2’nci Dünya Savaşı bittikten sonra dünya Doğu ve Batı olarak ikiye bölündü. Sovyetler Birliği savaş sırasında işgal ettiği ülkeler Polonya-Baltık Ülkeleri-Macaristan- Çekoslovakya-Doğu Almanya-Bulgaristan ve Romanya’yı da içine alan bir komünist blok oluşturdu. 1947 yılına gelince Stalin Türkiye’den Boğazlarda Üs kurmak istedi. Ayrıca Ardahan-Artvin gibi bölgelerde de toprak talebinde bulundu. Bunun üzerine Cumhurbaşkanı İsmet İnönü Amerika’ya yanaşarak, destek istedi. O zamanlarda Birleşmiş Milletler kuruldu. Bunu Nato izledi. Amerika ise ekonomileri yerle bir olmuş Avrupa Ülkelerini kalkındırmak için Marshall Yardımını başlattı. Bu yardımdan daha sonra Türkiye ve Yunanistan da yaralanmaya başladı.

ABD Desteği Türk Basınında büyük bir keyifle karşılanırken, Amerika da planlarını da hazırlamaya başladı. İsmet İnönü ise ABD ile işbirliğini arttırmak için Milli Eğitim Sistemini Amerikalılara teslim etti. Cumhuriyetin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu Milli Eğitim düzeninden vazgeçen, İsmet İnönü "Fullbright Eğitim Komisyonu"nun kurulmasına izin verdi. Bu komisyonun 4 Türk 4’de Amerikalı uzmanı bulunuyordu. Komisyonda Türkiye’nin tüm eğitim sistemini, kendi kafalarına göre düzenlediler. Bir karar alınırken oylamada eşitlik çıktığında dışarıdan gelip biri oy kullanıyordu. Bu kişi Amerikan Büyükelçisi oluyordu. Sonuçta elçinin Türk üyelerin istediği şekilde oy kullanmadığını da anlayabiliyorsunuz.

İlk-Orta-Lise- Üniversite ve İlahiyat Fakültelerine, hatta İmam- Hatip Liselerine kadar okunacak kitaplar, verilecek eğitimler bu komisyondan çıktı. Bizim zamanımızda yani 40 yıl önce Liselerde aniden "Modern Matematik" denilen bir rezillik kabul edildi ve okutulmaya başlandı. Medeniyetin en oluşmasına en büyük katkıyı veren cebir ve geometri kitapları kaldırıldı. Bu projenin başındaki olan kişinin kimliği sonraki yıllarda ortaya çıktı. Avrupa'daki bazı ülkelerin Milli Eğitim Bakanlarına Modern Matematik’i tavsiye eden bu Yahudi, ülkemize gelerek bizim Milli Eğitim Bakanlığına teklif etti. Bakanlıkta bunu yenilik diye kabul etti. Sonuç’ta bu ülke sanayi de geri kaldıysa, bu Modern Matematik denilen uydurma Matematik ile geri bırakıldı.

Başka bir önemli olayda Liselerde öğretilen Tarih kitaplarında yaşandı. Yeni Nesilleri Türk Tarihinden uzaklaştırmak için insanlık tarihinden başlatılan tarih kitaplarında Yunanlılarla Persler arasındaki savaşlar, Yunan ve Roma Uygarlıkları ve onların savaşları öğretildi. Pön Savaşları veya Kartaca ile Roma arasındaki tarihin yanı sıra "Orta Çağ Tarihi" öğretilirken, "Türk Tarihi" kısa geçilmişti. 1071'deki Malazgirt Savaşı’nı Türklerin Anadolu’ya giriş tarihi olarak yazan bu sahte tarihçi; MÖ 500‘lerde Anadolu’ ya gelip devlet kuran İskitleri-Medleri yazmamıştır. Hitit'lerin Türk olduğu artık kabul edildi. Bugün Anadolu'da Türklerin varlığı 2500 yıldan fazla olurken, neden bu tarih ortaya atıldı derseniz. Düşünce şudur: "Anadolu da Antik Çağ Uygarlıkları vardır, sonra da Roma ve Bizans vardı. Türkler gelip işgal ettiler" denen gizli düşünce bugün hala kabul ediliyor.

Fullbright Eğitim Komisyonu yerine İsmet İnönü-Menderes iktidarları döneminde Köy Enstitülerine devam etselerdi bugün Türkiye daha modern ve güçlü bir ülke olurdu. Amerikan Komisyonu ayrıca Üniversitelerde okuyan yetenekli gençleri alıp ülkesine götürdü. Birçoğu da Amerika da kalarak ekonomileri için çalıştılar. Bazı öğrencilerde Amerikan dostluğunu sürdürmeleri için politikaya yönlendirildiler ve gizlice desteklendiler.

Ben hiçbir ülkenin kendi Milli Eğitim Sistemini yabancılara bırakıp onların isteklerini yerine getirdiğini görmedim. Bu düzen ancak sömürge devrinde olurdu. İsmet İnönü’nün bu hataları yüzünden "Türkiye Amerika’nın gizli sömürgesi olmuş" dersek abartmış olmayız. Öyle ki Amerika bugün Suriye'de Türkiye’yi değil de bir terör örgütünü tutuyorsa hala Amerika’yı dost olarak kabul etmek mümkün değildir. Başkan Trumhp’ın "Suriyede çekileceğiz" lafının doğru olup olmadığını da ilerleyen zamanlarda görürüz…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.