- Üçüncü ve dördüncü sos için ayrı para ödeyecek mişim öyle mi? Siz kendinizi ne sanıyorsunuz ?...

Karşısındaki görevli hanımefendiye avazı çıktığı kadar böyle bağırıyordu kendini bilmez müşteri. Hanımefendiyse, "müşterinin her zaman haklı olduğu (!)’’ ilkesine sadık kalarak; adama, işletme kurallarının böyle olduğunu soğukkanlılıkla anlatmaya çalışıyordu. Ancak, müşteri olmanın avantajını (!) kullanan ve karşısında bir hanımefendi olduğunun farkında bile olmayan, olamayan soytarı, bağırmaya devam ediyordu. Çözülme sinyalleri veren hanımefendi durgunlaşmıştı, sanki utanması gereken kendisiymiş gibi kızarmıştı ve müşteriye hiçbir şey söyleyemiyordu. Müşteri olmanın avantajını son raddeye kadar kullanmakta olan seviyesiz adam ise artık ağzına ne gelirse söylüyordu. Hanımefendi’yle sohbetimiz olduğundan; O’nun çok hazır cevap olduğunu biliyordum ve kendisinden bu insan müsveddesine hayatı boyunca unutamayacağı tokat gibi bir cevap bekliyordum. Ayrıca bildiğim bir şey daha vardı. Ekonomik zorlukları vardı ve çalışmak zorundaydı. Ve sırf bu yüzden de şerefsiz adamı, kendisi kadar da iğrenç olmayan hakaretlerini sineye çekmek zorunda da kalabilirdi…

İşletme müdürü gelmişti ve laftan sözden anlamayan, sokakta görseniz yüzüne bakmaya dahi tenezzül etmeyeceğiniz şaklabana "başının gözünün sadakası için’’ üçüncü ve dördüncü sosları bedava vermişti. Terbiyesiz adam artık tıksırana kadar yiyebilir, işkembesini doldurabilirdi. Ne hazindir ki, bu şaklaban, biz diğer müşteriler, kendisine bir pisliğe bakarcasına iğrenen gözlerle bakarken ve oradan uzaklaşırken bile hala söylenmekteydi…

Sevgili Okurlar, bu tür insanlar toplumda adam yerine konulmayan, sözlerine zerre kadar değer verilmeyen üretim hatalarıdırlar. Nerede, ne zaman ne söyleyeceklerini bilmezler; dillerinin ayarı yoktur. Aşağılık kompleksi girdabı içinde hiç durmadan çırpınmaktadırlar. Eziklikleri vücut dillerine o denli net yansır ki; siz bu sevgi pıtırcıklarını (!) uzaktan bile ‘’şak’’ diye tanırsınız. Yetersizliklerinin sonucu olarak ve müşteri olmanın avantajlarını da (!) arkalarına alan bu terbiyesizler, çok kolaylıkla efe kesilebilmektedirler (!..) Ve ne acıdır ki yaptıkları da yanlarına kar kalmaktadır…

Sevgili Okurlar, kanımca "müşteri her zaman haklıdır" sözü güzel bir cümledir. Fakat bu cümlede şöyle küçük bir değişiklik yapmak ta elzemdir: "Müşteri genellikle haklıdır.." Müşteri densiz ise ve haddini de bilmiyorsa, işletme çalışanlarınca hadleri hemen oracıkta bildirilmelidir. İşletme sahipleri ve işletme müdürleri de, çalışanlarının arkasında bir kale gibi durmalıdırlar, durmak zorundadırlar. İşletme müşteri kaybedeceği korkusuyla çalışanlarını kolayca harcayan zat-ı şahaneler (!) için ise yazılacak yüzlerce sayfa yazımız vardır…

Sevgili Okurlar, biz, önceden toplum olarak, müşteriysek, çalışanlara ve hele çalışanlar bayansa, Onlara daha da fazla saygı duyar, kendileriyle daha bir nezaketle konuşurduk. Ancak, günümüzde ne yazık ki, tek tük de olsa böyle soytarılarla karşılaşıyoruz. Ve gene ne acıdır ki bazı işletme sahipleri korkulu rüyaları olan "müşteri kaybetme" korkusunu ruhlarının derinliklerinde hissetmekte ve az önce anlattığım olaydaki gibi, çalışanını "yerin dibine sokan" kendini bilmeze hak ettiği cevabı verememektedirler. Ama bu durumda işletme sahiplerinin ayırdında olmadıkları yakıcı bir gerçek vardır: "Yerin dibine sokulanlar" hiç şüphe yok ki çalışanlar değil; çalışanlarını koruyamayan zavallı işletmecilerdir…

"Haddini bilmeyene haddini bildirmek, öksüze kaftan giydirmekten daha iyidir" derdi hep Annem,

Hepimiz, işletme müdürünün, şaklabana "kendine gelmesini’’ söyleyeceğini beklemiştik,

Oysa, O "dut yemiş bülbüle dönmüş" tü,

‘’Müşteri her zaman haklı’’ ydı (!)

Son söz, çalışanlarının arkasında duran, Onları ezdirmeyen işletmecilere de şapka çıkarmak boynumuzun borcudur..

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.