Şu gerçeğin altını çizelim:

Turizm demek tanıtım demektir. Ülkenizi uluslararası alanda iyi tanıtabilirseniz, turist akını da olur. İşte, Turizm Bakanlığı tanıtıma ağırlık vererek bir rekora imza atmaya çalışıyor. Özetle, Tanıtım rekor getirecek.

Pandemi ve sonrasında yaşanan dönemde önemli adımlar atarak turizme ağırlık veren Türkiye, turizmde yeni rekorlara hazırlanıyor.

2019’da devreye alınan TGA ile birlikte değişen tanıtım stratejisinin büyük başarı getirdiğine dikkat çeken Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, “Turizm hedeflerimizi yaşanan krizlere rağmen yukarı yönlü revize ediyoruz. Bu yıl 47 milyon turist, 37 milyar dolarlık gelir bekliyoruz” dedi.

Türkiye turizmi pandemi süreci ve sonrasında büyük bir gelişim gösterdi. Rakip turizm ülkelerine göre daha hızlı bir büyüme yakalayan Türkiye, 2022 için belirlenen turizm hedeflerini de yükseltti. Konu ile ilgili Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nda (TGA) bir grup gazeteciye açıklamalar yaptı. 2019’da kurulan TGA’nın çalışmaları ve yapılan çalışmaların ne kadar etkili olduğu üzerine bir sunum yapan Bakan Ersoy, turizmdeki hedeflerle ilgili olarak şunları söyledi: “Bu yıl için 42 milyon turist, 35 milyar dolar gelir hedeflemiştik. ‘Karadeniz’deki çatışma ortamı sonrasında hedefler tutmayacak’ dendi. Ancak biz bu duruma rağmen hedefleri aşağı yönlü revize etmeyeceğimizi açıkladık. ‘Her krizde hedeflerimiz revize olmayacak’ dedik. Çalışmalarımızı hızlandırdık. Bu çerçevede, 2022 yılı için turist sayısı hedefini 47 milyona, gelir hedefini de 37 milyar dolara çıkardık. Eğer global anlamda dünyada başka sorunlar yaşanmazsa bu hedeflerimizi bir kez daha yukarı yönlü revize edeceğiz. Eğer hedeflediğimiz gibi olursa turist sayısı bakımından 2019 rekorunu geride bırakacağız.” Türkiye 2019’da turizmde en iyi yılını yaşamış, 51.7 milyon turist ve 34.5 milyar dolar gelir elde etmişti. 2022 hedeflerinin tutması halinde ise Türkiye turizm gelirlerinde yeni bir rekor kırmış olacak.

Yakalanan bu başarının TGA ve yaptığı çalışmalarla doğrudan bağlantısı olduğuna vurgu yapan Bakan Ersoy, “Geçmişte de krizler oldu, gelecekte de yaşanacak. İşte bizim bunlara alışık olmamız gerekiyor. 2018’de göreve geldik. 2019’da TGA kuruldu. Aynı yıl ilk olarak Thomas Cook krizi yaşandı. ‘Çok büyük kriz olacak’ dendi. Krizi hissettirmeden, iptal edilen koltuklar yerine kondu. Sonrasında da büyüme planı dahilinde devam edildi. Bu kriz atlatıldı derken, pandemi patlak verdi. Seyahat kısıtlamaları devreye girdi. Pandeminin etkileri azalıp, seyahatler artarken, Karadeniz’de çatışma ortamı oluştu. Bu yüzden turizm sektörünün krizlere bağışıklık kazanması gerekiyor. Turizmde bağışıklık da ancak pazar çeşitliliği ve tanıtımla oluyor. Tanıtımla bilinirlik artıyor. TGA’nın neden başarılı olduğu da bu noktada ortaya çıkıyor. Çünkü TGA gelişmeleri anlık olarak takip ediyor. TGA’ya özel olan ve yapımı 2 yıl süren yazılımla birlikte Türkiye hakkında konuşulan olumlu ya da olumsuz her şeye anlık olarak müdahale ediliyor ve çalışmalar başlıyor. Hızlı ve esnek kararlar alınıyor. TGA bünyesinde profesyonel bir ekip çalışıyor. Bu ekipte çalışanlar liyakat ile belirleniyor. Devlet memurları burada çalışamıyor. TGA ile sektör ve devlet birlikteliği sağlanıyor. Bağımsız bir yapı var ortada” diye konuştu.

Devletin ihale yapısı gereği TGA öncesinde tanıtım faaliyetlerinde çok hızlı davranılamadığının altını çizen Mehmet Ersoy, şunları söyledi:

Geçmişte ihaleye çıkılıyor ve tanıtım yapılacak ülkeler belirleniyordu. Ancak bir sorun yaşandığında örneğin bir ülkede sorun olsa bile tanıtımlar o ülkede devam ediyordu. Ancak TGA ile birlikte 6 aylık ihale süreci yerine 6 saatte bir telefonla karar değiştirilebiliyor. Pandemi döneminde örnek verelim. Bir ülke seyahat kısıtlaması getirebiliyordu. Biz de hemen o ülkedeki tanıtım faaliyetlerini durdurup farklı bir pazara yöneliyorduk. Hızlı ve esnek yapı sayesinde reklam verilecek ülkeyi hemen değiştirebiliyorduk. Sakin ve huzurlu bir şekilde kriz çıkmadan, krizleri yönetiyoruz.”

Türkiye’nin çok iyi bir temmuz ayı geçirdiğinin altını çizen Mehmet Ersoy şöyle devam etti, “Yaşanan sorunlara rağmen temmuz ayında yüzde 40-45’lik büyüme olmasını bekliyoruz. Eğer global manada problemler yaşanmazsa Türkiye artık rekorları kıra kıra ilerler. Hiçbir bahaneye sığınmıyoruz. Karşımıza engeller, sürprizler çıkabilir. Ancak bahanelerin arkasına sığınmadan yolumuza devam ediyoruz.”

Şehir turizminde ülkede kalma süresinin daha kısa olduğunu, tatil yörelerinde 14 güne çıktığını anlatan Bakan Ersoy, ülkeleri itibarıyla 2019 ve 2022 yıllarının ilk dört aylarını kıyaslayan bir tablo paylaştı. Tabloya göre Türkiye turist sayısında yüzde 13 geride olmasına karşın gelirini yüzde 14 arttırdı. Bu durum sırasıyla İspanya için yüzde -26’ya yüzde -11, İtalya için yüzde -30’a yüzde -22 ve Yunanistan için yüzde -27’ye yüzde -15 oldu. Buna göre Türkiye rakiplere göre hem en az turist kaybına uğradı hem de gelirini arttırmayı başardı. Bakan Ersoy, Türkiye’nin turizm gelirleri Euro olduğu için Parite kaybı yüzünden dolara çevrilince daha küçük göründüğünün de altını çizdi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.