2018’in en iyi işverenleri açıklanıyor

BURSA ARENA / Haber Merkezi

En iyi işveren listesi için geri sayım başladı

Great Place to Work Enstitüsü, Türkiye’nin En İyi İşverenlerini 4 Mayıs’ta açıklayacak. 162 şirketten 85 bin çalışanın temsil edildiği araştırmada insan odaklı yaklaşımlar ile İK uygulamalarının bütünselliği de değerlendiriliyor.

Çalışanları ve şirket kültürünü derinlemesine analiz eden Great Place to Work Enstitüsü, 4 Mayıs’ta gerçekleştireceği etkinlikte Türkiye’nin En İyi İşverenleri listesinde yer alan şirketleri açıklayacak. Altıncı kez açıklanacak listede araştırmaya katılan şirketler Great Place to Work felsefesine göre bir şirketin kurum kültürünün temelinde yer alan güvenilirlik, saygı hakkaniyet, gurur ve takım ruhu boyutları ile değerlendiriliyor.

Kurum kültürü ve İK uygulamaları değerlendiriliyor

Listeye giren şirketler çalışanlarının mevcut kurum kültürleri hakkındaki düşünceleri ve İK uygulamalarının bütünü üzerinden bağımsız bir şekilde değerlendiriliyor. Kapsamlı analizlerle gerçekleştirilen ve katılımın her yıl arttığı araştırmada ödüller, çalışan sayısına göre 20-50, 50-250, 250-500, 500–2000 ve 2000+ olmak üzere beş kategoride verilecek.

Bu yıl ilk kez İK’da dijital dönüşüm ve toplumsal paylaşım ödülleri verilecek

Araştırmaya katılan şirketler; İK uygulamaları içerisinde yer alan özel alanlara ilişkin uygulamaları ile “Yaşam Boyu Öğrenme”, “İş Yaşam Dengesi”, “İK’da dijital dönüşüm”, “Fırsat Eşitliği ve Kadınların Desteklenmesi”, “Diversity”, “Toplumsal Paylaşım” özel ödüllerini almaya hak kazanacak. Bu alanda fark yaratan uygulamalara sahip şirketlere özel ödül verilecek. Ayrıca “IT’nin En İyi İşverenleri”, “Finans’ın En İyi İşverenleri” ve “Pharma’nın En İyi İşverenleri” olmak üzere bu sektörlerde başarı gösteren üç şirkete de ödül verilecek.

Yetenekli çalışanlar için cazibe merkezi

Türkiye’nin En İyi İşverenleri ödülleri, şirketlerin işveren markası bilinirliklerine katkıda bulunuyor. Ödül, Avrupa ve Amerika’da olduğu gibi Türkiye’de de iş hayatına yeni atılacak yetenekli çalışanların dikkatini çekme avantajının yanı sıra şirketlerin kurum kültürlerinin gücünü yansıtmak için de önemli bir tanıtım fırsatı olarak değerlendiriliyor.

Kurum kültürüne verilen önem ve araştırmaya katılan şirket sayısı artıyor

Çalışan odaklı ve yüksek güven kültürünün yaşandığı şirketlerde çalışanların daha etkin ve verimli olduğunu, hizmetlerin ise daha kaliteli verildiğine dikkat çeken Great Place to Work Türkiye Ülke Müdürü Eyüp Toprak, “Bu durum, şirketlere işgücünün daha verimli, işe alım ve sağlık gibi giderlerin ise daha az olmasını beraberinde getiriyor. Araştırmalarımız yüksek güven kültürünü temelinde barındıran şirketlerin ekonomik açıdan daha güçlü olduğunu, bağlılığın, müşteri memnuniyetinin, inovasyonun ve yaratıcılığın yüksek olduğunu gösteriyor. Türkiye’deki farkındalığın artmasıyla araştırmaya katılan şirket sayısının her yıl düzenli olarak artması sevindirici.” dedi.

Great Place to Work hakkında:

Great Place To Work Enstitüsü, kurum kültürü konusunda uzmanlaşmış, 5 kıtada ve 60’tan fazla ülkedeki ofisiyle sektör ayrımı olmadan tüm ölçeklerdeki şirketlere mükemmel iş yerlerini inşa etmeleri, geliştirmeleri konusunda destek veren bir araştırma ve danışmanlık kurumudur. Great Place to Work, 30 yılı aşkın süredir dünya çapındaki en iyi işverenleri belirlemekte ve sonuçlarını kamuoyu ile paylaşmaktadır. En İyi İşverenler listeleri, işveren markasının duyurulması ve güçlendirilmesi için şirketler tarafından tercih edilen ve kabul görmüş bir araştırmadır. Enstitü’nün her yıl 7 bine yakın işletme ve 16 milyondan fazla çalışanı dahil ettiği analizleri, kurum kültürü alanında dünyada gerçekleştirilen en geniş çaplı araştırma olma özelliğini taşımaktadır.

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.