifadelerini kullandı.

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Berke İçten ise şunları söyledi:

"Son iki seçim bize Türkiye'nin güçlü bir demokrasi geleneğine sahip olduğunu bir kez daha gösterdi. Artık işimize odaklanmamız gerekiyor. Çünkü sektör olarak acil çözüm bekleyen sorunlarımız var. 500 milyon dolar cari fazlası olan sektörümüz yeniden cari açık veren bir düzeye geldi. Hızla artan maliyetler, döviz kurlarının bugün ulaştığı seviye nedeniyle rekabet avantajımızı kaybediyoruz. İhracatımızda düşüş var. Yeni ekonomi yönetiminin en kısa zamanda göreve başlayarak sektörün görüş ve önerileri doğrultusunda ithal ayakkabı sorununa hızla neşter vuracağını ümit ediyoruz."

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.