Anadolu şehirlerinin girişleri, gelen misafirlere o il hakkında ilk intibaı verir.

Uçaktan inip veya otobüs terminalinden herhangi bir vasıtayla şehre gittiğinizde çevreyi izlersiniz. İlk kez geliyorsanız meraklı bakışlarla bir şeyler anlamaya çalışırsınız.

Hem indiğiniz alan, gar, terminal, hem bindiğiniz araç şoförünün size davranışı, hem şehre uzanan yolların görüntüsü sizi etkiler. Dolayısıyla bu etki belki yıllar sürer.

Geçen akşamüzeri hava kararmaya yüz tutmuşken bir misafirimi Bursa şehir terminaline götürmek üzere İstanbul yoluna saptım.

Kocaman caddenin orta yerinde, aylardır devam etmeye çalışan ve neden yer üstünden yapıldığı ve trafiğin en yoğun caddelerinden biri olan o yolu trafik cehennemine çeviren akıllara zarar verir gibi neredeyse yolun 1/3 ünü kaplamış tramvay yolu inşaatı var. Bazı yerlerinde yılan gibi kıvrımlıdır ve araç trafiğini ciddi şekilde hem tehlikeye sokar hem engeller.

Aynı durum şehri ortadan ikiye bölen Ankara yolu için de geçerlidir ancak burası yıllar önce yapılmış olduğundan insanlar kanıksamış ve kabullenmiş sanırım.

Başka metropollerde yani İstanbul, Ankara ‘ da başkanlar yolların altına şehirler yapmış, birkaç kat olmak üzere metro, tramvay rayları inşa etmiş ve yerüstü kadar yer altı da her an için faaliyette ve kimseyi rahatsız etmeden sürüp gidiyor.

Düşünün adam Taksim, Kadıköy, Bakırköy, Beşiktaş ve bilumum meydanların ve milyonlarca aracın kullandığı ana arterlerin altına şehir yapmış, bu kadar insanı aciz etmemiş.

Belediyeler aynı yetkiye sahip, birbirine yakın ücretlendirme ile vergi topluyor, aynı iktidarın mensubu ve temsilcisi olmasına rağmen 3 milyonun üzerindeki nüfusuyla Bursa'da neden işler bu şekilde yürüyor.

Yeni başkan bu konuda değişiklik yapmadığına göre doğrusu bu mudur?

Trafiğin şu anda bile sıkışması ileriki yıllarda nelere mal olacağı, metro ray hattının yeraltından yapılmasına gerekçe değil mi?

Bursa iline yakışır bir durum değilse neden inadına devam ettirilir. Caddenin ortasından hafif raylı sistemle yolcu taşınması karayolunu zora sokacaksa, halkı bezdirecekse ve trafikte yeterli ölçüde rahatlamayacaksa bundan ne sonuç çıkarılır acaba?

Bu işleri kendini mesul hissedenler düşünmüştür elbet ancak kazmayı vurduğu gün teslim edileceği tarihi de ilan eden belediyeleri yönetenler de uzaydan gelmemişler.

Bir başka husus, aynı bu yolun kara trafik akışında eğer arabanızın farı aydınlatmazsa yolda aydınlatma sistemi de yok veya cılız birkaç elektrik direğinden ibaret.

Hani tramvay hattı devam ediyor olabilir şehrin girişindeki bu anayolda neden şehir aydınlatması yoktur.

Yerel ve genel Yöneticiler ve halkın, Devletin temsilcileri bu görüntüden hiç rahatsız olmazlar mı?

Şehrin önemli kavşaklarının ortasındaki trafiği engelleyen kocaman yeşil alanları kaldırarak akışı sağlayan Büyükşehir Belediye başkanımızın trafiği rahatlatma konusunda başka yapması gereken hizmetler var sanırım.

İstanbul yolu bunların başında gelir. Zira Bursa’ya gelen misafirin gözüne takılmaması gereken görüntüler olduğunu düşünüyorum.

Saygıyla..

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.