Türkiye’nin geleceği inovatif düşüncede

Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Ulcay, Türkiye’nin gelecek hedeflerini yakalayabilmesi için üretimin yanı sıra inovatif düşünmeye odaklanması gerektiğini söyledi.

UÜ Ekonometri Topluluğu tarafından gerçekleştirilen 4. Ekonomi Zirvesi’nin kapanış törenine katılan Rektör Prof. Dr. Yusuf Ulcay, tüketim odaklı büyüme hedeflerinin asla gerçekleşmeyeceğini vurguladı. Üretim odaklı büyüme planlarının da bir noktaya kadar başarılı olacağının altını çizen Rektör Yusuf Ulcay; “Ürettiğimiz ürünün tasarımını da kendimiz yapmalıyız. İnovatif düşünmeli, Ar-Ge’ye önem vermeli, çok iyi tasarlamalı ve bunları dünyaya satabilmeliyiz. Ülkemizi dünya üzerinde hedeflenen noktalara getirmenin başka bir yolu yok. 2053 ve 2071 hedeflerini yakalayacak olanlar siz ve sizlerden sonraki jenerasyon olacaktır. Eğer bu dediklerimi uygulayamazsak en iyi ihtimalle yerimizde sayarız. Dünya devleri her geçen gün büyüyor. Bizim yerimizde sayma lüksümüz bile yok. Bu saatten sonra eğer biz dünyanın en büyük 10 ekonomisi olacağız diyorsak kesinlikle planlamaya, Ar-Ge’ye ve pazarlamaya büyük önem vermek zorundayız” şeklinde konuştu.

Rektör Ulcay, gençlere geleceklerini planlama konusunda da tavsiyelerde bulundu. Ülkelerin 100, şirketlerin 50, insanların ise 20 yıllık planlar yapması gerektiğini belirten Rektör Ulcay, “Kendinizi gelecekte nerede görmek istiyorsanız o noktaya sizi ulaştıracak adımlar atın. Şimdiden bu adımları atmaya başlamalısınız. Mutlaka en azından bir yabancı dil öğrenmelisiniz. Hayalinizdeki mesleği en iyi yapan neresi varsa orada bedava da olsa çalışmalısınız. En önemlisi de yapacağınız mesleği sevmelisiniz. Sevmediğiniz bir meslekte başarılı olma şansınız çok düşük” diye konuştu.

Kapanış töreni sonunda Ekonometri Topluluğu yöneticileri tarafından Rektör Ulcay’a teşekkür plaketi takdim edildi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.