Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Silikon Vadisi

bursaarena.com.tr - Silikon Vadisi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Silikon Vadisi haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

ALİ BEKTAN: ‘Garaj’da Kurulan (!) Şirketler Haber

ALİ BEKTAN: ‘Garaj’da Kurulan (!) Şirketler

Dünyanın en büyük ve en değerli şirketlerinin birçoğu, çok kısıtlı imkanlarla bir evin garajında veya küçük bir kulübede işe başlamıştır. Günümüzde milyarlarca dolarlık değere ulaşan ve hayatımızı değiştiren en bilinen garaj şirketleri şunlardır: Teknoloji Devi Apple: Steve Jobs ve Steve Wozniak, 1976 yılında Jobs'ın ailesinin Los Altos, Kaliforniya'daki evinin garajında ilk Apple bilgisayarlarını üretmeye başladı. Bu garajda elle monte ettikleri ilk 50 bilgisayarı yerel bir mağazaya satarak dev bir imparatorluğun temelini attılar. Google: Larry Page ve Sergey Brin, 1998 yılında arama motoru projelerini geliştirmek için Susan Wojcicki'nin Kaliforniya'daki garajını aylık 1700 dolara kiraladı. Şirket büyüyünce, tarihi önemi nedeniyle bu garajı daha sonra satın aldı. Amazon: Jeff Bezos, 1994 yılında Washington'daki evinin garajında Amazon'u sadece çevrimiçi bir kitapçı olarak kurdu. Garajdaki masalarını eski kapılardan yapan Bezos, bugün dünyanın en büyük e-ticaret ve bulut bilişim şirketini yönetmektedir. Microsoft: Bill Gates ve Paul Allen, 1975 yılında Albuquerque'de küçük bir garajda ve çok kısıtlı kaynaklarla Microsoft'u kurarak ilk işletim sistemlerini yazdı. HP (Hewlett-Packard): Garaj kültürünün öncüsü kabul edilen Will Hewlett ve Dave Packard, 1939 yılında Kaliforniya'da kiraladıkları bir evin arkasındaki dar garajda şirketi kurdu. İlk ürünleri bir ses osilatörüydü ve ilk büyük müşterileri Walt Disney şirketi oldu. Bugün dünyanın ünlü bilgisayar firması oldu. DELL: Bugün değeri 50 milyar doların üzerinde olan bilgisayar üreticisi Dell’in kurucusu Michael Dell, 1984 yılında henüz üniversite öğrencisiyken kişiye özel bilgisayar tasarlamaya başlar. Tahmin edin nerede? Evet, evinin garajında.. Yaklaşık bir yıl sonra ise okulu bırakarak işini geliştirmeye karar verir. Başarılı da olur. Bu şirketlerin arkasındaki güç nedir? Bu güç ABD Ordusu ve Pentagon’dur. Dünya Dışı Uzaylılar ile temasa geçip onlardan teknoloji alarak bugünkü ‘Dijital Dünya’yı kurdular. Bu Teknolojinin çözülmesi 50 ile 60 yıl sürdü. İlk örnekler 1966 yılı Kasım ayında ABD Televizyonlarında gösterilmeye başlayan Star Trek Uzay Yolu Dizisinde gösterildi. Hepsi 20 yıl içerisinde günlük hayatımıza girdi. 1970 Yılında da Dış İşleri Bakanı Henry Kissinger “Biz Gelecekte İnsanlara Cip takıp kontrol edeceğiz” dedi. 1972’de de Brezinski de “Biz insanlara Cip Takıp Kontrol edeceğiz” dedi. Sonuçta bu düşünceler Hollywood’un Uzay Filmlerinde daha yoktu. Pentagon neden verdi? Dünya üzerinde Amerikan İmparatorluğu’nu kurmak ve Gücünü Dünya Devletleri ile insanlarına kabul ettirmekti. Proje tamam oldu. Biz bu teknolojileri kolay kolay bulamaz ve milyarlarca dolar harcardık. Teknolojiye dikkat edin son 10 yılda üst düzeye geldik. ‘Yapay Zekâ’ son noktadır. Büyük Şirketlerin perde arkası budur. Şimdi ben de diyorum ki; “Bunlar büyük bir yalandır. Bu örneklere bakarak Dünya Sanayisi Garajlarda doğmuş gibi bir algı yaratılmıştır..” Bence şu anda Bilim ve Teknoloji ‘Uzak Doğu’dadır. İşin gerçeği Çin, Hindistan ve Güney Kore’deki Dijital gelişmeler dünyayı şekillendirirken, uzay çalışmalarına da kaynak olmaktadır. ABD artık eskisi gibi teknolojide de ileri değildir; Son gelişmeler gösteriyor ki, Silikon Vadisi Şirketleri Uzak Doğu ile rekabette geriliyor. Sonuçları önümüzdeki yıllarda görebileceğiz.

ALİ BEKTAN: Amerikan Ekonomisi Çöküyor mu? Haber

ALİ BEKTAN: Amerikan Ekonomisi Çöküyor mu?

Amerikan Ekonomisi İran Savaşı ile birlikte çöküyor mu? Savaş Bakanı Hegseth denilen adam, Kongre’ye başvurarak 1.5 trilyon Dolarlık savaş bütçesi istedi. Kongre üyeleri ise onu öyle bir geri çevirdiler ki, ABD Basını onunla dalga geçiyor. İran’a atılan Cruise ve Tomahawk füzelerinin tanesi 2 Milyon 600 Bin Dolar olurken, silah depoları boşalmaya başladı. Uzakdoğu’daki üslerden mühimmat getirmeye başladı. Silah Fabrikaları ise füze ve silah üretimi için para istediler. Savaş Bakanı geçinen adam istediği bütçeyi de alamadı. Kongre üyelerinin büyük kısmı hatta aynı partiden olanlar bile bu savaşa karşılar. Bugüne kadar harcanan masrafların 25 Milyar Dolar diye açıklanmasına kimse inanmıyor. Savaşın ekonomik boyutu gittikçe artıyor. En başta da ABD halkının kullandığı benzin gittikçe pahalılaştı. Sosyal reformlar, özellikle sağlık sektörüne yapılması gereken yatırımlar yapılmıyor. Bu ise toplum tarafından tepki görüyor. Çin ile yapılan ticarette gittikçe açık veren Trump Amerikası, bunu azaltmak istiyor ama teknoloji ve bilim artık ABD’de değil Çin’de olduğundan onların İran petrolünü almalarını engellemeye çalışıyor. İran Savaşı’nda Çin ve Rusya’nın gizli desteği ile başarı sağlayamayan Amerika, ayrıca Avrupa’nın da petrol ihtiyacını engelledi. İran ve Körfez Ülkelerinin petrollerinin önemini 1970 yılında Washington’da Profesör Albert Wohlstetter yazdığı doktrin ile raporlaştırdı. Doktrin şöyle: “Batı Avrupa’daki başlıca ABD müttefiklerinin körfez petrolüne bağımlılığı çok fazladır. Buraya yapılacak bir saldırı Orta Avrupa’ya yapılacak saldırıdan daha fazla zarar verebilir. Buradaki düşman Rusya’dır. SSCB güdümündeki rejimlere izin verilmemesi gerekiyor. Komünist olamayan dünyanın her gün tükettiği 50 milyon varil petrolün 20 milyonluk bölümü körfezden geliyor” demiştir. Amerikan istihbaratının yan kuruluşu olan Rand Corporation için 2 cilt olarak hazırlanan doktrin, Pentagon’da gizli olarak tutulmaktadır. Körfez Savaşı, Askeri strateji ve politikalar bu gizli rapora göre yapılmaktadır. Albert Wohlstetter, Kasım 1976 ayında ‘ABD Savunma Bakanlığı Şeref Madalyası’nı da aldı. ABD Askeri tarihinde ilk defa bu madalyayı alan sivil kişidir. Avrupa ülkelerine yüzde 25 daha vergi getiren Trump, ekonomik ilişkileri de bozdu. Kanada ile de ekonomi bozulurken, ABD ekonomisi için gerçek tehlike başladı. Petrol satışlarında ülkelerin çoğu Dolar’dan vazgeçmeye başladılar. Trump, dengesiz politikaları ve İsrail bağlılığı nedeniyle ekonomiyi bozmaya başladı. ABD silah ve film üretir demişlerdi. 2000’lerin başlarında Silikon Vadisi ile teknolojide ileri gitti. Cep telefonu, bilgisayar ve tablet üretiminde önde iken, bu üstünlüğünü Çin, Güney Kore, Hindistan ve Japonya’ya kaptırdı. Sonuçta ABD artık Dünya’da nefret edilen ülke olurken, bazı ekonomistler 5 yıl içinde Dolar’ın Dünya’da alım gücünün azalacağını söyleyerek, ekonominin bozulduğunu bildiriyorlar. Bill Clinton iki dönem ABD Başkanı olarak ekonomide başarılı bir Başkan olarak anılır iken, bugüne değin Trump kadar başarısız başkanın gelmediği de konuşuluyor. ... Yazarın tüm yazıları için tıklayınız

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.