İhracatta iyi durumda olmamız sevindirici.

Tartışılan konu şu:

İhraç ettiğimiz ürünlerde ne kadar ithalata yer var? Ucuz taşımacılıkla ihracatın artış göstermesi önemlidir. Eğer ihraç ettiğimiz ürünler ithalatı dengeliyorsa bu daha da sevindirici.

Hava kargo taşımacılığı konusunda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Türk Hava Yolları (THY) arasında yapılan iş birliği ihracata pozitif yansıdı. Bunun devam etmesi gerekiyor.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Türk Hava Yolları (THY) arasında imzalanan protokol uyarınca Turkish Cargo, ihracatçılara 31 ülkede 40 kente ürünlerini yüzde 30’a varan indirimli fiyatla taşıma imkânı sundu. Protokolün yürürlükte kaldığı dört ayda söz konusu lokasyonlara ihracatta yüzde 23 artış yaşandı.

Hava kargo taşımacılığı konusunda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Türk Hava Yolları (THY) arasında yapılan iş birliği ihracata pozitif yansıdı. İki kurum arasında imzalanan protokol uyarınca THY’nin yüzde 30’a varan indirimle kargo taşıdığı lokasyonlara ihracatta tonaj bazında yüzde 23 artış sağlandı.

TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Türkiye’yi ihracatta ilk 10 ülke arasına çıkarma vizyonu ile çalıştıklarını hatırlattı. Günümüzde üretmek ve yeni pazarlar bulmak kadar hızlı ve güvenli lojistik hizmetinin de önem kazandığını vurgulayan Gültepe, şunları söyledi: “Hızlı ve güvenli taşıma için hava kargo en ideal seçenek olarak öne çıkıyor.

TİM Başkanı Mustafa Gültepe’nin açıklamaları şöyle:

“Ülkemizin küresel markası THY bu konuda her zaman ihracatçılarımızın yanında oldu. Kargo taşımacılığı konusunda THY ile bugüne kadar 3 protokol imzaladık. Protokoller sayesinde 132 ülkede operasyonu bulunan Turkish Cargo ile uzak pazarları yakın ettik. Genel kargoların yanı sıra meyve-sebze, yumurta ve balık gibi bozulabilir gıda ürünlerini de uygun fiyata ve güvenle sevk edebildik. Protokolde yer alan noktalara hava yoluyla ihracatımızı önceki yılın aynı dönemine göre tonaj olarak yüzde 23 artırdık.”

Ticaret Bakanlığı’nın ‘Uzak Ülkeler Stratejisi’ni hatırlatan Mustafa Gültepe, ihracatın ortalama mesafesini artırma hedeflerinde THY’nin her zaman ihracatçının yanında olmaya devam edeceğine inandığını sözlerine ekledi.

İhracat kampanyasının başarısı hakkında görüşlerini belirten Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat; bayrak taşıyıcı hava yolu olarak TİM ile değerli iş birliğine devam ederken, Türkiye'nin ürettiği emeği, dünyanın dört bir yanına ulaştırmanın haklı gururunu yaşadıklarını söyledi.

Bu kapsamda TİM ile imzaladıkları üçüncü protokol sayesinde özel çözümler sunarak Türk ihracatçısının yaklaşık 18 bin tonluk bir kapasiteyi indirimli kullanmasını sağladıklarını ifade eden Bolat, “Sadece bu protokol ile 1,8 milyar dolara yakın yüksek katma değerli ürün ihracatı gerçekleştirildi.

Geçen sene aynı dönemde ilgili destinasyonlara gerçekleştirilen ihracata kıyasla kampanya dönemindeki ihracatta yüzde 23’lük bir artış sağlandı.

Katma değeri yüksek olan bu önemli pazarda, dünyanın en geniş uçuş ağına sahip markası olarak ihracatçılarımızın lojistik çözümlerinin önemli bir parçası oluyor; bu değerli misyonun bilinci ve motivasyonu ile müşteri odaklı hizmet kalitemizi her geçen gün geliştiriyoruz” dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.