Geçen yıl, halen tüm hızıyla belki de daha etkili olarak devam eden Corona'dan dolayı Bursa / Yenişehir Havaalanından tüm uçuşlar iptal edilmişti.

Son günlerde bazı seferlerin başlamasıyla alakalı birilerinin ilgililerle yaptığı görüşmelerin olumlu sonuçlandığı ve bayram öncesi Erzurum, Trabzon ve Muş illerine seferlerin başlayacağı haberi basına konu oldu. Ancak Diyarbakır neden yok diye merak ediliyor.

2020 yılı sayımına göre 3 milyon küsur nüfusa sahip olan bir batı ilinden, 2 milyon nüfusa sahip ve merkezi kabul edilen bir güneydoğu iline yapılması zaruri uçak seferinden bahsediyoruz.

Ekonomik, sosyal, ticari veya her ne kaygıyla olursa olsun, Güneydoğu Anadolu bölgesinin en büyük ve en kullanılır havaalanı olan Diyarbakır’a ulaşım olmamasının sebebi gerçekten çok önemli. Birilerinin bunun aklıcı izahını yapması gerek.

Bursa, tekstil, otomotiv ve mobilya sektörünün önde gelen bir lokomotif kentidir. Dolayısıyla Anadolu’nun her yerinden buraya gelmek isteyen hatta günübirlik belki de gelip, ertesi gün dönmek isteyen iş insanlarının geldiği bir yerdir. Turistik, sağlık, ziyaret vb gibi nedenler de buna ilave edilirse yoğun bir trafiğin olduğu kesindir ve önceki dönemlerden bellidir.

2015-2020 arası Diyarbakır seferlerindeki doluluk oranları tahmin edildiğiinden daha fazla idi hatta defalarca gidip, geldiğim bu hatta bileti 300-350 TL den aşağıya aldığımı hatırlamıyorum desem yeridir. Bu da ayrı bir tartışma konusudur belki ama yeri ve zamanı değil.

Diyarbakır’a yapılan seferlerde yakın iller olan Mardin, Batman, Şanlıurfa, Elazığ’a da hizmet verildiği unutulmamalıdır.

2015 yılında, gerek yerel basın, gerek bürokratik ve siyasi kişiliklerin yanında Bursa/ Diyarbakır’lılar dernek başkanı Şehmus Seviş beyin üstün çabalarına şahitlik eden biri olarak, bu gelişmenin hemen hemen aynısını yaşamış ve seferlerin başlamasını memnuniyetle karşılamıştık. Sanırım, şimdi de bu sorunu hep birlikte aşmamız gerekiyor.

Başkanlık görevini devretmesine rağmen gerek Şehmus beyin, gerek yeni dernek başkanı Orhan Atalay bey ve ekibinin bu konuda ısrarlı çabalarının olduğunu biliyorum. Bursa’da ve Diyarbakır’da yaşayan ve bu sorunu üstüne vazife edinen değerli hemşehrilerimize de ayrıca teşekkür borçluyum.

Öncelikle parti ayrımı olmadan Diyarbakır siyasi kişiliklerinin ya da sözü geçenlerinin ve her konuda Diyarbakır adına konuşma yeterliliğini kendinde bulan herkesin hassasiyetle takip etmesi gerekir.

Resmi bilgilere göre 2018 yılı boyunca eski parayla 4 katrilyon kar eden THY, 2019 da Ocak-Haziran döneminde 1.2 katrilyon zarar eden THY, 2020 yılı Ocak-Haziran döneminde 4.25 katrilyon zarar ettiğini açıklamış olan THY, bu zararının acısını Diyarbakır’dan çıkarmaya çalışmadan bir an önce bu haksızlığa son vermelidir.

Zira; "Halka hizmet, Hak’ka hizmettir. ."

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.