Binlerce çift nikah salonlarına koştu

BURSA ARENA / Haber Merkezi

Düğünler için verilen izin uzun süredir planlarını erteleyen binlerce çifti harekete geçirdi.

Düğün mekânları günde 2 etkinlik için anlaşma yaparken, e-ticarette mobilya ve beyaz eşya alışverişleri yüzde 30 arttı. AVM’lerdeki çeyiz seti satışları yeniden ivmelendi. Bu yıl 750 bin düğünün yapılmasını beklediklerini söyleyen sektör temsilcileri, gelinlikçiden mobilyacıya, kuyumcudan çiçekçiye kadar her esnafın bu hareketlilikten etkilendiğini söyledi. Hem mekânlarda hem de eşyalardaki yüksek fiyat artışı ise evlenecek çiftleri düşündürüyor.

Koronavirüs döneminde uygulanan kısıtlamalarda yapılamayan düğünler evlilik hazırlığında olan çiftlerin tüm işlemlerini askıya almasına neden olmuştu. Bu süreçte düğün salonları, züccaciyeler, gelinlikçiler, mobilyacılar ve beyaz eşyacılar gibi çok sayıda sektör de zor günler geçirdi.

1 Haziran itibarıyla bu alandaki kısıtlamaların azaltılması ise çok sayıda sektörde büyük bir harekete neden oldu. Sektör temsilcileri geçen yıl yapılamayan 250 bin düğünle beraber bu yaz 750 bin düğünün gerçekleşeceğini, çok sayıda düğün mekânında yer kalmadığını ve bir günde 2-3 düğün organizasyonunun yapılacağını söyledi.

SATIŞLARDA BÜYÜK ARTIŞ

Yasakların kalkmasıyla geçen hafta belediyelerin nikâh salonlarında oluşan evlilik sıraları kendisini e-ticaret ve mağazalarda da gösterdi. E-ticarette küçük ev aletleri ve mobilya satışlarında yüzde 30 artış yaşandı. AVM’lerin cumartesi günleri açılması ile birlikte uzun süredir satış yapamayan züccaciyeciler de çeyiz seti satışlarının katlandığını söyledi. Kuaförlerden çiçekçilere kadar çok sayıda dükkânın haftasonu hareketliliğinin pandemi öncesine yaklaştığını belirten sektör temsilcileri kasım ayına kadar düğünlerin büyük bir ekonomik hareketlilik yaratacağını ancak pandemi öncesine göre düğün yapmanın maliyetinin yüzde 30-40 arttığını belirtiyor.

Türktime

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.