Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#MANİSA

bursaarena.com.tr - MANİSA haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, MANİSA haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Doyuran Teyze’de şok fiyat! Sadece 30 lira Haber

Doyuran Teyze’de şok fiyat! Sadece 30 lira

İzmir'de CHP'li belediyelerin uygun fiyatlı Kent Lokantaları sosyal belediyecilik örneği olarak büyümeye devam ederken, Manisa'nın Salihli ilçesinde yıllardır ihtiyaç sahiplerine 30 liraya sıcak yemek sunan Doyuran Teyze de ayakta kalabilmek için kamu kurumları, yerel yönetimler ve hayırseverlerden destek bekliyor. YUNUS KARAKAYA MANİSA (İGFA) - Son yıllarda ekonomik kriz ve artan hayat pahalılığı nedeniyle Türkiye'nin birçok kentinde belediyeler tarafından açılan Kent Lokantaları, uygun fiyatlı yemek hizmetiyle vatandaşların bütçesine katkı sağlıyor. İzmir'de birçok CHP'li belediyenin işlettiği Kent Lokantalarında vatandaşlara 3-4 çeşit yemek yaklaşık 50 liradan sunulurken, Manisa'nın Salihli ilçesinde faaliyet gösteren Doyuran Teyze isimli işletme ise yıllardır benzer sosyal dayanışmayı tamamen kendi imkânlarıyla sürdürüyor. İşletmenin sahibi Muammer Karakaş, artan maliyetlere rağmen fiyatlarını düşük tutarak hiçbir vatandaşın aç kalmaması için mücadele ettiklerini söyledi. "ÇAY SİMİTTEN UCUZ BİR ÖĞÜN" Bugün birçok yerde bir bardak çay ve simidin maliyeti 40 lirayı aşarken, Doyuran Teyze'de pilav, ana yemek, ayran ve yarım ekmekten oluşan doyurucu bir menü yalnızca 30 liraya sunuluyor. Karakaş, ekonomik şartların her geçen gün ağırlaştığını belirterek, "İnsanlar artık 30 lirayı bile denkleştirmekte zorlanıyor. Buna rağmen zam yapmayı düşünmüyoruz. Çünkü bizim amacımız para kazanmak değil, insanların duasını almak." dedi. "ASKIDA YEMEK UYGULAMASIYLA BİNLERCE KİŞİYE UMUT OLDU" Doyuran Teyze'nin en dikkat çeken uygulamalarından biri ise Askıda Yemek projesi. Hayırsever vatandaşlar önceden yemek ücretini ödeyerek ihtiyaç sahiplerinin ücretsiz yemek yemesine katkı sağlıyor. İşletme, özellikle garajlarda, devlet hastanelerinin acil servislerinde, otellerde, tren vagonlarında kalan, sosyal yardımla yaşamını sürdüren, emekli maaşıyla geçinemeyen veya çalışmasına rağmen ekonomik sıkıntı yaşayan vatandaşlara sıcak yemek ulaştırıyor. "EN ÇOK 65 YAŞ ÜSTÜ ZORLANIYOR" Muammer Karakaş, son yıllarda yaşanan ekonomik gelişmelerin özellikle yaşlı vatandaşları derinden etkilediğini belirterek şunları söyledi: "Virüs döneminden sonra gelen zamlar insanları gerçekten çok zorladı. En çok da 65 yaş üzerindeki büyüklerimiz etkilendi. Biz zam yapın diyen çok insan duyuyoruz ama burada bir gün kalan herkes neden zam yapmadığımızı anlar. Bazı şeyleri parayla satın alamazsınız." "ALLAH KİMSEYİ AÇLIKLA TERBİYE ETMESİN" Karakaş, hayırseverlere de çağrıda bulunarak Askıda Yemek uygulamasına destek verilmesini istedi. "Boynu bükük o kadar çok insan var ki… Çalışıp geçinemeyenler, sosyal yardım alanlar, hastane koridorlarında bekleyenler… Biz elimizden geldiğince 30 liraya yemek vermeye devam ediyoruz. Allah için, insanlık için siz de çorbada tuzunuz olun. Allah kimseyi açlıkla terbiye etmesin." "YEREL YÖNETİMLERE DESTEK ÇAĞRISI" Kent Lokantalarının kamu kaynaklarıyla önemli bir sosyal hizmet sunduğuna dikkat çeken vatandaşlar ise, yıllardır tamamen kendi imkânlarıyla sosyal dayanışma örneği sergileyen Doyuran Teyze gibi işletmelerin de yerel yönetimler, kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve hayırseverler tarafından desteklenmesi gerektiğini ifade ediyor. Salihli'de birçok ihtiyaç sahibinin sıcak yemek umudu haline gelen Doyuran Teyze, bugün yalnızca bir lokanta değil; paylaşmanın, dayanışmanın ve insanlığın simgesi olarak görülüyor.

Manisa Büyükşehir Belediyesi merhum Başkanı dualarla anıldı Haber

Manisa Büyükşehir Belediyesi merhum Başkanı dualarla anıldı

Geçirdiği elim kaza sonucu geçtiğimiz yıl yaşama veda eden Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek, vefatının birinci yılında anıldı. Manisa Büyükşehir Belediyesi önündeki törenle başlayan anma programı daha sonra Hatuniye Camii’nde okunan mevlit ve Cumhuriyet Meydanı’nda verilen hayır yemeği ile devam etti. Protokol üyeleri programın son bölümünde merhum başkan Ferdi Zeyrek’in kabrini ziyaret etti. MANİSA (İGFA) - Manisa Büyükşehir Belediyesi'nin merhum başkanı Ferdi Zeyrek için düzenlenen anma programına Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, Genel Sekreter Burak Deste, genel sekreter yardımcıları, ilçe belediye başkanları, merhum Ferdi Zeyrek’in eşi Nurcan Zeyrek, kızı Nehir Zeyrek, kardeşi Özlem Zeyrek ve aile fertleri, mesai arkadaşları ve vatandaşlar katıldı. Ferdi Zeyrek ile tanışıklıklarının yıllar öncesine dayandığını belirten Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, “Yıllar önce Ferdi Başkan Mimarlar Odası Başkanı iken ben o dönem Manisa Eczacı Odası Akhisar temsilcisiydim. O zamanlar Beyaz Fil binası için eylem yapıyorduk. Cumhuriyet Halk Partisi’nde henüz siyaset yapmıyorduk. Sonra o meclis üyesi oldu, ben de Akhisar Belediye Başkanıydım. O sırada samimiyetimiz, diyaloğumuz arttı” dedi. “FOTOĞRAFIMIZI ODAMA ASTIM” Seçim sürecinde Ferdi Zeyrek’in yanında olmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirten Dutlulu, seçim gecesinden unutamadığı bir anıyı paylaştı. Dutlulu; “O gece çok güzel bir fotoğraf yakalamışlar. Benim eşim var, Ferdi’nin eşi Nurcan hanım var. Öyle samimi bir fotoğraf yakalamışlar ki o fotoğrafı odama astım. Her sabah belediyeye geldiğimde göreyim istedim. Çünkü bizim için çok keyifli bir gün, güzel bir seçim akşamıydı” diye konuştu. Ferdi Zeyrek’in kısa sürede önemli bir değişim başlattığını vurgulayan Dutlulu, “Bir yıllık belediye başkanıydı. Bir senede belediye başkanından koca koca binalar dikmesini bekleyemezsiniz. Çünkü bu işlerin planı var, projesi var. Ama belediyede bir zihniyeti değiştirebilirsiniz ve o değiştirmişti. Sosyal belediyeciliği başlattı. Kimsesizlerin kimsesi oldu. O gördüğünüz videolar aslında çok samimi videolardı. Kimi zaman bir, engelli çocuğun kimi zaman ihtiyacı olan yaşlı teyzenin yanındaydı. Ve insanların gönlüne işte öyle girdi” diye konuştu. “FERDİ BAŞKAN’IN ADI HER YERDE YAŞAYACAK” Ferdi Zeyrek’in anısını yaşatmak için çalışmaya devam edeceklerini belirten Dutlulu, son olarak şunları söyledi: “Bu cuma Soma’da Belediye Başkanımızla Yeraltı Otoparkı ve Ferdi Zeyrek Meydanı’nın temelini atacağız. Salihli’de çalışıyoruz. 17 ilçede çalışıyoruz. Manisa merkezinde çalışıyoruz. Arka arkaya işler yapacağız. Ferdi Zeyrek Kültür Merkezi’nin ihalesi bu yaz aylarında olacak. Her yerde yapacağımız işlerle onun hayal ettiği şehri inşa ederek inşallah biz onu anmaya devam edeceğiz. Her zaman aklımızda, dilimizde olacak, gönlümüzde olacak. Biz onu çok seviyoruz. İyi ki bu şehirden bir Ferdi geçti. Keşke daha çok olsaydı ama iyi ki geçti. Onun adı her yerde yaşayacak. Bizler bir kez daha sevgi ve saygıyla anıyoruz. Tekrardan tüm aileye başta Nurcan Hanım, Özlem ve çocukları, kardeşleri ve tüm aileye başsağlığı diliyoruz. Her zaman yanınızdayız.” “ÇOK NEZAKETLİ BİR İNSANDI” Manisa Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Burak Deste ise “Bir yıl olmuş, nasıl geçtiğini biz de anlamadık. Bu kalabalığı görünce birden ben de 9 Haziran 2025'e döndüm. Çok zor günlerdi. Ferdi Başkan'ımızı hâlâ içimizde özlemle saygıyla anıyoruz. Çok nezaketli bir insandı, çok kibar bir insandı. Arkasında kocaman bir sevgi dağı bıraktı gitti. Manisa için bir şanstı. Kader diyorum başka bir şey diyemiyorum. Çok söyleyecek de çok fazla söz bulamıyorum. İnanın. Onu her zaman sevgiyle, saygıyla, rahmetle anacağız. Toprağı bol olsun. Mekanı cennet olsun diyorum. Hepinize sevgiler, saygılar sunuyorum” diye belirtti. “FERDİ, ABİNİZ OLDU, YOL ARKADAŞINIZ OLDU” Merhum Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek’in eşi Nurcan Zeyrek, aslında konuşma yapmayı düşünmediğini ama kalabalık karşısında konuşmak istediğini belirterek, şunları söyledi: “Bir yıl geçmiş. Bana göre daha dün gibi. Burada onun kalbi bende ve ben hayatta olduğum sürece yaşamaya devam edecek diye haykırışlarda bulunmuşum. Sonrasında izlediğimde kalpten ve gönülden gelen haykırışların birer şiir gibi olduğunu gördüm. Sevginin, aşkın büyüklüğünü gördüm. Şimdi sizleri burada görünce o günü yaşıyorum. İyi ki varsınız. Çok teşekkür ediyorum. Hepinize kocaman sarılıyorum. Çok teşekkür ederim” diye konuştu. MEVLİT OKUTULDU, HAYIR YEMEĞİ VERİLDİ Manisa Büyükşehir Belediyesi önünde düzenlenen anma programı daha sonra Hatuniye Camii’nde okutulan mevlit ile devam etti. Buradaki anma programına Ferdi Zeyrek’in yol arkadaşı CHP Lideri Özgür Özel ve Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş da katılarak birer açıklamada bulundu. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Ferdi Zeyrek’in ailesine başsağlığı dileklerini iletirken, “Allah mekanını cennet eylesin, mekanı cennet olsun” dedi. CHP Lideri Özgür Özel ise, acılarının çok büyük olduğunu belirterek, “Büyük acının yıl dönümündeyiz. Bugün burada olabilmek, Ferdi Başkanımla son bayram namazını birlikte kıldığımız Hatuniye Camii’nde onun sene-i devriyesinde, mevlidinde bulunmak yüreğimize bir nebze olsun su serpti. Ferdi’nin yokluğuna katlanmak o kadar kolay değil. Acımızı paylaşan herkese, olayın duyulduğu andan itibaren yanımızda olan herkese ve o günden bugüne Ferdi Başkanımızın emanetine sahip çıkan herkese teşekkür ediyoruz” dedi. Hatuniye Camii’nde okutulan mevlidin ardından Cumhuriyet Meydanı’nda tüm vatandaşların katılımıyla hayır yemeği düzenlendi. Cumhuriyet Meydanı’nda düzenlenen hayır yemeği sonrasında merhum başkan Ferdi Zeyrek, kabri başında dualarla anıldı.

Bir zamanlar patrondu, artık sokaklarda yaşıyor Haber

Bir zamanlar patrondu, artık sokaklarda yaşıyor

Ankara'da yaşayan ve yaşadığı mali kriz sonrası evsiz kalan 62 yaşındaki kimyager Ali Bektaş, yüzde 82 engelli raporuyla ücretsiz tren yolculukları yaparak yaşamını sürdürüyor. Bir dönem öğretmenlik yapan ve kendi şirketini kuran Bektaş, bugün sokaklarda verdiği yaşam mücadelesini anlattı. Aslen Kırşehir doğumlu olan, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Bölümü mezunu 62 yaşındaki Ali Bektaş, Ankara'da yaşadığı ekonomik çöküşün ardından evsiz kaldı. SOKAKTA KALMAK YERİNE TREN YOLCULUĞU YAPIYOR Bir dönem öğretmenlik yapan ve daha sonra Ankara'da kendi kimya şirketini kuran Bektaş, yaşadığı mali kriz nedeniyle tüm birikimini kaybederek sokakta yaşamaya başladı. Yüzde 82 engelli raporu bulunan Bektaş, devletin sağladığı ulaşım imkanlarından yararlanarak sokakta kalmak yerine trenlerle Türkiye'nin farklı şehirlerine seyahat ediyor. Bu kapsamda Manisa'ya da gelen Bektaş, hem dinlenmek hem de kenti tanımak amacıyla yolculuk yaptığını söyledi. Yaşadıklarını anlatan Bektaş, "Sosyal bir kaza sonrası şirketim battı ve mali anlamda yıkıldım. Sokaklarda kalmaya başladım. Sokaklarda kalmamın bir parçası da devletin bana verdiği yüzde 82 engelli raporu sayesinde sahip olduğum kimlikle tren yolculukları yapabilmemdir. Manisa'ya da bu sebeple geldim. Hem biraz soluklanmak hem de Manisa'yı tanımak için buradayım" dedi. “DEVLETİN BU KONUDA DAHA FAZLA MÜDAHİL OLMASI GEREKİYOR” Evsizliğin yalnızca Türkiye'ye özgü bir sorun olmadığını belirten Bektaş, "Sokakta kalmak veya evsiz olmak Allah'ın emri değildir. İnsanların kendi hatalarından ya da yaşadıkları olumsuzluklardan kaynaklanan bir gerçekliktir. Bu tüm dünyada böyledir. İngiltere'de de ABD'de de böyledir. Devletimiz son 20 yılda engellilere ve yaşlılara Avrupa ülkelerinden ve ABD'den daha fazla imkan sundu. Biz de bu imkanlardan yararlanıyoruz" diye konuştu. Sokakta yaşayan insanların önemli bir bölümünün bağımlılık sorunlarıyla mücadele ettiğini ifade eden Bektaş, "Sokaktaki insanların çoğu alkolizm bataklığına saplanmıştır. Bunun içinde uyuşturucu da var. Bunlarla bireysel mücadele etmek mümkün değil. Devletin bu konuda daha fazla müdahil olması gerekiyor. Benim gibi ekonomik ve sosyal nedenlerle hayatındaki konumunu kaybeden insanlar da var" ifadelerini kullandı. "ALLAH'IN VERDİĞİ BİR SINAV OLDUĞUNA İNANIYORUM1 Yaşadığı zorluklara rağmen hayata umutla baktığını dile getiren Bektaş, "Bir sınav dünyasında yaşıyoruz. Sokakta kalacağız sınav olacağız, zengin olacağız sınav olacağız, engelli olacağız sınav olacağız. Bunların hepsi bir sınavdır. Şükrettim, hala da şükrediyorum. Sokakta kalmak, aç kalmak, susuz kalmak elbette kolay değil. Ancak bunun da Allah'ın verdiği bir sınav olduğuna inanıyorum ve kabulleniyorum. Bu yaştan ve bu kadar hastalıktan sonra yapılabilecek en önemli şey, durumu kabullenip Allah'a sığınmaktır" şeklinde konuştu.

CHP'de iki kürsü, iki grup toplantısı! Özel: Yürüyüşümüzden vazgeçmeyeceğiz... Kılıçdaroğlu: Arınacağız Haber

CHP'de iki kürsü, iki grup toplantısı! Özel: Yürüyüşümüzden vazgeçmeyeceğiz... Kılıçdaroğlu: Arınacağız

TBMM'de CHP Grubunu Özgür Özel toplarken, yaptığı konuşmada, "Burada konuşmayı zafer olarak görmüyorum" dedi. CHP'nin bir binadan ibaret olmadığını ifade eden Özel, meselenin Erdoğan'ı rakipsizleştirme meselesi olduğunu iddia etti. CHP Genel Merkezi'nde konuşan Kemal Kılıçdaroğlu ise, CHP'nin devlete yön çizen parti olduğunu ifade ederek, "Arınacağız, kirlilikten arınacağız" diyerek kurultayı toplayacağının mesajını verdi. ANKARA (İGFA) - CHP grubunu TBMM'de Özgür Özel topladı. Çarpıcı iddialarda ve çıkışlarda bulunan Özgür Özel, bu millet paralelin kim olduğunu iyi bildiğini ifade etti. CHP'nin bir binadan ibaret olmadığını belirten Özel, meselenin Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı rakipsizleştirme meselesi olduğunu iddia etti. "YÜRÜYÜŞÜMÜZDEN VAZGEÇMEYECEĞİZ" "Bedeller ödeyeceğiz ama yürüyüşümüzden asla vazgeçmeyeceğiz" diyen Özel, "Dimdik arkamızda duranlara teşekkürüm var. Bu konuşmayı tamamlayacağım sonra Mansur Başkanımla birlikte uçakla Manisa'ya gideceğim, sizin sevginizi, duanızı Ferdi kardeşime ileteceğim. Beni Ferdi'den Manisa'dan koparamadılar. Çünkü arkamda siz vardınız. Size inanıyorum, size güveniyorum. Yürüyelim arkadaşlar" diye konuştu. CHP Lideri Özgür Özel, partimizin haftalık TBMM grup toplantısında konuşuyor.https://t.co/PtkIH970gt — Özgür Özel İletişim (@ozgurozeliletsm) June 9, 2026 KILIÇDAROĞLU GENEL MERKEZDE KONUŞUYOR Öte yandan mutlak butlan kararıyla partinin genel başkanlığa dönen Kemal Kılıçdaroğlu da, "Topyekün halk ayaklanması çığırtkanlığı yaparak bu partinin öz evlatlarını birbirine düşman etmek isteyenler bilsin ki; o kirli emellere asla geçit vermeyeceğiz" diyerek grubu CHP Genel Başkanlığı'nda toplayacağını açıklamıştı. Kılıçdaroğlu, ülkenin içinde bulunduğu durumu bildiklerini ve bunu aşmak zorunda olduklarını belirterek, "Bunu aşacak tek partinin de Cumhuriyet Halk Partisi'dir" dedi. "ARINACAĞIZ" CHP'nin kurultaylarında para olmaz, pul olmaz, çıkar olmaz diyen Kılıçdaroğlu, "Çünkü bu parti Mustafa Kemal'in, İsmet İnönü'nün, Bülent Ecevit'lerin partisidir. Bu parti, hakkı hukuku her ortamda savunan bir partidir" diye konuştu. Kılıçdaroğlu, kirlilikten arınacaklarını ve temiz siyaset yapacaklarını söyledi. Partimizin grup toplantısını gerçekleştiriyoruz. https://t.co/65BdzM4GdW — Kemal Kılıçdaroğlu (@kilicdarogluk) June 9, 2026 "CHP VESAYET KABUL ETMEZ" İyi niyetle davranmaya çalıştığını ifade eden Kılıçdaroğlu, "İyi niyetimiz istismar edildi. Ama bir noktaya kadar iyi niyetle davranacağım. O noktaya gelince kusura bakma diyerek, kesip atacağım" dedi. "Bir değişim, bir de gerçek değişim var" diyen Kemal Kılıçdaroğlu, değişimin üç aşamada olacağını vurguladı. İlk değişim arınma ve temiz yargıyla olacağını ifade eden Kılıçdaroğlu, "İkinci değişim ekonomik değişim ve üretici kalkınma yönde olacak. Üçüncü değişimimizde iktidarın yarattığı tahribatın düzeltilmesi gerekecek. Onun mücadelesini vereceğiz. Devletin yönetimi ahlak zeminine oturmazsa hepimiz kaybederiz. CHP vesayet kabul etmez" diye konuştu. Kılıçdaroğlu, kurultayı toplayacağının da mesajını vererek, "Koltuk derdim yok. Ahlaklı kurultay yapacağız" dedi.

Manisa’nın koroları uluslararası başarıya imza attı Haber

Manisa’nın koroları uluslararası başarıya imza attı

Manisa Büyükşehir Belediyesi Konservatuvarı Çoksesli Gençlik Korosu ve Çocuk Korosu, katıldıkları ulusal ve uluslararası festivallerde kazandıkları ödüllerle Manisa’yı başarıyla temsil etti. MANİSA (İGFA) - Manisa Büyükşehir Belediyesi Konservatuvarı bünyesinde çalışmalarını sürdüren Çoksesli Gençlik Korosu ve Çocuk Korosu, katıldıkları festivallerde elde ettikleri başarılarla dikkat çekti. Korolar, sergiledikleri performanslar ve müzikal başarılarıyla çeşitli kategorilerde ödüllere layık görüldü. Korolar, İzmir’de Tarihi Konak Elhamra Sahnesi’nde düzenlenen Mozart Akademi 1. İzmir Çocuk ve Gençlik Koroları Festivali ile 6. Çanakkale Çocuk Koroları Festivali ve Şenliği’nde sahne aldı. Seslendirdikleri eserlerle beğeni toplayan korolar; sahne hâkimiyeti, koro disiplini, estetik yaklaşım, şef-koro uyumu, repertuvar seçimi ve müzikalite gibi alanlarda akademik değerlendirme ödülleri kazandı. FARKLI FESTİVALLERDEN ÖNEMLİ ÖDÜLLER Manisa Büyükşehir Belediyesi Konservatuvarı koroları, Pamukkale Üniversitesi Uluslararası Korolar Festivali’nde de önemli başarılara imza attı. Çoksesli Gençlik Korosu “Müzikalite ve Müzikal Dinamiklerde Başarı” ödülünü kazanırken, Çocuk Korosu ise “Homojenlik ve Koro Tınısında Başarı” ödülüne layık görüldü. Koroların bir diğer başarısı ise İstanbul’da düzenlenen SANSEV Uluslararası Korolar Festivali’nde geldi. Festivalde sahne alan korolar, “Çoksesli Halk Müziği Yorumlamada Başarı” ödülünü alarak Manisa’nın kültür ve sanat alanındaki güçlü temsilini bir kez daha ortaya koydu. Manisa Büyükşehir Belediyesi, genç yeteneklere ve sanata verdiği destekle kültürel üretimi güçlendirmeyi sürdürürken, konservatuvar bünyesindeki korolar da elde ettikleri başarılarla kentin sanat yaşamına değer katmaya devam ediyor.

Manisa’da "Frida" rekoru Haber

Manisa’da "Frida" rekoru

Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen ve açıldığı günden bu yana büyük ses getiren Frida Kahlo Sergisi, Manisalı sanatseverlerin akınına uğradı. Sergi, kısa sürede yaklaşık 20 bin ziyaretçiyi ağırlayarak rekor bir katılıma imza attı. MANİSA (İGFA) - Ege Bölgesi’nde bir ilk olma özelliği taşıyan Frida Kahlo Sergisi, düzenlenen görkemli açılış töreninin ardından sanatseverlerin yoğun ilgisiyle karşılandı. Özellikle milli bayramlar ve hafta sonlarında ziyaretçi rekorları kırdı. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda 2 bin 178 kişiyi ağırlayan sergi, en yoğun gününü ise 3 bin 366 ziyaretçi ile 25 Nisan tarihinde yaşadı. Yaklaşık 20 bin ziyaretçiye ulaşan sergi, 24 Mayıs tarihine kadar gezilebilecek. Kısa sürede 20 bin ziyaretçiye ulaşan sergiden güç aldıklarını belirten Başkan Dutlulu, kültür sanat etkinliklerini vatandaşlarla buluşturmaya devam edeceklerini ifade etti. Sadece merkezden değil, çevre ilçelerden ve şehir dışından da çok sayıda ziyaretçiyi ağırlayan sergi, özellikle gençler ve öğrencilerin ilgisini çekti. Manisa Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım desteği ile okullardan gelen öğrenciler sergiyi beğeniyle gezdi. 1 Mayıs İşçi Bayramı ve hafta sonları gibi tatil dönemlerinde binlerce kişinin ziyaret ettiği sergi, vatandaşlar tarafından yoğun ilgiyle incelendi. Sergi 24 Mayıs’a kadar açık kalacak ve ziyaretçilerini ağırlamaya devam edecek.

3. Deve Güreşleri Festivali’ne büyük ilgi Haber

3. Deve Güreşleri Festivali’ne büyük ilgi

Manisa’nın Salihli ilçesinde düzenlenen 3. Deve Güreşleri Festivali yoğun ilgi gördü. Salihli’de Belediye Başkanı Zeki Kayda himayesinde düzenlenen 3. Deve Güreşleri Festivali’ne bu yıl Ege, Marmara ve Akdeniz bölgelerinden 120’nin üzerinde güreşçi deve katıldı. İzmir-Ankara yolu üzerindeki Festiva Outlet karşısındaki alanda yapılan ve kıran kırana geçen güreşlere ilgi yoğun olurken, festival havasında geçen güreşleri izlemeye gelenler ücret ödemedi. Güzel havanın da etkisiyle güreş severler, hem piknik yaptı hem de heyecanla güreşleri izledi. Deve güreşlerinde Büyükşehir Belediyesi, Salihli Belediyesi, Kaymakamlık, Deveciler Dernek ve Sponsorluk kupası olmak üzere beş farklı kategoride kupa verildi. Kaymakam Turgut Çelenkoğlu, Belediye Başkan Yardımcıları Nuri Kaya, İbrahim Karaca ve Mahmut Süreyya Karaoğlu ile Büyükşehir Koordinatörü Ali Rıza Ünveren ve yaklaşık 10 bin kişinin izlediği deve güreşlerinde konuşan Salihli Belediye Başkanı Zeki Kayda, “Salihli olarak her zaman bir ilkleri yaşıyoruz. Bugün de Salihli Belediyesi olarak örf ve adetlerimizin önemli bir yerini kaplayan deve güreşlerinin bu yıl 3’üncüsünü gerçekleştiriyoruz. Vatandaşlarımızın hem farklı hem de keyifli bir gün geçirmesine sponsor olan Büyükşehir Belediye Meclis üyesi Cem Yalvaç ile güreşlerin düzenlenmesinde emeği olan başkan yardımcılarıma teşekkür ediyorum” dedi. Başkan Kayda başkan yardımcıları ile deve güreşlerini izlemeye gelen vatandaşları selamlarken, güreşler gün boyu devam etti.

21 Yüzyılda Ege Bölgesinde halkın merkeple su taşıma çilesi sona erdi Haber

21 Yüzyılda Ege Bölgesinde halkın merkeple su taşıma çilesi sona erdi

Manisa Büyükşehir Belediyesi Manisa Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü, Kula Gökdere Mahallesi sakinlerinin 10 yıldır çektikleri taşıma su çilesini, döşediği içme suyu hattıyla sona erdirerek vatandaşları suya kavuşturdu. Manisa genelindeki altyapı ihtiyaçları arasında içme suyu konusuna öncelik veren MASKİ Genel Müdürlüğü, bu yöndeki çalışmalarını hız kazandırarak sürdürüyor. Kula ilçesine bağlı Gökdere Mahallesinin çağrısına kulak veren MASKİ, mahallenin 10 yıllık su sorununa çare oldu. Uzun zamandır su ihtiyacını taşıma suyla karşılayan Gökdere Mahallesi sakinleri, MASKİ’nin yaptığı çalışma sayesinde sularına kavuştular. MASKİ ekipleri, bin 100 metre uzunluğunda içme suyu şebekesi döşeyerek, mahallenin içme suyu deposuna bağlantısını gerçekleştirdi. MASKİ’nin çalışması sayesinde yıllardır kullanılamaz durumda olan hattan kaynaklanan taşıma su çilesi sona erdi. “MASKİ sayesinde bundan sonra rahat edeceğiz” Mahallelerindeki en büyük sorunlarının çözüldüğünü ifade eden mahalle sakinleri, bu hizmetin kendileri için çok önemli olduğunu belirterek Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün’e teşekkür etti. Mahalle sakinlerinden Mustafa Adıgüzel, “İçme suyu borularımız yıllar önce döşendi. Çok fazla patlak oluyordu. Eski kemik borular olduğundan kesintisiz su içemiyorduk. Hiç verimli kullanamıyorduk suyumuzu. Yeni hat bizim için çok çok iyi oldu” ifadelerini kullanırken, İsmail Adıgüzel de şunları söyledi: “Daha önceden suyumuzu merkeplerle taşıyorduk. Su hattı çok eski ve patlak olduğundan çalışmıyordu. Son zamanlar da kendi imkanlarımızla su çekmeye çalıştık. Şimdi şebeke suyumuz bağlandı. Artık sularımız akıyor. Bundan dolayı çok memnunuz” Mesut Karabıyık ise, “Ben bu köyde doğdum, büyüdüm. Köyün aşağısında eski bir su kuyumuz vardı. Annemle birlikte oradan hep su taşıyorduk. Büyükşehir Belediyemiz geldi, suyumuzu evimize kadar getirdi. Allah bin kere razı olsun. Cengiz Başkanımızı başımızdan eksik etmesin. İnşallah şimdiden sonra annem de ben de rahat edeceğiz” şeklinde konuştu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.