Ne kadar yargı, ne kadar duygu

O kadar madde, o kadar katı, o kadar şekil

O kadar 'hastalık'..

Ne kadar belki, ne kadar gözlem

O kadar hafif, o kadar akıcı, o kadar soyut

O kadar 'sağlık'..

­Resimle içgelişim paylaşımlarında nasıl uygulamalar yapmaktayız, hangi yöntemleri kullanıyoruz?

Hastalık akışkanlığımızın azalması oranında artmaktadır. Biz de akışkanlığımızı artırmak için resim yapma ve resim okuma denemeleri yapmaktayız. Birikmiş çöpleri boşaltmak, kemikleşmiş düşünceleri eritmek, oluşuma yargısız bakmak, bütünsel algılamak iyileştirir.

Fiziksel, duygusal, düşünsel akış için yapılan çalışmaları sizlere sunmaya çalışalım.

Fiziksel akış paylaşımları:

Resim yapmayı fiziksel olarak kullandığımız en yaygın alan karalama çalışmalarıdır.

Karalama; kalemin bizim parçamız haline gelmesi, düşünceden bağımsızlaşması, enerjimizin kâğıtta somut olarak aktarılmasıdır. Elimizle beyin arasındaki iletişimi güçlendirir. Karalama çalışmasını, karalamamız akışkan hale gelinceye kadar her paylaşım başında uygularız. İki, beş, sekiz ay sonra karalamamızı birbiri ile kıyaslayarak kişisel akışımızı değerlendiririz. Sağ ve sol elle ayrı renklerle karalamalar deneriz. Özellikle duvara veya duvara asılan büyük kâğıtlara karalama tavsiye ederiz.

Çizgisel akış için de bir hikâyeyi anlatırken kendilerine göre çizgisel ifade etmelerini isteriz. Ya da çizgisel akışta bilinen bir şekle takılmadan çizgi ile akışı yaşamalarını. Bir rüya, sözsüz müzik veya bir şiir ile de akabiliriz. Diğer bir çalışma da bilinen bir nesnenin ismini veririz ve çizmelerini isteriz. Başka bir kağıtta karalama yapıp verilen isimde bir ya da fazla nesne bulmalarını ve boyayarak ortaya çıkarmalarını isteriz. Ortaya çıkan şekil ezberlediğimiz mi yoksa yeni fark ediş mi olduğunu anlarız.

Soluk alışımızla karalamalar arasındaki ilişki de önemlidir. Koşarken alınan solukla uyurken alınan soluk arasındaki farkı karalayarak fark ederiz. Soluk alışımızı en sağlıklı şekle dönüştürme gücümüzü karalayarak fark eder ve geliştiririz.

Renklerle akışkanlık için leke, sıçratma tekniğini kullanırız. Tuval etrafında koşma, dans etme gibi fiziksel hareketler yapılır. Örneğin ayrı iki tür müzikle dans ederiz, hareketleri karalama yaparak kâğıda aktarırız. Diğer bir uygulama da müziğin ritmine uyarak karalar, karalamanın hangi tür müzikle yapıldığını diğer katılımcılara tahmin ettiririz. Akışkan olan mürekkep ve sulu boyanın birbirine yumuşak şekilde akışını da gözler yaşamımızda da yumuşak ve olgun bakışı kullanmayı deneriz.

Tüm karalama ve çizgi çalışmalarında yaşamın şifrelerini fark ederek evrensel uyumda kolaylık sağlarız. Ve fiziksel enerjimizi denge aralığına çekerek içsel uyumu yaşarız.

Bir sonraki yazımızda duygusal akış için resim yapma halini nasıl kullandığımızı iletmeye çalışacağız, teşekkürler.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.