Yeni yüzyılda bu çağın ihtiyaçlarına uygun bir eğitim ve öğretimin uygulanmasında büyük yararlar vardır. Özellikle gençlerin yaşamlarını yönetme yeteneklerini artıracak bilgi donanımına sahip olması sağlanmalı, gerektiğinde her genç iki üç mesleğe sahip olarak yetiştirilmelidir.. Bilimle, sanatla, mesleğini geliştirmekle vakit geçiren sorumlu çalışkan gençler sayesinde Türk Cumhuriyetleri daha da yükselir, kalkınır, daha ileriye gider, toplumun refahı daha da artar... Bunun içinde para yönetiminden- devlet ve kurumların yönetilmesine, kamu kurum ve kuruluşların hangi işlevleri olduğunun öğretilmesine kadar öğrenme sürecine ihtiyaç vardır:

1. Yapay zekâ çalışmaları ve yeni teknolojilerin işleyişlerini derinlemesine kavramalı, teknolojik gelişimlerde öncü olmak üzere ileri farkındalık düzeyine sahip olunmalıdır. Ancak tüm teknolojilerin getirebileceği riskler de göz önünde bulundurularak, insanlık ve milletimiz için en faydalı modelleri teknolojik alanda sunma vizyonuna sahip olmak gereklidir.

2. Kültür miraslarımızın ve tarihi tecrübemizin bize ait olduğu ve bizimle beraber devam ettiği bilincine sahip olunmalı; bugünkü tüm durumlarımızın geleceğin tarihini yazmak olduğu bilinmeli. Edinilen kültür hafızasının gelecek nesillere, benimseyecekleri araçlarla aktarılmalıdır.

3. Tarihi mücadelelerin farklı biçimlerde fakat hala var olduğunun bilincinde ve güç ilişkilerinin farkında olunmalı.

4. Tekil olarak yaşayabilecek şekilde temel hayati ihtiyaç ve kabiliyetlerine sahip ancak işbirliği halinde beraber yaşama ve paylaşma kültürüne haiz olunmalı.

5. Yaşanılan koşullarda para idaresi, devlet kurumları, idari unsurlar, hukuk, sosyal kurum ve durumlar, bilişsel etkileşim ortamları gibi temel etken unsurlar hakkında yüksek bilgiye sahip olunmalı; bu alanlarda gerekli işlemler kolaylıkla yapılabilmeli.

6. Yaşam ve doğanın ilişkisinin bilincinde, kaynak yönetim, özellikle düşük atıkla yaşama ve kendi enerji ve gıdasını üretme bilgisine sahip şekilde sürdürülebilir yaşam yetkinliğine sahip olunmalı.

7. Temel bilimlere ve kültürel nitelikteki bilgi ve bilince sahip olunmalı fakat her bilgiyi ezberlemek yerine bilginin teorisini bilme, biliş yöntemlerine hâkimiyet, düşünerek öğrenebilme, edinilen bilgiden yenilerini türetme, düşünsel modeller tasarlayabilme, olan ve olmuşun ötesinde olacakları düşünebilme, planlama, uygulama ve oluşturabilme yetkisine sahip olunmalı.

8. Bireyselci yaklaşımların kısa vadede faydasının ötesinde grupsal ve kitlesel hareketlerin büyük getirilerinin farkında olunmalı, kişisel alanlara saygının yanı sıra gruplarla beraber çalışmayı ve fayda ilişkisi oluşturma ihtiyacının farkında olunmalı.

9. Alınan kişisel ve kitlesel kararlarının tamamının gelecek nesillere yansıyacağının, eski nesillerin devamında gerçekleştiğinin, zamanın içinde bir kesite etki edebildiğimizin farkında olunmalı.

10. Sanal toplulukların fiziksel topluluklar kadar geçerli olduğunu fakat fiziksel konumun nihai belirleyici gücünün olduğunun farkında olunmalı.

11. Her ne kadar yüksek verimli çeviri özellikleri gelişse de dönemin dünya çapındaki en yaygın dillerinden birine tam hakim olunmalı.

12. Sanat ve yaratıcı düşüncenin gelişmesi desteklenmeli, sanatçıların ve akımların ezberlenmesinin yerine içeriklerinin içselleştirilmesi ve yeni yaklaşımların ortaya çıkarılması desteklenmelidir.

13. Kabiliyetli, nitelikli kişilerle karşılaşıldığında bu kişilerin gelişmesi için çalışmalar yürütülmeli, rekabete girmek yerine kitlesel gelişime aracı olunacağı bilinerek desteklenmelidir.

14. Kirli rekabet, aşırı bencillik ve adaletsizlik gösteren kişiler toplumda yüksek konumlardan uzak tutulmalıdır. Kamunun bu tutumda olduğundan emin olunmalıdır.

15. Eğitimin hayati ihtiyaçlar ve kültürel ihtiyaçlara yönelik tasarlanması ve mezuniyet sonrası kişilerde kalıcı sonuçlar olduğundan emin olması gereklidir.

16. Dünya genelinde iyi örneklerin sürekli takip edilerek bu kişilerin veya uygulamaların yöntemleri öğrenilip uygulanmalıdır.

17. Eleştirel ve analitik yetenekler yeni teknolojilerin katkılarıyla da kesinleştirilmelidir. Ancak hiçbir bilgi kaynağına teslimiyet düzeyinde güven olmamalıdır. Tüm bilgiler teyitlenmeli ve teyitli olsa dahi bilinç süzgecinden tekrar geçirilerek değerlendirilmelidir.

18. Sanal dünyalarda geçirilecek uzun zamanların olacağı bilinerek bu eğitimin ve kültürün bu mecralarda başarılı şekilde bulunmasına dikkat edilmelidir.19. Bilimsel yöntemler benimsenmeli fakat bilimsel yöntemlerin tamamında bulunan doğal hata paylarının farkında olunarak ve bilim mecralarının da güç ilişkilerinden etkilenebileceğinin bilinciyle düşünsel süreçler sürdürülmelidir.

21.Yüzyılda, sosyal adaletin, toplumsal barışın, sevgi ve saygının, sosyal güvenliğin, güvenirliliğin, istihdam sürecinin artırılmasının, yetenekli insanlara değer verilmesinin, ailelerin gıda, giyim, barınma ve eğitim sorunlarının çözümüne önem verilmelidir... Sosyal güvenlik hakkına sahip olan anlayış ile Sosyal Devlet anlayışının yerine getirilmesi zorunludur... Atatürk' e göre, "Yeni Bir Dünya Kurulmalı", Medeniyet, İlim ve Teknik belirli zümre ve toplulukların değil, tüm insanlığın refahının mutluluğunun gerçekleştirilmesine vasıta olmalı, doğal kaynaklardan da milletler adil ölçüler içinde yararlanmalıdır. Vatan yaptığımız Yurtlarımız dünyanın en mamur ve en medeni memleketler seviyesine çıkarılmalı, dengesizlikler ve adaletsizlikler ortadan kaldırılmalı, çağı aşan bir medeniyet kurarak her değerimizi koruyup Türk Varlığı ilelebet yaşatılmalıdır.

21. Yüzyılda Türk Dünyasında "Markalaşmış Şehir ve Kentler" çoğaltılmalı, kültürde, turizmde meşhur şehirler daha gözde şehirler haline getirilmeli, her yerde "kültürel mirası yansıtan değerler" daha iyi tanıtılmalıdır.

Türk Dünyası Turizminde etkili olacak "Yaratıcı Şehirler Ağı" ve " İpek Yolu üzerindeki kentler ve tarihi yapıların" restorasyonu yapılmalı, "Güvenli Turizm Sertifikasyon Sistemi ile Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansları işlevsel hale getirilmelidir..

Özelikle Türk Dünyası Gastronomisi birleştirilmelidir! Her yıl Gastronomi, Giysi Festivalleri, Nevruz, Hıdırellez, Toylar ve önemli günler dünyaya açılmalı, doğaya dayalı Ekoturizm, Köy Kooperatif ve Köyde Tarım Şirketlerinin kurulmasına, Natura turizminin gelişmesiyle ilgili çalışmalar yapılmalıdır..

Dağcılıktan, doğa yürüyüşlerine, akarsu turizmine, botanik, macera, yamaç paraşütleri, kuş gözlemciliği ve çevreye duyarlı zengin kültürel etkinliklere yer verilmelidir...

Cumhuriyet inancı her Türk cumhuriyetinde çalışma ister, emek ister, ideal ve samimiyet ister... Cumhuriyet, Türk Gençliğine Atatürk'ün bir Emanetidir. Cumhuriyeti yükseltecek, ona sahip çıkacak yine Türk Gençliğidir... Cumhuriyetimizin 100. yılında hedef ve ideallerimizi gerçekleştirmenin azim ve kararında olmalıyız.

Türk Dünyasının Ana kalbi Türkiye Cumhuriyetimizin yaşatılmasıyla, Türkiye daha da yükselecek, Avrasya, Avrupa ve Asya’da haklı yerine sahip olacaktır ümidiyle.. Yaşasın Cumhuriyet, Yaşasın minnettar olduğumuz Mustafa Kemal Atatürk..

Saygılarımla.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.