Rusya Tur Operatörleri Birliği (ATOR) Başkan Yardımcısı Artur Muradyan, Kahramanmaraş merkezli depremlerden sonra Rusların Türkiye’de tatil talebinin nasıl değiştiğini açıkladı.

GazetemRu’nun Rus resmi haber ajansı RIA Novosti’den aktardığı habere göre, Muradyan, Türkiye’deki felaket zemininde tatilcilerin tur rezervasyon aktivitelerini yavaşlattığını vurgularken, “Ancak şu ana kadar pratikte herhangi bir keskin düşüş gözlemlemedik. Özellikle şubat tatilleri için İstanbul turlarında talepler sürüyor” diye konuştu.

İstanbul’un Rus turistler için çok farklı tur alternatifleri sunduğuna dikkat çeken ATOR Başkan Yardımcısı, aynı zamanda bu kentin diğer ülkelere ulaşmak isteyen Ruslar için aktarma merkezi niteliği taşıdığının da altını çizdi.

Depremin yaşandığı haftada çeşitli tahminlere göre Türkiye taleplerinin yüzde 10 ila 25 oranında düştüğünü kaydeden Muradyan, sismik hareketliliğin sürmesi halinde bu oranların yüzde 30’ları bulabileceğini söyledi.

Rusya’nın dev tur operatörlerinden Intourist tarafından yapılan açıklamada, Türkiye’nin Akdeniz ve Ege kıyıları için günlük ortalama tur paketi satışlarının 9 Şubat itibariyle toparlandığı belirtilirken, taleplerin halihazırda COVID-19 öncesi şubat ayı göstergelerine yakın olduğu aktarıldı.

Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO), 2023’te hava yolu yolcu talebinde iyileşme ve büyüme öngördüğünü bildirdi. Örgüte göre 2023’te hava yolcusu talebi 2019’dan yaklaşık yüzde 3 daha yüksek olacak.

HaberAero’nun aktardığına göre ICAO, 2023’teki hava yolcusu talebinin ilk çeyrekte çoğu rotada hızla pandemi öncesi seviyelere ulaşacağını ve 2019 rakamlarına göre yaklaşık yüzde 3’lük bir büyümenin her yıl sağlanacağını tahmin ediyor.

ICAO’dan yapılan açıklamaya göre, 2022’de taşınan yolcu sayısı, 2021’e kıyasla yüzde 47 artarken, gelir yolcu kilometreleri (ÜYK), yaklaşık yüzde 70 yükseldi.

Örgüt, havayollarının arka arkaya üç yıl zarar ettikten sonra 2023’ün son çeyreğinde işletme kârlılığına geri dönmesini bekliyor. 2024’te hava yolcusu talebinin 2019’dan yaklaşık yüzde 4 daha yüksek olacağı tahmin ediliyor.

Verilere göre, 2022’de büyük üreticiler Airbus ve Boeing’in bir önceki yıla göre siparişleri yüzde 53, teslimatları yüzde 20 arttı. 2022’deki sipariş sayısı, 2019’dan beri görülen uçak talebini aştı.

ICAO’nun açıklamasında, 2022’deki hava kargosu için mevcut tahminlerin, 2021 seviyelerini yansıttığı, yine de pandemi öncesi seviyeye kıyasla marjinal bir büyüme gösterdiği belirtildi. Bununla birlikte, yavaşlayan küresel ekonomik büyüme göz önüne alındığında, hava kargo büyüme hızının 2023’te daha düşük olması bekleniyor.

ICAO Genel Sekreteri Juan Carlos Salazar, “ICAO’nun bugün açıkladığı hava yolcusu tahminleri, daha önce ICAO istatistiksel analizi tarafından değerlendirildiği üzere, 2022’de toparlanmaya yönelik güçlü ivmeyi artırıyor. ICAO aracılığıyla hükümetler, 2030’a kadar sıfır kaza ölümü ve 2050’ye kadar sıfır karbon emisyonu hedefleri konusunda anlaşmaya vardılar ve bunlar hem devam eden ilerlemeye rehberlik etmede hem de ICAO’nun uygulama destek girişimlerine öncelik vermede kilit rol oynamaya devam edecek” ifadelerini kullandı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.