Ziya Güney; " Bursa'nın trafik sorunlarının temelinde, toplu taşım araçlarına öncelik verilmemesi yatmaktadır.."

     BURSA ARENA / Haber Merkezi

     Gazetemiz yazarlarından, Nilüfer Belediyesi Kurucu Başkanı ve halen Başkan Danışmanı Ziya Güney;

      "...Kentimiz B.Şehir statüsüne  geçtiği 1987 den ( ilçeler 1989 ) beri kent içi ulaşım konusunda başta hafif raylı sistem olmak üzere birçok proje hayata geçirilmesine rağmen  kent içi ulaşımda hissedilir bir rahatlık görülmedi..Bilakis başta kent merkezi olmak üzere nüfus yoğunluğunun arttığı semtlerde Nilüfer de dahil olmak üzere trafik ve  ulaşım en büyük sorunlardan birisi olmaya devam ediyor..      
Bu konuda Nilüfer Belediyesi olarak bir  özel bir komisyon kurarak ciddi tespitlerden bulunup Nilüfer B.Şehir ve merkezi idare ölçeğinde yapılması gerekli çalışmaları, öncelikle hayata geçirilmesi gerekli projeleri ortaya koymaya çalıştık; bu görüş ve önerilerimizi de gerek B.Şehir gerekse merkezi idareye de bildirdik.."      
Diyerek Bursa'nın trafik sorunları konusundaki  tespit, görüş ve çözüm önerilerini özetle şöyle sıraladı..;

- Öncelikle kent içi ulaşımda bugüne kadar öncelikli olarak motorlu taşıtlar yerine insanların taşınması hedef alınmalıdır.    
 - Kent içi ana ulaşım planı kentimizin metropol ölçekli nazım ve uygulama imar planlarıyla bir bütün olarak  hazırlanmalıdır.      
- Kent içi ulaşım kamu hizmeti olarak düşünülmeli ve öncelik toplu taşıma sistemlerine verilmelidir.      
- Kent içi toplu taşımada bizim uzun yıllar evvel başlattığımız raylı sistem temel alınmalı ve tramvay ve lastik tekerlekli dikey hatlarla desteklenmelidir.      - Ana ulaşım ( master ) planı, merkezi yönetim temsilcileri, yerel yönetimler, üniversitenin ilgili bölüm temsilcileri, ilgili meslek odaları ve sivil toplum kuruluşları ile birlikte bilimsel, teknolojik, uzun vadeli ve şeffaf bir yaklaşım ve anlayışla hazırlanmalıdır.      
- Ana ulaşım planı hazırlanırken kentimizin doğal ve tarihi yapısı dikkate alınmalı ve bu dokuya zarar verecek uygulamalardan kaçınılmalıdır.      
- Ana ulaşım planında kentimizin coğrafi ve topoğrafik yapısı yanında ekonomik, kültürel ve turizm potansiyeli de göz önünde tutulmalıdır.      
- Kent içi ulaşım hızlı, güvenilir, konforlu ve ucuz olmalı ulaşım sistemleri arasında ücret de dahil olmak üzere ahenk ve uyum bulunmalıdır.      
- Ana ulaşım planında kent içi ulaşım karayollarına ilaveten demiryolu, denizyolu ve havayolu ulaşımı ile de bütünlük içinde ele alınıp entegrasyonu sağlanmalıdır.    
 - Batı ülkelerindeki B.Şehirlerin birçoğunda örneklerini gördüğümüz kent merkezine motorlu vasıtaların sokulmaması veya girişin sınırlandırılıp zorlaştırılması uygulamaları kent içi ulaşım planında mutlaka yer almalıdır.      
- Toplu taşım araçları ve sistemleri özürlü ve engellilere uygun bir biçimde düzenlenmelidir..      
- İstanbul 100 bin ölçekli Çevre düzeni planı bilindiği gibi 2009 yılında onaylanıp yürürlüğe girmiştir.."      

Güney açıklamalarının sonunda ;
"..Birçok zeminde dile getirdiğimiz gibi bu plan İstanbul’u ticaret, kültür ve finans merkezi olarak tanımlamış diğer bütün sanayi ve kirletici unsurları İstanbul dışındaki kentlere  taşımayı  ve İstanbul nüfusunu dondurmayı öngörmektedir.. Bu planın Marmara bölgesindeki birçok kentte olumsuz etkileri olacağı gibi en  fazla da Bursa’ya olacaktır.." dedi.  

 

OKU, YORUMLA ve PAYLAŞ ==>http://www.bursaarena.com.tr/kent-ici-ulasim-alarm-veriyor-makale,118.html

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.