Wendy Sherman: İran savaştan daha güçlü çıktı

Haber Giriş Tarihi: 25.06.2026 06:10
Haber Güncellenme Tarihi: 25.06.2026 06:10
Haberyazilimi.com

Eski ABD’li diplomat Wendy Sherman, Euronews’e verdiği röportajda Tahran ile Washington arasındaki görüşmeleri memnuniyetle karşıladığını belirterek, İran’ın mevcut durumda daha güçlü bir konumda bulunduğunu söyledi.

Sherman, Euronews’e yaptığı açıklamada, “Tahran, 28 Şubat 2026’da savaşı başlatan ABD’ye kıyasla çatışmadan çok daha güçlü bir konumda çıktı” ifadelerini kullandı. Washington ile Tahran arasında yürütülen mevcut müzakereleri olumlu değerlendiren Sherman, olası bir anlaşmaya ilişkin önemli belirsizliklerin sürdüğüne de dikkat çekti ve “Gerçekte neler yaşandığı tam olarak bilinmiyor” dedi. 2015 yılında ABD müzakere heyetine başkanlık yapan deneyimli diplomat, söz konusu anlaşmanın sınırlı tavizler karşılığında İran’a “kayda değer kazanımlar” sağlıyor gibi göründüğünü ifade etti. Sherman’a göre yaşanan gerilim, diyalog ihtiyacını daha da belirgin hale getirdi. Eski diplomat, “Diplomasi gerekli bir araçtır ve askeri müdahale bu sorunun çözümü değildir” değerlendirmesinde bulundu.

IRNA