Ankara'nın başkent oluşu 102. yılında Birinci Meclis'te kutlandı
Ankara'nın başkent oluşu 102. yılında Birinci Meclis'te kutlandı
Haber Giriş Tarihi: 13.10.2025 11:21
Haber Güncellenme Tarihi: 13.10.2025 17:08
Kaynak:
Haber Merkezi
Haberyazilimi.com
Ankara'nın başkent oluşunun 102. yıl dönümü, Birinci Meclis'te düzenlenen törenle kutlandı; protokol konuşmalarında Cumhuriyet'in korunması vurgulanırken, seğmen gösterileri ve bayrak çekme töreniyle anlamlı bir gün tamamlandı.
Ankara'nın başkent oluşunun 102. yıl dönümü, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecindeki en önemli kararlardan birinin yıldönümü olarak Birinci Meclis Binası'nda düzenlenen törenle kutlandı. Tören, Türk bayrağının dalgalandığı tarihi meclis binasında gerçekleştirildi ve ulusal birliğin simgesi olarak öne çıktı.
PROTOKOL KONUŞMALARI VE MESAJLAR
Ankara Vali Yardımcısı Bekir Yılmaz, yaptığı konuşmada Ankara'nın başkent oluşunun ulus iradesi ve bağımsızlık bilincinin bir simgesi olduğunu vurguladı.
Yılmaz, Cumhuriyet'i korumanın ve geleceğe taşımanın en önemli görev olduğunu belirterek, Ankara'nın yenilikçi bir Türkiye vizyonuyla büyümeye devam ettiğini ifade etti.
Ankara Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Kemal Çokakoğlu da, kentin Atatürk ve silah arkadaşlarının emaneti olduğunu dile getirdi.
SEĞMEN GÖSTERİSİ VE BAYRAK ÇEKME TÖRENİ
Konuşmaların ardından protokol, Birinci Meclis önünden Ankara Kalesi'ne kadar kortej halinde ilerleyen seğmenleri selamladı. Seğmenler, geleneksel kıyafetleri ve gösterileriyle dikkat çekti.
Ankara Kalesi'nde saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından, seğmenler tarafından göndere Türk bayrağı çekildi. Bu anlamlı tören, seğmen gösterileriyle son buldu ve başkentin tarihi değerlerini vurguladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Ankara'nın başkent oluşu 102. yılında Birinci Meclis'te kutlandı
Ankara'nın başkent oluşunun 102. yıl dönümü, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecindeki en önemli kararlardan birinin yıldönümü olarak Birinci Meclis Binası'nda düzenlenen törenle kutlandı. Tören, Türk bayrağının dalgalandığı tarihi meclis binasında gerçekleştirildi ve ulusal birliğin simgesi olarak öne çıktı.
PROTOKOL KONUŞMALARI VE MESAJLAR
Ankara Vali Yardımcısı Bekir Yılmaz, yaptığı konuşmada Ankara'nın başkent oluşunun ulus iradesi ve bağımsızlık bilincinin bir simgesi olduğunu vurguladı.
Yılmaz, Cumhuriyet'i korumanın ve geleceğe taşımanın en önemli görev olduğunu belirterek, Ankara'nın yenilikçi bir Türkiye vizyonuyla büyümeye devam ettiğini ifade etti.
Ankara Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Kemal Çokakoğlu da, kentin Atatürk ve silah arkadaşlarının emaneti olduğunu dile getirdi.
SEĞMEN GÖSTERİSİ VE BAYRAK ÇEKME TÖRENİ
Konuşmaların ardından protokol, Birinci Meclis önünden Ankara Kalesi'ne kadar kortej halinde ilerleyen seğmenleri selamladı. Seğmenler, geleneksel kıyafetleri ve gösterileriyle dikkat çekti.
Ankara Kalesi'nde saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından, seğmenler tarafından göndere Türk bayrağı çekildi. Bu anlamlı tören, seğmen gösterileriyle son buldu ve başkentin tarihi değerlerini vurguladı.
AA
En Çok Okunan Haberler