Seçimler yaklaşıp, adaylar da belirlenince anket çalışmaları da hızlandı. Hemen her parti, özellikle kritik gördüğü yerlerde anket üzerine anket yaptırıyor. Bu anket sonuçlarına göre de strateji belirliyor.

Bazı adaylar da kendi bölgelerinde yerel anketler yaptırarak kendi durumlarını güncelleştirmeye çalışıyor.

Ancak şu kadarını söylemekle yetinelim:

En çok anket yaptıran parti AK Parti olarak öne çıkıyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan da ayrı kanaldan anketler taptırıyor. Bugüne kadar Erdoğan’dan da AK Parti yönetiminden de yapılan anket sonuçları ile ilgili net açıklamalar gelmedi. Sanıyoruz son anı bekliyorlar.

“Millet İttifakı” olarak sahaya çıkan CHP ve İYİ Parti’den yapılan açıklamalara göre Türkiye genelinde oy toplamının % 40’ın üzerinde olduğu açıklandı.

Özellikle ekonomideki sıkıntı, işsizlik ve diğer birçok nedenle iktidar partisinin çok önemli oy kayıpları yaşadığı da öne sürülüyor.

İktidar cephesinde ise bu konudaki sessizlik sürüyor.

Her ne kadar “Cumhur ittifakı” içinde yer alan MHP’nin seçimde patlama yapacaklarını söylemesine rağmen, ittifakın büyük ortağının suskunluğu da kafalarda soru işaretleri bırakıyor.

CHP Lideri Kılıçdaroğlu da partisinin kurmayları da yaptıkları açıklamalarda kamuoyu araştırmalarının AK Parti’nin oy kaybettiğini ortaya koyduğunu söylüyorlar ve “Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir ve diğer birçok büyük şehir belediyelerini alacağız” iddiasını sürdürüyorlar.

Elimizde yaptırılan son anket sonuçları var. Bu anketi CHP’liler yaptırdı. Sonuçlarını da sizlerle paylaşmak istedik.

Anket sonuçlarında CHP ve İYİ Parti’nin toplam oy oranının yüzde 40’ı geçtiği belirtilirken, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun MYK üyelerine yerel seçimle ilgili bir değerlendirme yaptığı söyleniyor.

Kılıçdaroğlu’nun, “Seçimden zaferle çıkacağız. İnancım tam. Biz kazanacağız. Ekonomi felaket durumda, baskı ortamı var. Bu nedenlerle halk çok büyük bir tokat atacak. Bu felaket ortamında olan Türkiye’ye oldu. Türkiye yaralandı. Yaraları biz onaracağız” değerlendirmesini yaptığı öğrenildi.

Yerel seçimlerde partinin sosyal politikalarının her kesime anlatılması gerektiğine işaret eden Kılıçdaroğlu’nun, “Yoksulun hali gerçekten bir dram. İşçilerle, esnafla, memurla mutlaka dayanışma içinde olmalıyız. Özellikle kadınlar çok zor durumdalar. Mutfak alev aldı, yanıyor. Bu yangını söndürmek anlamında MYK’mızın sosyal politikaları çok iyi anlatması gerekiyor. Belediye başkanı arkadaşlarımızın sosyal politikalarımızı çok iyi anlatması gerekiyor” dediği belirtildi.

Kılıçdaroğlu’nun MYK üyelerine şu değerlendirmeyi yaptığı öğrenildi:

“Özellikle yoksullukla mücadele kapsamında belediye başkanlarımıza sunduğumuz projelerin öne çıkartılmasını istiyorum. Proje havuzundan bu konuda sosyal projeler belediye başkanı adaylarımızla paylaşılmalı. Yoksulluğu yok etmek CHP’nin ödevidir. Çocuklar yatağa aç değil, tok girmelidir. Babalar çocuklarına pantolon alamadı diye kendini öldürmemeli. İnsanlar kendini yakmamalıdır. Biz bu noktada üzerimize düşen görevi eksiksiz yerine getirmeliyiz.”

Özetleyelim:

Daha önceden de yazıp, görüşlerimizi yansıtmıştık.

Ekonomik nedenler, işsizlik ve 4 milyon Suriyeli sığınmacı ile olan sıkıntıların seçimleri etkileyeceği biliniyor.

Ancak, bütün bunlar seçimi “Milet İttifakı’nın kazanmasına yeter mi bilemiyoruz?

Dengeler her an değişebilir.

Siyasette 24 saat çok uzun zamandır. Seçimlere kadar ne gibi değişmeler olur, nasıl gelişmelerle karşı karşıya kalabiliriz şimdiden bunları tahmin edemiyoruz.

Örneğin, Suriye’deki terörist kamplara yapılabilecek sınırlı da olsa bir askeri harekât birçok şeyi değiştirebilir.

Ya da bunun tam tersi bazı iç ve dış gelişmeleri de göz önünde bulundurmamız gerekiyor.

Adı yerel seçim de olsa, bu seçim sonuçlarının “beka sorunu” ile ilişkilendirilmesini gözlerden uzak tutmamalıyız.

.

necdetbuluz@gmail.com

www.facebook.com/necdet.buluz

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.