Hükümetin devreye soktuğu "Tanzim Satış" nedir, nasıl uygulanır?

 BURSA ARENA / Haber Merkezi

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın gündeme getirdiği tanzim satışı 1980 ve 1990'lı yıllarda oldukça popüler bir uygulamayı tekrar hatırlattı.

Hazine ve Ekonomi Bakanı Berat Albayrak da ilk etapta İstanbul'da 50, Ankara'da 30'dan fazla noktada tanzim satış başlayacağını açıkladı. 11 Şubat pazartesi onlarca satış noktasının hizmet vermeye başlamasından önce mobil araçlar tanzim satışlarına başladı. Gaziosmanpaşa'da açılan araçta domates'in kilosu 4, sivri biberin kilosu 8 TL'den satışa sunuldu.

Peki tanzim satış ne anlama geliyor ve nasıl uygulanıyor?

Tanzim kelime itibariyle sıraya koyma, düzen verme anlamına geliyor. Aslında tanzim satış modern anlamda raf usulü, ürünlerin düzenli olarak dizilerek satışının yapıldığı günümüz marketlerinin ilk haline verilen isimdi.

Bunun ilk örneklerini de İsviçre merkezli Migros'un İstanbul'da önce seyyar kamyonlarla başlatmıştı. Sonrasında Migros'la birlikte diğer özel girişimcilerde sabit noktalarda tanzim (düzenli) satış mağazaları açmaya başladı. Devlet eliyle ilk market 1956 yılında kurulan Gıda ve İhtiyaç Maddeleri (GİMA) oldu.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın kastettiği manada, halka ürünleri daha uygun fiyattan satmak için kurulan Tanzim Satış mağazalarının temeli ise 1970'li yıllara dayanıyor. O yıllarda ilk örneklerini merkezi yönetim değil belediyeler hayata geçirdi.

1973 yılında İzmir'de İzmir Belediyesi tarafından açılan Tansa ve 1976 yılında İstanbul'un farklı ilçelerinde kurulan Tanzim Satış mağazaları sonrasında hızla yayıldı. Bu mağazaların ana hedefi halkın ihtiyaç duyduğu ürünleri doğrudan üreticiden ya da kooperatiflerden temin ederek aracıları ortadan kaldırmak ve fiyatlardaki yükselmenin önüne geçmekti.

1990'lı yıllara kadar varlığını sürdüren bu mağazalar ekonomik gerekçelerle kapatıldı ya da özel sektöre devredildi. (Euronews)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.