Moda Alışverişinde Her 5 Kişiden 4’ü Türk Malını Tercih Ediyor

BURSA ARENA / Haber Merkezi

Moda alışverişlerinde tüketicilerin çoğunluğu benzer koşullarda yerel ürünleri tercih ediyor ve Türkiye’de üretilen ürünlerin daha kaliteli olduğuna inanıyor

Tüketicilerin beklentilerini anlamak üzere GLAMI tarafından Türkiye’deki 6097 kullanıcı ile ikincisi gerçekleştirilen araştırmaya katılanların yarısından fazlası (%63) yerel tasarımcılar hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak istiyor. Bu ilgi aynı oranda olmasa da satın almaya da dönüşüyor.

Katılımcıların yüzde 46’sı son 12 ay içerisinde yerel tasarımcılardan ürün satın aldığını belirtiyor. Bununla birlikte Türkiye’de üretilen ürünlerin Asya’dan ithal edilenlere kıyasla daha iyi olduğuna inananların oranı yüzde 69’u buluyor. Benzer ürünler olduğuna Türk malını tercih edenlerin oranı yüzde 81’i aşıyor.

Yerel tasarım ürünlerin nereden satın alınacağına dair yeterli bilginin olmadığına değinen GLAMI Türkiye İletişim ve Marka Müdürü Melike Huska, “Araştırmaya katılanların neredeyse yarısı (%48) Türk tasarımcıların ürünlerini nereden satın alabileceğini bilmediğini aktardı. Oysa katılımcıların önemli çoğunluğu (%70) yerli ekonomiye ve gelişime destek olmak için Türk tasarımcılardan alışveriş yapmak istiyor. Bu da yerel tasarımcılara erişimi artırmak için daha fazla kanalın kullanılması gerektiğini gösteriyor. Biz de hem sektörün gelişimi hem de tüketicilerin ihtiyaçlarına karşılık verebilmek için GLAMI’de yerel tasarımcılarla birlikte 10 binin üzerinde marka 1,5 milyondan fazla ürün sunmanın yanı sıra tek bir sitede markaları keşfedip karşılaştırma imkanı veriyoruz” ded

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.