Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#İzmir Büyükşehir Belediyesi

bursaarena.com.tr - İzmir Büyükşehir Belediyesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, İzmir Büyükşehir Belediyesi haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İzmir Yarı Maratonu için kayıt heyecanı başladı Haber

İzmir Yarı Maratonu için kayıt heyecanı başladı

İzmir’in kurtuluşunun 104’üncü yılı etkinlikleri kapsamında düzenlenecek 14. Uluslararası 9 Eylül İzmir Yarı Maratonu için kayıtlar açıldı. 13 Eylül 2026 Pazar günü koşulacak organizasyon, binlerce sporcuyu Körfez’in eşsiz manzarasında bir araya getirecek. İZMİR (İGFA) - İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin spor vizyonunun önemli bir parçası olan Uluslararası 9 Eylül İzmir Yarı Maratonu, yalnızca bir yarış olmanın ötesinde; İzmir’in tarihini, kültürünü ve sporla iç içe yaşam anlayışını tanıtan güçlü bir marka değeri olarak 14’üncü kez düzenlenecek. Türkiye Atletizm Federasyonu ve World Athletics yarışma kurallarına uygun gerçekleştirilecek organizasyon, her yıl olduğu gibi bu yıl da elit atletler ile amatör koşucuları aynı heyecan etrafında buluşturacak. 16 yaş ve üstü katılımcıları bir araya getiren yarışta sporcular, İzmir Körfezi'nin eşsiz manzarası eşliğinde kentin simge noktalarından geçerek hem derece elde etmek için mücadele edecek hem de kurtuluş coşkusunu sporla yaşayacak. “Kurtuluş Şehrinde Zafer Senin Elinde” sloganıyla yapılacak yarış, Cumhuriyet Meydanı’ndan başlayıp yine aynı noktada sonlanacak. 21 kilometrelik koşu için başvurular https://www.maratonizmir.org adresi üzerinden yapılabilecek. Başvurular 28 Ağustos 2026 tarihinde sona erecek. 21 ÜLKEDEN KATILIM OLDU Her geçen yıl katılımın arttığı yarı maratonda bu yıl da yoğun ilgi bekleniyor. Geçtiğimiz yıl yaklaşık 2 bin koşucunun mücadele ettiği organizasyona 21 farklı ülkeden 58 yabancı sporcu katıldı. Kenya, Etiyopya, Amerika Birleşik Devletleri, Belçika, İtalya ve Japonya başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından atletler İzmir'de buluşarak yarış heyecanına ortak oldu. Elde edilen dereceler de organizasyonun yüksek rekabet düzeyini gözler önüne serdi. Erkeklerde Dominick Kipkirui Bet, 1 saat 4 dakika 38 saniyelik derecesiyle birinciliğe ulaşırken, kadınlarda Marie Clemence Calvin 1 saat 17 dakika 50 saniyelik derecesiyle kürsünün zirvesine çıktı.

İzmir’in 2074 vizyonu Kültürpark’ta sergilenecek Haber

İzmir’in 2074 vizyonu Kültürpark’ta sergilenecek

İzmir Büyükşehir Belediyesi, “İki Çizgi Arasında: Geleceğin İzmir’ine Bugünden Bir Bakış” sergisiyle İzmirlileri kentin gelecek 50 yılı üzerine birlikte düşünmeye davet ediyor. 5 Haziran’da açılacak sergi; atölye, oyun ve söyleşilerle katılımcı bir deneyim sunacak. İZMİR (İGFA) - İzmir Planlama Ajansı (İZPA), “İki Çizgi Arasında: Geleceğin İzmir’ine Bugünden Bir Bakış” sergisiyle kentin geleceğini Kültürpark’a taşıyor. 5 Haziran’da Kültürpark Atlas Pavyonu’nda kapılarını açacak sergi; İzmir’in 2074 yılına uzanan vizyonunu sanat, planlama, teknoloji ve ekoloji ekseninde ele alırken, İzmirlileri de bu ortak geleceğin bir parçası olmaya davet ediyor. Etkileşimli alanlardan çocuk atölyelerine, söyleşilerden kent hafızasını besleyecek katılımcı içeriklere kadar birçok başlığı bir araya getiren sergi, İzmir’in geleceğine dair kolektif bir düşünme ve üretme alanı oluşturmayı hedefliyor. İZPA, “2074’ü tahayyül etmek, bugünü yeniden kurmaktır” yaklaşımıyla tüm İzmirlileri kentin geleceğine ortak olmaya çağırıyor. Sergi, 5 Temmuz’a kadar hafta içi 10.00-17.30, hafta sonları ise 10.00-19.00 saatleri arasında ziyaret edilebilecek. KENTİN GELECEĞİ BİRLİKTE ŞEKİLLENECEK İzmir’in 2074 yılına uzanan vizyonunu kültürel, toplumsal ve yaratıcı bir perspektifle ele alan çalışma, kentin geçmişi, bugünü ve geleceği arasında bağ kurmayı amaçlıyor. Sergi kapsamında; planlama, sanat, tasarım, teknoloji, ekoloji ve toplumsal üretim biçimleri çok katmanlı bir bakış açısıyla bir araya getirilecek. Dijital ve fiziksel katmanlarda şekillenecek sergi kapsamında İzmirliler de kente ilişkin veri, hikâye, harita ve gelecek fikirlerini paylaşarak sürece katkı sunabilecek. Sergi boyunca oluşturulacak içeriklerin ise ilerleyen süreçte İzmir’in uzun vadeli planlama vizyonuna katkı sağlayacak açık bir arşive dönüştürülmesi hedefleniyor. Sergi alanında çocukların kentin geleceği üzerine demokratik bir ortamda düşünmesini ve üretmesini hedefleyen özel bir bölüm de yer alacak. İzmir Başka Bir Okul Mümkün Kooperatifi tarafından hazırlanan içerik kapsamında cumartesi günleri çocuklara yönelik atölyeler ve bilim odaklı gösteriler düzenlenecek. Sergi kapsamında gerçekleştirilecek söyleşilerde ise farklı disiplinlerden kent aktörleri bir araya gelerek geleceğe ilişkin fikirlerini paylaşacak. Kent yaşamı, ekoloji, teknoloji, toplumsal dönüşüm ve yaratıcı üretim başlıklarında düzenlenecek buluşmalarla İzmir’in geleceğine dair farklı senaryolar tartışmaya açılacak

Otoparklarda elektrikli araçlara indirim Haber

Otoparklarda elektrikli araçlara indirim

İzmir Büyükşehir Belediyesi iştiraki İZELMAN AŞ’nin, çevreci ulaşımı teşvik eden amacıyla kent genelindeki 62 otoparkta başlattığı tam elektrikli araçlara yüzde 50 indirim uygulaması sürüyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 47 şarj istasyonuyla güçlenen altyapısı hem sürdürülebilir ulaşımı destekliyor hem de elektrikli araç kullanıcılarının bütçesine katkı sunuyor. İZMİR (İGFA) - İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin sürdürülebilir kent vizyonu doğrultusunda hayata geçirdiği uygulama kapsamında, 11 açık otopark, 20 kapalı otopark ve 31 yol kenarı otoparkında toplam 3 bin 337 tam elektrikli araca yüzde 50 indirimli hizmet sunuluyor. Otoparklarda bulunan toplam 47 şarj istasyonu da elektrikli araç kullanıcılarına kolaylık sağlıyor. Ekonomik ve çevreci ulaşımı destekleyen uygulama sayesinde vatandaşlar avantajlı otopark hizmetinden yararlanırken, karbon salımının azaltılmasına da katkı sağlanıyor. Büyükşehir, sosyal belediyecilik anlayışı kapsamında şehit yakınları ve gazilere yönelik ücretsiz otopark uygulamasını da sürdürüyor. Şehidin dul eşi, yetim aylığı alan çocukları ile anne ve babası, ayrıca gazi ve gazi eşleri otopark hizmetlerinden ücretsiz yararlanabiliyor. Başvurular APİKAM ve İZELMAN Genel Müdürlüğü’ne yapılıyor Elektrikli araç sahiplerinin indirimli otopark uygulamasından yararlanabilmesi için araç ruhsat fotokopisi ve kimlik belgesiyle başvuru yapması gerekiyor. Başvurular, hafta içi 08.00-12.00 ile 13.00-17.30 saatleri arasında Şair Eşref Bulvarı No:1/A Çankaya’da bulunan Ahmet Piriştina Kent Arşivi ve Müzesi (APİKAM) bahçesindeki İzmirli Kahve’ye veya İşçiler Caddesi Umurbey Mahallesi No:130 Konak adresindeki İZELMAN Genel Müdürlüğü’ne yapılabiliyor.

İzmir'de potalar Gündoğdu’da kuruldu Haber

İzmir'de potalar Gündoğdu’da kuruldu

İZMİR (İGFA) - İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin sporu kentin dört bir yanına yayma amacıyla, düzenlediği Üniversiteliler 3X3 Basketbol Gençlik Kupası tamamlandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi Gençlik ve Spor Dairesi Başkanlığı tarafından, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında “İzmir 19 Mayıs ruhuyla canlanıyor” sloganıyla gerçekleştirilen iki günlük turnuva, ilk kez Gündoğdu Meydanı’nda portatif basketbol sahası kurularak düzenlendi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, turnuvanın final maçını gençlerle birlikte izleyerek heyecana ortak oldu. İlk dörde giren sporculara madalyalarını ve kupalarını Başkan Dr. Cemil Tugay takdim etti. İki, günlük maratonun ardından Ege Üniversitesi öğrencilerinden oluşan Zengos takımı birinci, İzmir Ekonomi Üniversitesi öğrencilerinden oluşan Not Like Us takımı ikinci, İztülüler takımı üçüncü, Yaşar Üniversitesi takımı ise dördüncü oldu. Birinci takım 40 bin lira, ikinci takım 30 bin lira, üçüncü takım 20 bin lira ve dördüncü olan takım ise spor ekipmanları ile ödüllendirildi. Ödüllerin ardından dört takım ve Başkan Tugay, el ele vererek “İzmir” diye bağırdı. SPOR KENTİ İZMİR Ödül töreninde konuşan Başkan Tugay, sözlerine gençlerin 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nı kutlayarak başladı. Turnuvanın İzmir’e çok yakıştığını söyleyen Başkan Tugay, “Biz daha önce Karşıyaka’da böyle bir organizasyon yapmıştık. Gündoğdu Meydanı’nda bunu yapmak hayalimdi. Sizleri izlerken ‘iyi ki yaptık’ dedim. İzmir’e sporun çok yakıştığını, İzmir’in genlerinde spora ve sporcuya dair çok şey olduğunu biliyoruz. Onları uyandırmaya çalışıyoruz. Çünkü biz biliyoruz ki, İzmir’den çok büyük sporcular, şampiyonlar çıkacak. Özellikle basketbolda İzmir’in Türkiye’de hiçbir yerde olmayan bir potansiyeli. Onun için bu tablo beni çok mutlu etti. Ülkemizin gençlerinin çok güzel bir geleceğe sahip olması yürekten dileğimiz. Gençlerle birlikte çok çalışacak bunu başaracağız” ifadelerini kullandı. Birinci Zengos takımının kaptanı İbrahim Er, “Çok güzel organizasyon olmuş. Biz de oynarken çok keyif aldık. Zorlu, güzel maçlar oynadık, sonunda da şampiyon olduk. İki gün mücadele ettik, kazandık, mutluyuz” diye konuştu. İkinci olan Not Like Us takımının kaptanı Kerem Yüce ise, “Çok güzel bir organizasyondu. İki gündür buradayız. Yorulduk, çok ter attık ama çok keyifliydi; hepimiz çok eğlendik. Birinci takımı da tebrik ediyoruz. Biz de elimizden geleni yaptık. Başkanımıza teşekkür ediyoruz. Devamını kesinlikle bekliyoruz. Katılacağız, daha şampiyon olacağız” dedi.

İzmir'in gururu 94 yaşındaki su tesisi; aylık 4 milyon şişeleme yapıyor Haber

İzmir'in gururu 94 yaşındaki su tesisi; aylık 4 milyon şişeleme yapıyor

İZMİR (İGFA) - İzmir’in marka değerlerinden biri olan ve atıl durumdayken İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yeniden kente kazandırılan Şaşal Su, Menderes ilçesindeki Şaşal Köyü’nde 0,5 L, 1,5 L ve 5 L pet, 0,33 L ve 0,75 L cam ambalaj seçenekleriyle üretime devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın göreve başladığı 2024 yılının Nisan ayında aylık 200 bin şişe olan üretim, aylık 4 milyon şişeye çıktı. Bunun yanında Türk Standartları Enstitüsü (TSE) denetimlerinden geçerek tüm ürün gruplarında TS 266 standardını karşılayan Şaşal Su, ilerleyen süreçte kapasitesini ve üretim sayılarını artırmayı hedefliyor. İzdoğa AŞ Genel Müdür Yardımcısı İlkay Kalafat, 2024 yılı Nisan ayından önce Şaşal Su Fabrikası’nda aylık 200 bin şişe üretip satışa hazır hale getirdiklerini, 2025 ve 2026 yıllarında yapılan üretim iyileştirmeleri ve kademeli artışla bu rakamın aylık 4 milyon şişeye yükseltildiğini söyledi. Kalafat, bu süreçte fabrikaya TSE belgesi kazandırıldığını ve üretimin ulusal standartlara uygun hale getirildiğini belirtti. Satış tarafında da önemli gelişmeler yaşandığını ifade eden Kalafat, 2024 Nisan ayından sonra 5 bayi ve İZMAR dahil olmak üzere 6 yerel market zincirinin sisteme dahil edildiğini, böylece İzmir halkının suya erişiminin kolaylaştırıldığını söyledi. “Prensibimiz, kaliteli suyu uygun fiyatlarla İzmir halkı ile buluşturmak” diyen Kalafat, ilerleyen dönemde üretim kapasitesinin artırılacağını ve yeni bayi ile market zincirleriyle satış ağının genişletileceğini ifade etti. KAPASİTE ARTIŞI SAĞLANDI Üretim süreçlerinde mevcut şişirme makinesinde gerçekleştirilen bakım ve onarım çalışmalarıyla kapasite artışı sağlandı. Ayrıca, üretim kapasitesine yetersiz kalan paletleme makinesi sisteminde de kapasiteyi artırmaya yönelik iyileştirmeler yapıldı. Gerçekleştirilen bu düzenlemeler sayesinde tüm cam ve pet şişe hatlarında üretim kapasitesi artırılırken, üretim verimliliği yükseltildi ve maliyetlerde düşüş sağlandı. Ayrıca fabrika içerisinde eksik olan yangın tesisatı sistemi kuruldu ve tüm fabrikanın sigorta işlemleri tamamlandı. Şaşal Su, yeni yüzüyle raflarda yerini aldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi iştiraki İzdoğa tarafından işletilen ve Menderes ilçesindeki Şaşal Köyü’nde 0,5 L, 1,5 L ve 5 L pet, 0,33 L ve 0,75 L cam ambalaj seçenekleriyle üretilen sular, yeni yüzüyle tüketiciyle buluşuyor. Uzun yıllardır İzmir’in kent hafızasında yer etmiş, kentle özdeşleşmiş kamusal bir değer olarak öne çıkan Şaşal’da logo korunarak hazırlanan yeni etiket tasarımına, İzmir’in simgelerinden Saat Kulesi de eklendi. BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR 5 zincir market, 5 bayi, İZMAR Tanzim Satış Marketleri, Grand Plaza satış noktaları ve İzmirli Kahve şubeleriyle Ege'ye yayılan Şaşal Su, başta İzmir olmak üzere Manisa, Aydın, Uşak ve Muğla’da genişleyen bayilik ve dağıtım ağıyla büyümeye devam ediyor.

İzmir’de duygu dolu gece... Unutulmuş notaların izi büyük ilgi gördü Haber

İzmir’de duygu dolu gece... Unutulmuş notaların izi büyük ilgi gördü

İZMİR (İGFA) - İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, Tülay Aktaş Gönüllü Kuruluşlar Güçbirliği iş birliğiyle düzenlenen “Atatürk ve Kadın Sanatçılarımızla Unutulmuş Notaların İzinden…” gala programı yoğun ilgi gördü. Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen etkinlikte, Cumhuriyet tarihine damga vuran kadın sanatçılar müzik ve hatıralarla anıldı. Gece boyunca izleyiciler duygu dolu anlar yaşadı. Program kapsamında, Atatürk Araştırmacısı İlknur Güntürkün Kalıpçı, Mustafa Kemal Atatürk’ün müziğe verdiği önemi ve Cumhuriyet’in kuruluş sürecindeki bilinmeyen anıları anlattı. Kalıpçı, 20 yıllık araştırmalarının önemli bölümlerini ilk kez İzmirli sanatseverlerle paylaştı. Türk Müziği yorumcusu ve eğitmeni Ümit Bulut rehberliğinde çalışmalarını sürdüren “Cumhuriyet’in Kadınları Söylüyor” topluluğu ise sahne performansıyla büyük beğeni topladı. Programda Leyla Saz, Halide Edip Adıvar, Safiye Ayla, Seyyan Oskay ve Ayla Algan gibi Türk sanat ve müzik tarihine iz bırakan kadın isimler anıldı. “Akdeniz Marşı”, “Yemen Türküsü”, “Yanık Ömer” ve “Türk Kadını Marşı” gibi eserlerin seslendirildiği gece, izleyicilerden tam not aldı. Final bölümünde ise eğitmenliğini Uğur Sayınbatur’un yaptığı Konak Belediyesi Çocuk Korosu sahne aldı. Çocuk korosunun “Sev Kardeşim” ve “Hayat Bayram Olsa” şarkılarını seslendirmesi salonda büyük alkış aldı. Yoğun istek üzerine yapılan bis performansıyla gece sona erdi. Proje Koordinatörü Fatoş Dayıoğlu ise etkinliğin gerçekleşmesine katkı sunan tüm kurum ve isimlere teşekkür ederek, projenin farklı şehirlerde de hayata geçirilmesini hedeflediklerini söyledi.

İzmir’de afet teknolojileri zirvesi Haber

İzmir’de afet teknolojileri zirvesi

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Acil Afet Ambulans Hekimleri Derneği’nin düzenlediği “Acil Hizmetlerde Yeni Nesil Teknolojiler Sempozyumu”nda, iklim krizinden depremlere, yapay zekâ destekli acil müdahalelerden afet yönetimine kadar kritik başlıklar ele alındı. Uzmanlar, geleceğin afetlerine karşı teknoloji destekli hazırlığın hayati önem taşıdığına dikkat çekti. İZMİR (İGFA) - İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Acil Afet Ambulans Hekimleri Derneği (AAHD) iş birliğinde Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde düzenlenen “Acil Hizmetlerde Yeni Nesil Teknolojiler Sempozyumu”, sağlık, afet yönetimi ve teknoloji alanından uzman isimleri bir araya getirdi. Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği ile çeşitli sivil toplum kuruluşlarının destek verdiği sempozyumda; iklim değişikliğine bağlı afetler, deprem deneyimleri, yapay zekâ destekli acil müdahale sistemleri ve gelecekte yaşanabilecek krizlere hazırlık konuları masaya yatırıldı. Sempozyumun açılışında konuşan İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Prof. Dr. Pınar Okyay, afet yönetiminde teknolojinin kritik rolüne dikkat çekerek, “Afet anında zamanla yarışıyorsunuz. Teknoloji, doğru ve hızlı karar alma süreçlerinde en önemli yardımcımız haline geldi” dedi. İklim krizinin yeni riskler doğurduğunu vurgulayan Okyay, özellikle orman yangınları ve çoklu afet senaryolarına karşı hazırlıklı olunması gerektiğini belirtti. AAHD Başkanı Dr. Turhan Sofuoğlu ise afetlere hazırlığın artık bir tercih değil zorunluluk olduğunu söyledi. Yapay zekâ, robotik sistemler ve veri analizinin acil sağlık hizmetlerinde giderek daha fazla kullanılacağını ifade eden Sofuoğlu, “Yakın gelecekte afet alanındaki ilk değerlendirmeyi dronlar yapacak, triaj süreçleri yapay zekâ destekli sistemlerle yönetilecek. Ancak insan faktörünün yerini hiçbir teknoloji alamaz” diye konuştu. Sempozyum kapsamında düzenlenen oturumlarda, 2020 İzmir Depremi ile 2023 Kahramanmaraş ve Hatay depremlerinden çıkarılan dersler değerlendirildi. Uzmanlar, afetlerde acil çağrı merkezlerinin yönetiminden medikal kurtarma hizmetlerine, hastane organizasyonundan teknolojik çözümlere kadar birçok başlıkta sunum yaptı. “Yeni Nesil Teknolojiler ve İnovatif Projeler” oturumunda ise afetlerde triaj yönetimi, uzaktan koordinasyon sistemleri ve robotik çözümler ele alındı. HAVELSAN temsilcileri ile uluslararası teknoloji uzmanları, afet yönetiminde geliştirilen yeni uygulamaları katılımcılarla paylaştı. Programın son bölümünde savaşlar, göç hareketleri, iklim değişikliği ve çoklu afet riskleri gibi küresel tehditler değerlendirildi. Uzmanlar, sağlıklı ve dirençli kentler oluşturabilmek için yerel yönetimler, sağlık kurumları ve teknoloji paydaşlarının ortak hareket etmesi gerektiği mesajını verdi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.